Alfa Romeo Giulietta al een tijdje in Amerika

In september stonden ze nog vers binnengekomen op een Amerikaanse truck en inmiddels staat de Giulietta in Amerika als vergelijkingsmateriaal voor technici bij een ontwikkelingscentrum van Chrysler. Het excellente platform van de Giulietta vormt een goede basis voor veel middensegment (in de VS het compacte segment genoemd) modellen van de toekomst binnen de Fiat-Chrysler combinatie. In Amerika wordt momenteel steeds vaker over Alfa Romeo gesproken, wat er op duidt dat het merk ook bij veel mensen aan de andere kant van de grote plas tot de verbeelding spreekt. Een buitenkans dus voor het Milanese merk om eens flink te groeien.

4 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta al een tijdje in Amerika

  • 19 januari 2011 om 11:31
    Permalink

    Gewoon lanceren in de VS met 1.4 multiair en de 1750 TBi. En for quick shifters, de TCT. Amerikanen blijken langzamerhand ook te gaan downsizen en dan is een alternatief voor de Golf en de Focus ook lekker.

    Beantwoorden
  • 20 januari 2011 om 09:52
    Permalink

    @ Xavier :

    Als Alfa zich in de US als sportief merk uit Europa wil profileren is de 1.4 multiair aan de kleine kant. Een Golf is daar alleen leverbaar als 2.5 met 170 pk (of als GTI), terwijl de Focus alleen als 2.0 met 160 pk geleverd wordt. Met een 1.4 zit je in de vijver van de Japanners en Koreanen te vissen, en dat is een heel ander marktsegment.

    Beantwoorden
  • 23 januari 2011 om 17:26
    Permalink

    Alfa Romeo heeft zeker een imago in de US. Ik ben regelmatg onderweg met Amerikaanse collega’s als ze in Europa zijn en telkens wanneer we met andere Amerikaanse collega’s ergens zijn is het : “Whatta ye know, this guy has an Alfa Romeo as a company car!!” Maar inderdaad een QV of beter nog een (V6?) GTA zou het echt kunnen maken daar.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.