Alfa Romeo Giulietta tv-spot met Uma Thurman valt in de prijzen

Giulietta spotje

Alfa Romeo is in ’the winning mood’ en doet dat zelfs voornamelijk met maar één model, de Giulietta. Afgelopen maand verkocht de ‘Biscione’ weer grote aantallen van deze sterke C-segment auto door heel Europa. Het merk als geheel noteerde daarom wederom een dikke +66%, terwijl andere Italiaanse merken in de meeste landen nog inleverden.

Na de nodige oorkondes op het gebied van techniek en veiligheid, wint de Giulietta nu redelijk onverwacht ook de internationale NC Awards voor publiciteitscampagnes in kranten en op radio, televisie en internet. Het spotje met Uma Thurman wint deze prijs van beste publiciteitscampagne vanwege de sterke karakteromschrijving. Het spotje is onder regie van Kevin Fitzgerald (productie Leo Burnett) in de VS opgenomen, de markt waar Alfa Romeo volgend jaar wil terugkeren, door de introductie van de Giulia, een Crossover, de 4C en mogelijk ook de Giulietta zelf.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=aWbn0Cvl5NQ&feature=player_embedded

 

9 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta tv-spot met Uma Thurman valt in de prijzen

  • 1 juni 2011 om 18:34
    Permalink

    Hopen dat deze positieve trend zich verder doorzet!!!

    Beantwoorden
  • 1 juni 2011 om 20:17
    Permalink

    Ik vind het echt 3 keer niks. De Guilietta wordt hierin toch neergezet als een veilige gezinsauto? Waar zijn de merkwaardes van Alfa Romeo? Die maken toch wat een Alfa Romeo een Alfa Romeo maakt? Veilgeheid (de drie kindertjes achterin en het tonen van het aantal NCAP sterren) is iets voor de grijze middenmoot en niet voor Alfa Romeo. Dit filmpje toont gewoon aan dat er mensen bij FGAN zijn, die de ballen verstand hebben van Alfa Romeo en er totaal geen gevoel bij hebben. Zo…. en dat wilde ik even kwijt.

    Beantwoorden
  • 1 juni 2011 om 23:30
    Permalink

    @Dutchbird

    Je vergeet dat Alfa Romeo vroeger bekend stond om zijn familiewagens die races wonnen. Een echte gentlemanracer racete zijn Gulia Super dan ook gewoon met de kleine op de achterbank 🙂

    Maar ik ben het met je eens, in Lijnden hebben ze geen idee hoe ze Italiaanse auto’s moeten verkopen.

    Beantwoorden
  • 2 juni 2011 om 06:54
    Permalink

    Of het door de spot komt of anderszijds, feit is dat ik de Giulietta steeds meer tegen kom. M.n. de laatste weken zie ik bijna dagelijks. En ik vind ‘m prachtig, maar ‘we’ durven ‘m niet te bestellen in een gedurfde kleur. Alfa rosso zie ik er niet bij, maar ja, deze auto staan alle kleuren uitstekend!

    Beantwoorden
  • 2 juni 2011 om 09:07
    Permalink

    @Nuvola:

    Klopt, ik zie de Giulietta ook dagelijks. De nieuwe astra bijvoorbeeld, zie ik vele malen minder. Terwijl deze langer op de markt is.

    Beantwoorden
  • 6 juni 2011 om 20:46
    Permalink

    @Il piu migliore: Inderdaad een gentleman racer, maar geen vrouw met kindertjes op de achterbank. Het masculine ontbreekt gewoon. En… het is een internationale spot, dus ook in Italie zitten gasten die de roots van AR uit het oog hebben verloren…

    Beantwoorden
  • 8 juni 2011 om 10:59
    Permalink

    agh, het masculine publiek wordt blij gemaakt met de benen van mevrouw Thurman in combinatie met de prachtige Alfa. Ik heb geen probleem met deze reclamespot. In tegendeel – ik kan hem niet vaak genoeg zien op tv!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.