Alfa Romeo 4C komt ook als gelimiteerde ‘Launch Edition’

4C Launch

UPDATE: Volgens informatie die rechtstreeks naar onze redactie is toegezonden, zal Alfa Romeo wat de 4C betreft in Genève starten met een speciale ‘Launch Edition’. Deze info kregen we in reactie op het bericht van gisteren over de exacte gegevens van de 4C. Dit model krijgt net als de concept van 2011 een zeer speciale lakkleur en een gelimiteerde badge. Volgens de informatie die ons toekwam, zullen er circa 200 geproduceerd worden, waarvan de helft rechtssturend zal zijn, in verband met markten waar men links rijdt. Volgens de mail die we kregen, is dit in Engeland onder dealers bekend geworden. Men zegt ook dat Alfa Romeo binnen een paar weken met eerste persfoto’s naar buiten zal komen.

6 gedachten over “Alfa Romeo 4C komt ook als gelimiteerde ‘Launch Edition’

  • 5 februari 2013 om 12:56
    Permalink

    Laat maar komen dit ding. Er is al lang genoeg mee gewacht.

    En is het met de genoemde opties al een cayman killer. Daar naast straks een QV 300+ PK ook meteen maar als 911 snot voor de ogen rijder. Met een later gestripte (minder klapzakken enz) als GTA lichter met meer pk’s dan moet hij dat ook best redden. De basis 911 heeft wel meer vermogen maar ook meer KG’s dus dat moet best kunnen een 4 zelfs nog meer kg’s. alleen een S je wordt wat lastiger.

    Laten we hoppen dat hij het erg, erg goed gaat doen met goede recensies van 5th gear en het auto satire topgear. Dan staan ze hopelijk weer een beetje op de kaart met daarna goede andere producten die in lijn zijn met deze trend.

    Beantwoorden
  • 5 februari 2013 om 13:00
    Permalink

    Emigreren voor 2 jaar naar de USA is wellicht een optie kun je hem daarna belasting vrij mee naar NL nemen. Ben namelijk bang dat hij daar enorm veel goedkoper in de schappen komt dan hier.

    Beantwoorden
  • 5 februari 2013 om 13:03
    Permalink

    ww moeten ze er 208 per maand verkopen zouden ze er dan ook nog wat aanverdienen?

    Beantwoorden
  • 6 februari 2013 om 09:11
    Permalink

    Ik denk niet dat het de bedoeling is om bergen cash met de 4C te verdienen. Ik denk dat het in de eerste plaats moet dienen om Alfa terug op de kaart te zetten.

    Beantwoorden
  • 6 februari 2013 om 10:26
    Permalink

    @Lusso dat had ik ook in gedachte maar als je er toch ruim 18.000 over de tijdspan wil maken moet je er lijkt me toch ook wat aan overhouden. Als je er dik aan verliest zou ik er minder bouwen tenzij je de productie en materiaal kosten er wel uit haalt want dan deel je het verlies van de ontwikkeling over meer aantallen. En zijn de verliezen voor het ontwikkelen puur kosten om het merk weer op de kaart te zetten.

    Een 8C met maar 500 stuks is iets waar ze ook niet veel aanverdient hebben lijkt me, hoewel ze natuurlijk alleen maar een body hoefde te ontwerpen de rest is geleend bij de zustermerken.

    Jammer dat ze alfa niet grootscheeps naar zuid Amerika brengen de 159 persen daar zetten en bouwen dat ding en de rest per boot. Brazilianen die dat soort auto’s kopen zijn doorgaans normaal van postuur en kunnen er prima mee uit de voeten het zijn geen volgevreten Amerikanen die er niet in passen. alleen wat kleinere en modernere blokken er in als de 1.4MA’s. Doe dan meteen de 147 / 156 en GT pers ook maar die kant op of naar China dan leven deze mooie modellen nog even voort. 😆 Ze passen nog prima in het straat beeld en zijn beter vormgegeven dan menig Duitser of Aziaat over Chinese wagen maar te zwijgen.

    Beantwoorden
  • 9 februari 2013 om 08:55
    Permalink

    Op deze site zijn foto’s van het interieur te zien:

    Spijtig genoeg nogal afwijkend van het prototype

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.