2017 was opnieuw record verkoopjaar voor Ferrari

Ferrari’s jubileumjaar 2017 was verkooptechnisch een heel vruchtbare. Nog nooit werden er zoveel auto’s verkocht (8398 eenheden, +4,8%). De nettowinst was nog indrukwekkender met 537 miljoen euro (+34%).

De netto-omzet nam met 10% toe naar 3,417 miljard. De schuldenlast nam af van 653 naar 473 miljoen. Het aandeel Ferrari steeg afgelopen week (sinds 3 maanden) opnieuw boven de 100 euro uit.

Dit jaar verwacht men de 9000 eenheden grens te doorbreken. Zoals bekend is 10.000 stuks op jaarbasis een doelstelling voor de komende vier jaar. De verwachte omzet moet rond de 3,4 miljard uitkomen.

5 gedachten over “2017 was opnieuw record verkoopjaar voor Ferrari

  • 5 februari 2018 om 22:36
    Permalink

    Lekker bezig. Maar Ferrari maakt winst en een relatief hoog rendement in autoland met een 15%. De geschatte beurswaarde is als ik het goed heb gezien ergens rond de 10 miljard $ +/-3 jaaromzet. Wat voor waanzin is het dan dat een Tesla met maar iets meer (2 miljard) omzet en alleen maar rode cijfers een beurswaarde heeft van meer dan 50 miljard $ +/- 10x jaaromzet.

    Beantwoorden
  • 6 februari 2018 om 20:39
    Permalink

    “”een beurswaarde””
    Het heet niet voor niets op de beurs “spelen”.
    Kijk naar de gekte en bokkesprongen van de Bitcoin.

    Beantwoorden
  • 6 februari 2018 om 20:46
    Permalink

    “”Zoals bekend is 10.000 stuks op jaarbasis een doelstelling voor de komende vier jaar.””
    Klopt het dat je vanaf 10.000 geproduceerde exemplaren (per merk) moet voldoen aan bepaalde eisen ivm uitstootnormen in Europa (EU) ?
    Ik dacht dat je dan een bepaald gemiddelde moet halen voor je hele merk en/of groep van merken ?
    Maar Ferrari behoort niet meer tot FCA, dus “genieten” van de zuinige auto’s van Fiat is niet meer mogelijk.
    Gaan ze het redden met één of enkele modellen op elektriciteit indien ze een jaarproductie van meer dan 10.000 hebben ?

    Beantwoorden
  • 7 februari 2018 om 21:55
    Permalink

    @koen

    Wellicht gaan ze meer hybride techniek toe passen die niet alleen de prestaties verbeteren maar ook het verbruik MCLaren heeft met de p1 best een net verbruik moet ze in Maranello ook wel leuken.

    Beantwoorden
  • 7 februari 2018 om 22:00
    Permalink

    De FF is met HY-KERS nog niet echt erg co2 vriendelijk maar wellicht met de nieuwere generaties wel 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.