Home » Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia coupé heet mogelijk GTV

8 april 2018 11:47

Er doen veel wilde geruchten de ronde over de aanstaande coupé op basis van de Giulia. Al een tijdje wordt er over dit model gesproken, dat als het ware de tijd mag gaan doden totdat de grote SUV in het hoogste segment, of juist een meer compacte een feit zullen zijn. Het Britse Autocar meldde deze week dat het precies weet wat er komt en wanneer. Sprint of GTV (dat laatste is vaker opgedoken de afgelopen jaren) is een mogelijke naam, maar het belangrijkste gegeven betreft een van Ferrari afkomstig ERS systeem (Energy Recovery System) om het vermogen omhoog te krikken tot 650 pk. Dit om bovenin het gamma concurrerende coupé’s van Duitse makelij te slim af te kunnen blijven. Of dit gerucht op feiten is gebaseerd, of enkel een suggestie is om een knappe ‘render’ te ondersteunen (afbeelding onder) met een goed verhaal weten we niet. Wel weten we dat er in aanloop naar de samenwerking met Sauber weleens vanuit FCA-gelederen is gesproken over het gebruiken van F1-techniek op toekomstige producten van Alfa Romeo. Al was het alleen al om de link met de F1 meer uit te vergroten en het merkimago van technische inventiviteit te kunnen blijven benadrukken.

Dat de Giulia coupé komt is behoorlijk zeker ook al is er natuurlijk geen officiële bevestiging tot 1 juni. Op een uitgelekte sheet van FCA’s industriële plan met Alfa Romeo tot 2022, valt ie al evenmin te bespeuren, maar dat kan te maken hebben omdat daar enkel totaal nieuwe producten op vermeldt staan en geen modelvarianten. Het wordt een tweedeurs Giulia die samen met de sedan in Cassino van de band kan rollen. Een dergelijk model kan Alfa Romeo vooral op de Amerikaanse markt verder helpen met het uitbreiden van het imago van hoogwaardig en dus premium product.

Het topmodel met hybride systeem uit de F1 (afgeleid van Ferrari’s HY-KERS, afbeelding boven) zal volgens Autocar op twee versies van de Giulia coupé/GTV verkrijgbaar worden. Namelijk de Veloce met 350 pk (al eerder aangekondigd voor de Giulia ‘mild hybrid’) en de Quadrifoglio met standaard 510 pk (met ERS dus 650 pk). Uiteraard zal het gamma van de coupé naar beneden worden uitgebreid met motoren die we al kennen uit het gamma van de Giulia en de Stelvio. In 2019 komt de coupé op de markt. Volgend jaar dus al, waardoor een debuut op een Europese autosalon dit jaar al mogelijk is en anders sowieso in Genève. Één puntje dat de onzekerheid hierover voorlopig nog laat voortbestaan, is de totale afwezigheid van gecamoufleerde testexemplaren op de openbare weg (althans wat de carrosserie betreft). Laten we zeggen dat deze zomer een goed startpunt is en wie weet zien we op 1 juni op Balocco al wat. Daar zou immers door de pers in een nieuw product zelfs kunnen worden rondgereden na de presentatie van het productieplan voor de komende vier jaar.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

»

  • Di Segno schrijft:

    “concurrerende coupé’s van Duitse makelij te slim af te kunnen blijven”

    Ik blijf het me afvragen; Waar komt dat toch vandaan…
    Wat is dat toch? Waarom zou je dat willen? Deze zitten op hun ongenaakbare rotsvaste eilandje en al helemaal in Europa, zijn ze een ABSOLUUT onneembare vesting. In die segmenten, welteverstaan, simpelweg heer en meester en terecht ook nog!
    Premium?! Laat me niet lachen. AR is een heleboel, maar gelukkig geen premium, laat ze daar ook vooral weg blijven.
    Reactie in 1….2….

    Gaat FCA de eerste 15 tot 20 jaar niet eens lukken om zich met de Germanen te meten en al helemaal niet als FCA niet als de sodemieter ook volledige electrische aandrijving gaan ontwikkelen en produceren.
    Het is toch bekrompen en stompzinnig omdat als goal te hebben? Kan me ook niet voorstellen dat FCA dat ook doet. En besides als ik FCA was zou ik me meer zorgen maken om de concurrentie vanuit Azie, die ze alle kanten voorbij begint te schieten…

    Neemt niet weg, dat AR mooie producten moeten blijven maken zoals ze nu doen, vertrouwen in hun eigen imago(en niet zoals de fanboys gaan VAG-bashen). Mooier gaat het niet worden toch? Geen premium zijn, waar een aantal merken in thuis horen, nee een merk zijn dat in geen hok te passen is, als sinds jaar en dag. Dan doe je het pas goed! Een niche op zichzelf zijn. Nu alleen wel de marketing van de concurrentie goed onder de loep nemen, toepassen en verbeteren, want die is ronduit waardeloos, en dan druk ik me nog zachtjes uit. En; in navolging van betre marketing zich concentreren op de productie van nieuwere modellen en het liefst een tandje hoger dan nu.

  • The Dutchbird schrijft:

    Nee, met een coupé ga je zeker scoren!
    Jonge, jonge, jonge… waarom niet eerst een SW?

  • Lusso schrijft:

    Eindelijk. Alfa Romeo is het verplicht aan zijn geschiedenis en bestaansrecht om een dergelijke coupé in het gamma te hebben. Zij hebben tenslotte het segment uitgevonden en niet de duitsers. Als die een product uitbrengen is het ofwel saai ofwel protserig en vulgair. Tijd dus voor een stijlvolle en snelle coupé zoals enkel de Italianen het kunnen.

  • Hoekree schrijft:

    Lekker hoor een mooie coupe , laat maar komen.

  • Squadra schrijft:

    Omdat een SW in de USA niet verkoopt en een coupe een hele goede image builder is. En dat Duitsers hierin machtig zijn is niet helemaal waar Italianen kunnen hierin echt een vuist maken de Giulia veegt de vloer aan op rijden met die Duitsers.

  • Orso schrijft:

    Wat moeten we nu weer met een Coupe???? Prachtig,daar niet van, maar maak nou eerst eens een Giulia SW en een nieuwe Giulietta (en als ik droom een nieuwe Delta). Van het vorige vijfjarenplan zijn van de 27 geplande modellen er uiteindelijk 12 (!) gerealiseerd. Wat een afgang. Het nieuwe vijfjarenplan zou al in januari gepresenteerd worden, maar het staat nu op de planning voor 1 juni. Ik hoop van harte dat men zich deze keer wel aan het plan houdt en dat er een Giulia SW, een Giulietta, een nieuwe Mito en een nieuwe Punto gemaakt gaan worden en wel zsm zodat niet alle nog bestaande klanten weglopen.
    Op nieuwe Lancia modellen hoeven we helaas al helemaal niet meer te rekenen.
    Als men een Giulia Coupe wil maken: ga vooral je gang, maar maak dan per favore ook eens een paar volumemodellen!!!!
    Ga ik het vijfjarenplan serieus nemen? Nee, helaas niet. Dat doe ik pas als men in de periode tot eind 2020 werkelijk gemaakt heeft wat er in het plan stond. 12 van de 27 modellen! Wat een armoe en wat een mismanagement.

  • Marco Pas schrijft:

    Een imago builder maak je om te zorgen dat mensen de rest van je gamma kopen. Maar dan moet er wel een “rest van het gamma” zijn!! Ook deze gaat niet voor de aantallen zorgen die FCA zo hard nodig heeft; hoe mooi en begeerlijk ook. Daar zul je toch echt B en C segmenters en een D estate voor nodig hebben. Wellicht zelfs een sedan en estate in het E segment. Alle zijn betere getallen draaiers als een imago builkder coupé.

  • Bjorn Orizand schrijft:

    Heel leuk, en dat gezeur hier over een sw! Dat word alleen in europa een beetje verkocht, koop een stelvio of een volvo als je een sw wilt 😜 ik vind persoonlijk een sw helemaal niets en heb er een gehad een 156 gta selespeed

  • LaTiNo147 schrijft:

    OMG die coupe! Hebbuh!! Oh wacht, Alfa is tegenwoordig onbetaalbaar voor een gewone loonslaaf zoals ik :'(

    Ik heb zelf ook helemaal niets met SW’s, koop maar een Mondeo als je spullen moet vervoeren :p

  • Di Segno schrijft:

    @Squadra,

    Nou nog één keer: de Duitsers zijn niet machtig, nee ‘oppermachtig’ in één ding en dat is SW-modellen verkopen en de koper laten geloven dat ze ‘poepgoed’ zijn. En eerlijk, ze smoelen niet verkeerd. Met dank aan Da Silva overigens. Saai of niet, achterlijk zijn de Duitsers niet! Dat doen ze nu al decennia lang, simpelweg door niet alleen degelijke marketing, maar ook verdomd goede marketing.
    En dan kun je nog zoveel een technisch betere AR model produceren, zolang de potentiele koper dat niet gelooft, IS HET OOK NIET ZO!!! En kopen ze dus ook niet… Geen verstokte fanboy, die smeekt om SW-modellen die deze kijk op de auto-industrie, overnight verandert Capice?
    Dat beeld hebben ze na de 159 laten vallen en face it; een goede naam komt te voet… en gaat te paard. “Fijn!” Zei de boksbeugel uit Ingolstadt dit gaatje vullen wij verder even op.
    Dus waarom zou je tegen dat beeld op willen knokken?
    Geloof me nou maar, FCA, heeft wel betere dingen te doen dan tegen de duitsers op te knokken, laat ze eigen producten in de markt gooien, met een eigen gezicht en veel! Nou hebben de meesten van de FCA -producten een enorme eigen gezicht en flair, charisma(uitzonderingen daargelaten, blue-monday kent iedereen), maar met name AR, ontbreekt het aan “veel”, oftewel een goed gevuld modellengamma en een solide netwerk. En tsja; dat doen ze daar boven de Alpen ook beter…
    Zal ongetwijfeld met de financien tvan FCA e maken hebben, daar heb ik geen kijk op, door gebrek aan economische kennis. Maar wel op hun presentatie en die is twijfelachtig, op z’n zachts gezegd, wat de reden ook is.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Categorie�n

Alfa Romeo

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties