Alfa Romeo Giulia officieel snelste sedan ooit over de Nürburgring

giulia record

In 7:39 raasde de Alfa Romeo Giulia officieel door de groene hel van de Nürburgring. Er is geen sedan van een andere fabrikant die ‘m dat nadoet en daarmee kun je Giulia Quadrofoglio de snelste sedan ooit noemen. Met een top van boven de 300 km per uur een klasse apart. Bovendien kunnen we concluderen dat Alfa Romeo zo vlak voor de IAA in Frankfurt haar marketingtechnische huiswerk heeft gedaan. Hopelijk een voorbode voor wat komen gaat, want er is momenteel -op Ferrari en Maserati na- nog geen merk uit Italië, dat hoog in het vaandel van de publieke opinie staat. Zeker niet als het om middensegment auto’s gaat. Alfa Romeo doet hierin alvast een belangrijke stap door de concurrentie in cijfers het nakijken te geven. De auto’s in het lijstje dat door de Giulia wordt aangevoerd zijn cijfermatig niet bepaald de minste.

[nggallery id=1106]

 

4 gedachten over “Alfa Romeo Giulia officieel snelste sedan ooit over de Nürburgring

  • 15 september 2015 om 16:49
    Permalink

    Mooi, ook het interieur, maar waar blijft de sportswagon en de diesel modellen ?

    Want 30.000 km per jaar in deze QV is wellicht een wat dure hobby.

    Beantwoorden
  • 15 september 2015 om 17:39
    Permalink

    zo langzamerhand begin ik deze Giulia toch wel erg mooi te vinden. Bij gebrek aan een vervanger voor de Delta…

    Beantwoorden
  • 16 september 2015 om 09:19
    Permalink

    Knappe wagen in het segment wederom een topper. Qua looks blijft de 159 echter mijn favoriet. Ik ben benieuwd of in het echt hij er beter uit ziet dan op de plaatjes. Doe mij maar een Giulia met 159 koets werk 🙂 . Jammer van dat plastic onder de motor kap laat hem dan dicht. Als je de kap open doet wil je de techniek zien en niet een tweede motorkap van plastic ook al hebben ze gedacht met verchroomt plastic een Busso na te bootsen. Qua aanblik onder de kap kan hij niet in de schaduw staan van de 147/156 GTA. De techniek die er onder schuilgaat wel maar wel een gemiste kans om niet het blok te tonnen het kloppende hart van deze machine.

    Tja en dan een rondje met de Jan Modaal versie die zal wel wat langer duren maar als de basis gelijk is dan kun je wel snoeihard door de bochten met je 2.0/2.2JTDm. En met het 1750 blok hoef je je ook niet te schamen die wil even goed wel vooruit jammer dat we daar nu weer een half jaar langer op moeten wachten. Willen ze echt aantallen weg zetten zou ik ook een basis versie met 1.4MA met 150 en 180PK aanbieden voor de Europese markt scheelt kosten en gewicht. Die motorisering hadden ze ook in de 159 moeten leggen om de 1.9 en 2.2 te doen vergeten en een 1750 235PK om de 3.2 te vergeten nu is de 200PK versie ook niet verkeerd maar mist dan wel wat PK’s. Maar de 1750 staat op mijn lijst als volgende Alfa maar voorlopig moet de JTDm nog maar weer even door op naar de 3 ton maar met de huidige km’s gaat dat nog jaren duren.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.