Alfa Romeo Giulia komt sneller dan iedereen denkt

We hebben het al eerder gezegd. De Giulia is er sneller dan wij denken. Inmiddels zijn midden in de nacht al de eerste testexemplaren gesignaleerd rond Balocco, waardoor het door ons vermelde gerucht van eind vorig jaar lijkt te kloppen. We verwachten dat vanaf de komende maanden de eerste spionage kiekjes het internet zullen bereiken.

Inmiddels is het officieel; Eind volgend jaar al zal min of meer hetzelfde traject worden ingezet voor de terugkeer van Alfa Romeo in de VS, als voor Fiat nu gaande is. Eerder deze week gingen we naar aanleiding van een andere bron nog uit van 2012. Alfa Romeo keert dan na 15 jaar terug middels de Giulia Berlina en Sportwagon. Twee belangrijke modellen voor de toekomst van het merk en een welkome aanvulling bij de briljante Giulietta ook als het gaat om de Europese markt. Mogelijk is de introductie van de Giulia bij ons dan al in de loop van 2011 een feit. We verwachten dus al spoedig de eerste tastbare signalen die daar op wijzen. De Giulia zal op een verlengde versie van het zeer verfijnde platform van de Giulietta komen te staan. Het zogenaamde ‘Compact Wide’ platform. Uiteraard kun je bij AutoEdizione dan alles weer van begin tot eind volgen, net zoals bij de Giulietta al in een heel vroeg stadium het geval was en is.

De introductie van nieuwe Alfa Romeo modellen in Amerika en Europa, zullen vanaf een bepaald punt behoorlijk synchroon lopen. Alfa Romeo zal de Giulietta kort na de Giulia naar de Verenigde Staten brengen, maar verder volgen ook nieuwe modellen waar wij rond hetzelfde tijdstip ook kennis mee zullen maken. Zo komt er een vernieuwde MiTo met vijf deuren, een compacte SUV en later een grote SUV, maar ook een Spider en wellicht zelfs een GTV. De introductie van Alfa Romeo over 200 Amerikaanse dealers zal volgens de Detroit News vandaag, uiteindelijk rond een half miljoen dollar kosten aan extra investeringen.

32 gedachten over “Alfa Romeo Giulia komt sneller dan iedereen denkt

  • 31 augustus 2010 om 20:08
    Permalink

    Ik ben erg benieuwd en als die mooi is ben ik zeker een gegadigde. Hopelijk krijgt de auto een agressiever design mee dan de Guilietta en de Mito.

    Mijn wensen voor de Guilia zijn : Agressief design, motor in lengte en diep naar achter ingebouwd, RWD en een nieuwe v6. Je moet wat te wensen hebben toch.

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 22:59
    Permalink

    @Ferry832:

    De Guilia krijgt gewoon voorwiel en (optie/std sterkste versies?) awd; dus dwarsgeplaatst en wss voor de vooras.

    156 was IMO ook niet agressief voorgegeven; maar wel erg mooi! Maar ieder zijn eigen smaak uiteraard ๐Ÿ™‚

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 23:59
    Permalink

    Oeiiiii, zelfs wellicht een GTV ๐Ÿ˜‰
    Waar komt dat nieuws vandaan en is daar al een schets ontwerp van?

    Beantwoorden
  • 1 september 2010 om 00:08
    Permalink

    @rboudewijns: Dat is slechts een aanname die door veel mensen worden gedaan. We weten alleen dat er componenten van C-Evo worden gebruikt. Daarnaast is de gehele architectuur uiterst flexibel.

    Beantwoorden
  • 1 september 2010 om 09:24
    Permalink

    @Roxxi: Dat heeft te maken met het gerucht dat er naast de Spider ook al aan een snelle compacte coupรฉ gewerkt wordt.

    Beantwoorden
  • 1 september 2010 om 10:18
    Permalink

    Ik hoop dat Alfa niet de fout maakt om een Spider met voorwiel aandrijving op de markt te brengen, want dat wordt een flop. Dus gewoon de 1750 multiair in de lengte zover mogelijk naar achteren (met looks ร  la Duettottanta en ze zijn weer helemaal terug)

    Beantwoorden
  • 1 september 2010 om 14:11
    Permalink

    @rboudewijns: klopt, de 156 was niet aggressief (voor de giugaro-facelift dan), maar het was ook weer geen sullig/lief frontje zoals op de mito

    Wat betreft het formaat, ik had ergens gelezen dat de Giulia minder groot zou zijn dan de 159, maar het onderstel is een VERLENGDE variant van de Giulietta ?

    Beantwoorden
  • 1 september 2010 om 14:55
    Permalink

    We zullen zien. Wellicht een GTV (achtige) is toch een aangename verrassing.
    MiTo sullig frontje? (is of topic) Op ’t SSAR stond toch een hele dikke matgrijze MiTo. Dat matte hoeft van mij niet zo, maar o wat een dikke auto zeg!

    Beantwoorden
  • 2 september 2010 om 14:10
    Permalink

    Nieuwe Alfa’s is altijd goed nieuws! Laat maar komen, lease ik m wel in 2013 ๐Ÿ™‚

    Beantwoorden
  • 2 september 2010 om 15:57
    Permalink

    @bartjan: ook als je um recht van voren ziet?

    Mijn associatie is toch altijd deze:

    [img]http://encefalus.com/wp-content/uploads/2008/08/tweety.jpg[/img]

    Beantwoorden
  • 2 september 2010 om 16:47
    Permalink

    @Ferry832:
    En voila, het recept voor de 8C, spiders zijn nog te koop dacht ik, kom maar over de brug met de centjes ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 2 september 2010 om 18:17
    Permalink

    Ik zou het erg jammer vinden als de Guilia FWD krijgt. Volgens mij zou je met RWD je automatisch onderscheiden van Renault, Peugeot, VW, Toyota enz. enz. Het is zelf een verkoopargument wanneer je in concurrentie bent en kan er net voor zorgen dat iemand de Guilia koopt in plaats van een concurrend merk. Of het nou voordeel heeft of niet het is een eigenschap die past bij Alfa Romeo. Het is een recept voor de liefhebber en je begeeft je meer op het terein van BMW.

    Als ik zo lees dat het platform van de Guilietta wordt verlengt dan vrees ik dat het toch een FWD wordt. Gemiste kans vind ik en daardoor zal ik iets minder uitkijken naar de nieuwe Guilia. Voorlopig weet niemand nog zeker wat het wordt dus ik blijf hopen.

    @WH82: Ja, mijn centjes wil ik sparen voor een tweedehans GT spedial edition. Na het zien van de foto`s en de laatst geproduceerde Busso V6 hebben mij verliefd gemaakt.

    Beantwoorden
  • 2 september 2010 om 19:09
    Permalink

    Volgens mij is het zelfs uitgesproken dat de Giulia FWD gaat worden.

    Beantwoorden
  • 2 september 2010 om 21:50
    Permalink

    @rboudewijns: Volgens mij is dit nooit aangegeven. Ook niet in de productplanning die onlangs is gepresenteerd.

    @Ferry832: Heb ook voorkeur bij RWD. Maar ik weet zeker dat een goede AWD ook erg leuk kan zijn. Als het geheel maar aggiel is.

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 10:12
    Permalink

    @Ferry832: Het succes van Audi suggereert dat het de meeste kopers betrekkelijk weinig uitmaakt welke wielen aangedreven worden. Dus zal FGA voor een model waar er misschien eens 50.000 per jaar van gemaakt gaan worden geen geld investeren in RWD.

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 12:22
    Permalink

    @Duetto: Ik denk dat je deels gelijk hebt. Het succes van Audi kan ik niet ontkennen maar BMW en Mercedes hebben ook succes. Een deel van die koperes ( vooral van BMW ) zouden dan ook hun interesse kunnen verleggen naar de Guilia.

    Nou ja, wat het ook wordt ik hoop dat de Guilia veel Alfa DNA bevat na de voor mij teleurstellende Mito en Guilietta. Over 1 a 2 jaar kan ik een nieuwe leaseauto uitzoeken en ben bereid te wachten op de Guilia. Als die teleursteld rij ik linea directa naar de BMW dealer om een 3 serie te bestellen. In de hoop dat Alfa dan ooit weer een passend alternatief zal bieden.

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 13:16
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: Nee, klopt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet in de Guilietta gereden heb dus ik praat een beetje als een kip zonder kop. Het uiterlijk kan me helaas niet bekoren en daardoor ben ik een beetje kortzichtig. Excuses daarvoor, ik zit waarschijnlijk nog een beetje in de ontkenningsfase wat betreft de nieuwe designlijn van Alfa.

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 14:08
    Permalink

    Ik vraag me af of die RWD nou echt een usp is van BMW en vooral Mercedes. Ik denk dat 80% van het succes van alle drie de merken vooral het gevolg is van 1 ding: status (de badge dus).

    Persoonlijk kan het me geen moer schelen, ben toch geen goede chauffeur die al driftend door een bocht kan gaan (of zelfs maar die behoefte heeft). Het enige voordeel is dat je bij veel pk’s geen last hebt van torque-steer, maar dat hebben ze bij de Giuletta ook al vernuftig opgelost. En meer dan 240 pk zal ik toch nooit kunnen betalen ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 14:31
    Permalink

    @Ferry832

    Vraag een proefrit aan in een 170 pk Giulietta en zoek een bochtig parcours!! Je zult genieten! ๐Ÿ™‚

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 16:36
    Permalink

    Dat eeuwige gezeur over de veronderstelde ‘zegeningen’ van achterwielaandrijving! En goedverkopende (en da’s nog mild uitgedrukt) merken als Audi en VW dan, die hebben toch ook sportieve auto’s in het programma? ‘Hoort bij Alfa’ is ook zo’n kul-argument, alsof je met een goede voorwielaandrijving geen sportieve stuureigenschappen zou kunnen hebben.
    Zoals Ferry832 hierboven schrijft: ga eens proefrijden met de Giulietta, bij voorkeur met de QV met 235 pk (zoals de mijne, zoek een bochtig traject, zet de DNA-knop in de D-stand, ga eens flink op het gas en voel hoe een moderne voorwielaandrijving stuurt.
    Ik heb uiteraard niks tegen Alfa’s met achterwielaandrijving, maar men moet niet net doen alsof dat de enige echte zijn…….

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 18:27
    Permalink

    Zie nu dat ik hierboven de aanbeveling te gaan proefrijden aan ‘Ferry832’ heb toegeschreven, i.p.v. aan AutoEdizione……….
    Blijft een goed advies, trouwens!

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 18:56
    Permalink

    @AutoEdizione: Het spijt me als Alfa liefhebber ( van de oude stempel ) maar ik voel geen enkele behoefte om proef te rijden met de Guilietta. Dit is echt niet rot bedoeld maar de auto trekt me niet.

    Net als bij een vrouw kijk ik eerst naar het uiterlijk en die vind ik niet aantrekkelijk genoeg. Al zou de Guilietta 300 km per uur rijden en net zo goed sturen als een F1 auto, ik hoef haar niet.

    Overigens heb ik net het filmpje van Fifth Gear bekeken en zij vinden het stuurgedrag niet erg bijzonder. Kan haar persoonlijke mening zijn maar niet iedereen is dus overtuigd.

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 20:29
    Permalink

    @Ferry832: Ik vind de nieuwe designlijn juist veel beter dan de vorige. Eindelijk weer elegante maar tevens dynamische lijnen. Eigenlijk hetzelfde als de 1900 Carrozzeria Touring destijds.

    Beantwoorden
  • 5 september 2010 om 17:16
    Permalink

    @Ferry832: De dame van ‘Fifth Gear’, Vicky nog-iets (degene die de Aygo’s aanprijst in TV reclamespotjes), heeft het inderdaad over ‘sloppy steering’. Nou, als er iets is dat de Giulietta niet heeft is het wel dat…………….. Alle andere tests roemen juist de messcherpe en heel directe besturing. Ik heb er zelf al bijna 3500 km opzitten met een Giulietta QV en ik kan alleen maar stellen dat ze het bij het verkeerde eind heeft.

    Beantwoorden
  • 6 september 2010 om 09:22
    Permalink

    Giulietta ‘sloppy steering’….
    De wereld is gek geworden..alsof je naar een McDondalds reclame zit te kijken waarin gezegd wordt dat het goed is voor je lijf en dat er meer calorieรซn zitten in een appel!?!

    5th gear heeft vast een leuke deal lopen met VAG. Ik zou als ik hen was nog wel werken aan de subtiliteit..

    Beantwoorden
  • 6 september 2010 om 18:36
    Permalink

    Vicky, hmmmmmm ……..

    A) Een vrouw , B) ze kan beter rijden dan wij , C) ze heeft een mening. Wat willen we nog meer?
    Als die naam valt dan kan een onderwerp over de Giulietta me niet meer boeien. Al kreeg de Giulietta helemaal geen stuur… ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 6 september 2010 om 21:18
    Permalink

    Vicky een vrouw? kom op.. dit is gewoon een —edit— die voor geld (van toyota) alles in de mond neemt wat men maar wil.. dit heeft niets meer met een mening te maken..

    (sinds die belachelijke aygo versus giulia reclame heeft ze het helemaal bij mij verknalt..)

    —hou het aub netjes—

    Beantwoorden
  • 6 september 2010 om 21:53
    Permalink

    Ja, wat een vrouw he? Stel je voor wat een fantastisch merk-gezicht we zouden hebben als FGA haar meer zou bieden dan Toyota. Dan kan Opel met de staart tussen de benen naar huis met hun nieuwe Lena. ๐Ÿ™‚

    (on-vicky-topic: ik kijk nog bijna dagelijks naar haar review van de 156 GTA, echt genieten ๐Ÿ˜‰ )

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2010 om 12:35
    Permalink

    Ik rij al 3 jaar met een sportwagon159 1.9tdm 136pk.
    Heb 2 weken geleden nog een weekend in Luxemburg gereden en dat was weer zalig. De FWD, wegliging, stuur,… is zeer goed.
    De wagen gaat goed door de bocht en hoop en verwacht voor de Giulia het zelfde. Wel mag de snuit voor de wielen korter, kust zeer vlug de weg en iets minder gewicht zou ook mogen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.