FGA verkoopcijfers Italië februari 2010

De vrije val is ingezet.

Zij het dat de verkoopcijfers opzich nog meevallen met 200.560 verkopen, wat nog altijd +20,59% in vergelijking met vorig jaar februari (166.320). Maar precies zoals menig Italiaans analyst al voorspelde zal het uitblijven van de staatssteun vanuit Rome, voor een groot contrast gaan zorgen binnenkort. Het aantal bestellingen is de afgelopen maand dan ook gekelderd met -35%. We verwachten dat vanaf eind deze maand in cijfers terug te zien. De positieve uitslag van deze maand is dan ook vooral te danken aan de subsidieregeling die nog gold tijdens de inschrijving.  

FGA kon een stijging noteren van 16,67% dankzij 62.257 verkochte exemplaren. Lancia bleek opnieuw een verkoopkampioen en groeide met 30,49% ten opzichte van de tweede maand vorig jaar, dankzij de de verkoop van 9309 auto’s. Fiat groeide met 15,80% (48.172 eenheden) en Alfa Romeo met 4,58% (4685 eenheden).

Lees hier de beschikbare cijfers van de UNRAE per merk en model;  

FIAT:  

feb.2010: 48.172 feb.2009: 41.601

+15,80%=24,02% martkaandeel t.o.v. 25,01% in feb.2009 

jan./feb.2010: 100.330 jan./feb.2009: 81.864 

+22,56%=24,62% marktaandeel t.o.v. 25,21% over dezelfde periode in 2009 

Punto/Grande Punto: 

feb.2010: 19.045 feb.2009: 10.730 

(jan./feb.2010: 39.709 jan./feb.2009: 21.557

Panda: 

feb.2010: 15.651 feb.2009: 13.312

(jan./feb.2010: 30.733 jan./feb.2009: 25.527

500: 

feb.2010: 5252 (+271 500C) feb.2009: 7700 

(jan./feb.2010: 12.619 jan./feb.2009: 15.856

Bravo: 

feb.2010: 2292 feb.2009: 2253

(jan./feb.2010: 4773 jan./feb.2009: 4761

Croma: 

feb.2010: 441 feb.2009: – 

(jan./feb.2010: 1102 jan./feb.2009: 2237

Sedici 4×4: 

feb.2010: 678 feb.2009: 1180

(jan./feb.2010: 1354 jan./feb.2009: 2497

Sedici 4×2: 

feb.2010: 137 feb.2009:

(jan./feb.2010: 349 jan./feb.2009: 516

Idea: 

feb.2010: 534 feb.2009: 1100 

(jan./feb.2010: 955 jan./feb.2009: 1610

Multipla: 

feb.2010: 686 feb.2009: 1269 

(jan./feb.2010: 1632 jan./feb.2009: 2055

Qubo: 

feb.2010: 2203 feb.2009: 784 

(jan./feb.2010: 4552 jan./feb.2009: 1411

Doblò: 

feb.2010: 286 feb.2009: 352 

(jan./feb.2010: 710 jan./feb.2009: 886

Ulysse: 

feb.2010: 49 feb.2009: 179 

(jan./feb.2010: 126 jan./feb.2009: 365

LANCIA:  

feb.2010: 9309 feb.2009: 7134 

+30,49%=4,64% martkaandeel t.o.v. 4,29% in feb.2009 

jan./feb.2010: 18.312 jan./feb.2009: 13.440 

+36,25%=4,49% marktaandeel t.o.v. 4,14% over dezelfde periode in 2009 

  

Ypsilon: 

feb.2010: 4407 feb.2009: 3255 

(jan./feb.2010: 8256 jan./feb.2009: 6346

Musa: 

feb.2010: 2858 feb.2009: 2216 

(jan./feb.2010: 6026 jan./feb.2009: 3432

Delta: 

feb.2010: 1967 feb.2009: 1446

(jan./feb.2010: 3805 jan./feb.2009: 3222

Phedra: 

feb.2010: 77  feb.2009: 201 

(jan./feb.2010: 225 jan./feb.2009: 401

AlfaRomeo: 

feb.2010: 4685 feb.2009: 4480  

4,58%=2,34% martkaandeel t.o.v. 2,69% in feb.2009 

jan./feb.2010:9794 jan./feb.2009: 8594 

+13,96%=2,40% marktaandeel t.o.v. 2,65% over dezelfde periode in 2009 

MiTo: 

feb.2010: 3504 feb.2009: 2324 

(jan./feb.2010: 7136 jan./feb.2009: 4273

159: 

feb.2010: ?  feb.2009: ?

(jan./feb.2010: ? jan./feb.2009: ?

Brera: 

feb.2010: 73 feb.2009:  

(jan./feb.2010: 283  jan./feb.2009: 117

Maserati: 

feb.2010: 42 feb.2009: 58  

-27,59%=0,02% martkaandeel t.o.v. 0,05% in feb.2009 

jan./feb.2010: 80 jan./feb.2009: 141 

-43,26%=0,02% marktaandeel t.o.v. 0,04% over dezelfde periode in 2009 

GranTurismo: 

feb.2010: 21  feb.2009: 37

(jan./feb.2010: 47 jan./feb.2009: 89

Quattroporte: 

feb.2010: 12 feb.2009: 21 

(jan./feb.2010: 24 jan./feb.2009: 52

GranCabrio: 

feb.2010: 9 feb.2009:  

(jan./feb.2010:  jan./feb.2009: )

Ferrari: 

feb.2010: 49 feb.2009: 88  

-44,32%=0,02% martkaandeel t.o.v. 0,05% in feb.2009 

jan./feb.2010: 134 jan./feb.2009: 162 

-17,28%=0,03% marktaandeel t.o.v. 0,05% over dezelfde periode in 2009 

California: 

feb.2010: 43 feb.2009: 4

(jan./feb.2010: 115 jan./feb.2009: 11

485 Italia: 

feb.2010:  feb.2009:  

(jan./feb.2010:  jan./feb.2009: )

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.