Home » Alfa Romeo , FCA

Alfa Romeo in Amerika al op verkooprecord

4 november 2017 9:20 15 reacties

Afgelopen maand oktober heeft Alfa Romeo in Amerika 1205 auto’s verkocht. Het betreft opnieuw een prima maand en is in lijn met de maanden ervoor. Tot nu toe staat de teller voor 2017 op 8557 eenheden. Dat is al meer dan het beste verkoopjaar ooit voor Alfa Romeo in de VS, namelijk 1986, toen er in totaal 8201 auto’s werden verkocht. Destijds waren vooral de 75 (in de VS Milano geheten, zie foto) en de Spider een relatief succes.

Tien jaar later probeerde Alfa Romeo dit trucje te herhalen, maar dat mislukte helaas. De juiste producten in het huidige portfolio zorgen nu voor een goede start. Men verwacht volgende maand ergens rond de 11.000 eenheden uit te komen. De vlag van Arese mag dan eindelijk opnieuw uit op Amerikaanse bodem. Overigens gaat het gerucht dat de volgende generatie Giulietta ook naar Amerika mag afreizen en dat de naam Milano weer van stal zal worden gehaald. Eerst ligt de focus nog echter op een grote SUV in het hogere segment.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

15 reacties »

  • niccolo schrijft:

    Snel, laat iemand Guinness bellen!

  • henk schrijft:

    Nou, nou, ze zijn nog maar net begonnen met de verkoop! Gaan we nu elke maand horen van een record?

  • Lancia4Ever schrijft:

    Dit is gewoon leuk nieuws punt uit. Geef de azijn nu maar weer terug voor in Mn insalata..

  • Hoekree schrijft:

    Blij dat het in amerika elke maand beter gaat.

  • niccolo schrijft:

    Dat is het, L4E! In la Bella Italia gebruiken ze balsamico IPV azijn!

  • squadra schrijft:

    Goed nieuws dit, en belangrijk ook is een groei markt voor Alfa Romeo. Deze zal de komende jaren alleen maar verder groeien. En zeker slecht nieuws voor de Azijn pissers hier.

    Ciao

    Squadra

  • Rene1964 schrijft:

    @Hoekree, Squadra, dat er op Autoweek azijnpissers zijn is bekend, hier verwacht ik dat niet. Een kritische noot ok of ergens vraagtekens bij zetten ok, maar azijnpissers kan ik hier missen als kiespijn.

  • dmantione schrijft:

    Het gaat om nieuws en dat wordt hier op een bepaalde manier gebracht, namelijk als verkooprecord. Je kunt er op verschillende manieren naar kijken. Op zich is het een mooie start en als iets van 15% van de Alfa’s in de V.S. worden verkocht lijkt me dat een net aantal dat zal stijgen als Alfa in het algemeen zal groeien. Persoonlijk zie ik dit dan ook van de zonnige kant. Er is ook een andere kant: Alfa zou 300.000 auto’s verkopen per jaar, als gevolg daarvan moesten alle modellen voor de Amerikaanse markt worden ontwikkeld, want de Europese markt stelde niets voor. Zo heeft het verhaaltje lang rond gezonden. Het was toen al duidelijk dat dat onrealistisch was. Realisme onder het publiek kun je als azijn zien, maar ik zie het liever als precies dat: Realisme.

    De plannen van toen waren totaal onrealistisch en we zien nu wat de realiteit brengt. Ik zou zeggen, het is een leuke start om voort op te borduren en ik hoop van harte dan men in Lingotto ook daadwerkelijk doorpakt.

  • AR 159 schrijft:

    Ok het zijn nog niet de 400.000 eenheden wereld weid die ze wilde gaan verkopen ben bang dat dat ook wat te hoog van de toren is geblazen.

    Maar voor een merk wat 20 jaar niet op de markt heeft geopereerd en daarmee de hoogste verkoop aantallen van 31 jaar geleden dan weet te verslaan in het eerste echte jaar dat ze operationeel zijn is toch netjes denk ik en ook veel reëlere getallen. “teller voor 2017 op 8557” en in 1986 8201 stuks toen en nu verwacht 11.000 en voor wat voor prijskaart nu en toen zeg ik netjes. Die paar 4C’s en verdwaalde 8C tellen we even niet mee.

    Tja ik zou voor de Europese markt om de verkoop aantallen op de schroeven snel komen met die station en een instapper met de 1.4MA dat blok met 150 en 170pk is perfect in deze machine dan gaat het gewicht wellicht onder de 1300KG aangezien nu de 2.2JTD de lichtste versie is. Dan graag met zesbak en de TCT ik zeg TCT heerlijk A moet dan wel iets van eco modus worden want in N en D zuipt hij omdat hij makkelijk tesnel in toeren schiet en dat hem ook leuk maakt maar ik zit vaak in de kom snel met de naald te hoog boven wat oom agent goed vind :).

    Oooo wat had ik graag deze motor combo in de 159/Brera/Spider gezien als vervanger van de 1.8/1.9/2.2 benzine motoren in 2010. Dan had deze veel beter verkocht en hadden ze er nog wel even mee door gekund tot de Giulia kwam. En had er hier gewon weer een 159 voor de deur gestaan 🙂

  • AR 159 schrijft:

    “snel komen met die station” Niet iedereen ziet de Stelvio als alternatief voor een sportwagon hoe goed hij ook mag zijn hij is zwaar en lomp. Ik vind het de mooiste SUV samen met de Levante maar dat wil niet zeggen dat ik een SUV zou willen nee juist het tegendeel. Ik vind het concept SUV niets voor mij ik wil plat, laag rank en slank en geen plus size alleen voor safari in Afrika is een SUV handig en functioneel maar in de EU en de VS wat moet je er mee alleen maar overtollig body fat wat in de weg zit die dingen komen nooit in de blubber of het zand. In de VS zou dat nog wel kunnen als je echt wil maar dan pakken ze toch een Amerikaan of een Aziaat of verdwaalde Engelsman.

    Voor het echte werk moet je de nieuwe dakar gebaseerde wagen hebben voor het NL leger de VECTOR https://www.youtube.com/watch?v=FVNTDzRXLDg 🙂

  • Hoekree schrijft:

    @alfa159

    Hij is zwaar en lomp?
    Deze stelvio is de lichtste en snelste suv ter sereld .
    Lees eens wat meer voor je wat roept.
    Een 159 is zwaar ja die wel.

  • Marco Pas schrijft:

    Eens met AR159 dat veel mensen de Stelvio niet als alternatief voor een SW zien. Sterker nog, er is een grote groep mensen die helemaal niets van een SUV willen weten, en onder de Alfa aanhang is dat aantal relatief een stuk hoger als bij andere merken. Ja SUV’s verkopen in het algemeen goed, maar Alfa in combinatie met SUV is een niet zo voor de hand liggend succes als men in Torino/Detroit denkt .

  • AR 159 schrijft:

    @Hoekree

    Allen 200PK: Een giulia 2.0 T weegt 1404KG een 159 1750TBI 1405 een Stelvio 1635KG. Een stelvio is hoog staat nog wat breder op de wielen maakt hem in omvang lomp. Dat hij een waanzinnig goede wegligging heeft is prachtig in het segment, maar hij is opties gewoon groot en log ook al is het de lichtste. Hij is niet rank en slank als een 4C of 8C en ook niet als een Giulia of de 159 156 het is een SUV en die heeft nu eenmaal uiterlijke kenmerken die groot maken hoe goed ze hun best ook hebben gedaan het zal nooit een slanke ranke wagen worden. Een damme een legging aantrekken helpt echt niet om van maat 44 er uit te zien als maatje 36 en ook geen 38. Het concept SUV spreekt me geheel niet aan. Als ik met een pistool op het hoofd moet kiezen word het een Stelvio maar anders gewoon een plattere wagen. Ik vind die hoge neuzen van de Giulitta Mito en Giulia al te hoog wat een gevolg is van het voetganger vriendelijk moeten zijn. Ik wil graag een lage spitse neus als een 4/8C de tekening van de Zagato op basis van de Giulia maakt de neus spitser dat is onmogelijk met een SUV.

    De diesel basis is alleen rdw en weegt 1579 de giulia 1359.

    De Stelvio zal ze vooral klanten oplever die nooit Alfa hebben gereden maar de 156/159 SW rijders daar is misschien 10% hooguit 20% van die een Stelvio zien zitten en wellicht 20 tot 30% die de sedan overwegen als het Alfa hart diep zit anders stappen ze naar Jaguar, BMW of wat anders. Zelf ben ik een Sedan/Coupe liefhebber dus ik zie de Giulia wel zitten maar ik vind een 156/159 sw ook mooi hangt erg af van de kleur ook. Bij het Autohuis staat een unieke witte 156GTA met zwartdak geweldig mooie wagen.

  • AR 159 schrijft:

    In de VS en Azië zijn de SUV’s erg populair en daar zullen ze de Stelvio meer kopen omdat ze er daar van houden of ze het idee van status geeft.

    In de EU is vooralsnog de sedan en de SW gewild en kiezen senioren vooral een SUV van wegen de hoge instap. En in NL wordt het aankoop gedrag voor 90% gestuurd door de fiscus.

  • henk schrijft:

    Kleine opmerking dan over de reacties in het algemeen.
    -- kritische noten gebaseerd op FEITEN lijken mij altijd perfect.
    -- kritische noten gebaseerd op wilde verzinsels, ijdele hoop of eigen fantasie lijken mij altijd af te keuren, maar dat is mijn mening.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Categorie�n

Alfa Romeo , FCA

Lees meer over

,

Volg ons

Advertenties