35 gedachten over “De officiële Nederlandse folder van de Giulietta

  • 10 maart 2010 om 20:29
    Permalink

    Hellaas kan ik alleen maar tweedehands alfas rijden, want ben niet kapitaal krachtig genoeg, anders had deze wagen er zeker nieuw gestaan met de 1,6 diesel ( plus chip).

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 21:56
    Permalink

    Leuk nieuwtje, maar het valt mij op dat wederom het gewicht niet genoemd wordt en het Premium pack staat hierin ook niet vermeld?
    Aan de andere kant schijn je standaard bij de QV, of als optie bij een Sport pack te kunnen kiezen voor 17 of 18 inch en dat zou een meevaller zijn -;)
    OF MOETEN WE NOG MAAR EVEN WACHTEN OP DE PRIJS/OPTIELIJST EN IS DEZE FOLDER EEN INDICATIE WAT ER ZOAL MOGELIJK IS ?

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 22:58
    Permalink

    HALLO!

    DIK-IN-ORDE

    Net of autoedizione er iets aan kan doen dat het gewicht van de Giulietta nog niet bekend is….

    Misschien moet je je klacht richting AR-nederland sturen, of richting Italie…

    Wel mooi zo een snelle interceptie van de folder!

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 22:59
    Permalink

    Helaas mis ik de DDCT automaat nog, in juni gaat mijn huidige leaseauto eruit. Ik wil voor de Giulietta gaan MAAR wel met automaat!!! Weten jullie of de automaat direct beschikbaar is
    bij zijn introductie???

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 23:28
    Permalink

    Nee die is niet direct beschikbaar, net zoals de 135 pk Multi Air die niet meteen komt en ook geen business modellen

    *snik*

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 23:45
    Permalink

    @Tammo:
    TAMMO…heb ik het over een klacht richting Autoedizone? Integendeel en lijkt mij niet want deze It.nieuwssite is overal supersnel bij! Alleen de verstrekte (folder) info van Alfa Romeo is weer wat minimalistisch? Ik mis bijvoorbeeld ook de 8c rode metaalkleur en de nagenoeg overal getoonde parelmoerachtige
    “witte” kleur? Het te bestellen plaatje zal allemaal met de tijd wel compleet worden, maar komt bij mij NU wat amateuristisch over.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 00:12
    Permalink

    @Jeroen: De DDCT zal later in het jaar leverbaar worden. Er komen dan misschien ook meer motoren, pakketten, uit.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 08:03
    Permalink

    Wij hadden de folder in het Frans/Duits kunnen bemachtigen op de beurs in Geneve.

    We zullen de autotests gaan afwachten die de prestatie’s en gewicht zullen vermelden.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 09:34
    Permalink

    @Tommasso, prestaties en gewicht zijn al langer bekend.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 14:49
    Permalink

    @waverider: Prestaties in de zin van acceleratie & topsnelheid zijn toch nog niet bekend? Alleen vermogen en trekkracht e.d. Als dat wel zo is, waar zou ik deze kunnen vinden?

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 15:29
    Permalink

    Wel, allemaal bekend allang.

    Hier nogmaals:
    Giulietta:
    1.4 TB, 120 PK, 206/206 Nm, 1355 kg, 0-100 in 9.4 s, 195 km/h, 6.4 l/100 km
    1.4 TB, 170 PK, 230/250 Nm, 1365 kg, 0-100 in 7.8 s, 218 km/h, 5.8 l/100 km
    1.8 TBi, 235 PK, 300/340 Nm, 1395 kg, 0-100 in 6.8 s, 242 km/h, 7.6 l/100 km

    1.6 JTDm, 105 PK, 280/320 Nm, 1385 kg, 0-100 in 11.3 s, 185 km/h, 4.4 l/100 km
    2.0 JTDm, 170 PK, 320/350 Nm, 1395 kg, 0-100 in 8.0 s, 218 km/h, 4.7 l/100 km

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 16:40
    Permalink

    Overigens:
    *Gewicht 90% Tankfüllung sowie 68 KG Fahrer + 7 KG Gepäck

    Het gewicht is bij een voor 90% een bestuurder van 68 kg en 7 kg bagage. Dat zal ongeveer 40kg brandstof zijn + 7 + 68 = 115 KG totaal.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 17:06
    Permalink

    Competizione Rosso zou wel leverbaar worden voor een meerprijs van ca € 2000 – € 2500. Waarom deze niet in de folder staat is mij ook een raadsel. Dat parelmoer wit ontbreekt snap ik ook niet. Op een Fiat 500 is deze gewoon leverbaar. Snap dit soort strategiën nooit, maar er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn door de wijze heren…

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 17:55
    Permalink

    QR zegt dat er een speciale editie aan zit te komen met die kleur in 300 stuks. Netals de eigenaren van de 8C krijgen deze kopers hun eigen naamplaatje bij de pook.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 18:49
    Permalink

    @waverider:
    Waverider dus die ca. 115 kg kunnen we bijvoorbeeld van de 1395 kg van een QV aftrekken?
    Het kentekengewicht van een QV zal dan ca. 1280 kg zijn, of begrijp ik het verkeerd ?

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 09:39
    Permalink

    @Roxxi
    Idd alleen geen 115 kg maar 100 kg. (voor de volledigheid ook even hier).

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 12:29
    Permalink

    Jezus mina wat een gewicht. Ik mag toch aannemen dat de giulietta een stuk minder zwaar weegt dan bijvoorbeeld de Lancia Delta en de Alfa 159..
    Moet zeggen dat 1295 nog steeds erg zwaar is als je dit vergelijkt met een 156 120PK… Welke net zo groot zou moeten zijn!!

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 12:59
    Permalink

    @Alfabruur
    Het gewicht is lager dan het gemiddelde van vergelijkbare auto’s.
    Daar naast is de 156 inmiddels ook al 13 jaar oud.
    1255-56 is best netjes vind ik. Zeker als je het vergelijkt met m’n 159 van 1550 kg.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 13:16
    Permalink

    Een golg 122PK komt op de 1190 Kg
    Dus de alfa is iets zwaarder (niets dramatisch) MAAR er werd toch echt gezegd dat het geheel allemaal super modern en nieuw en lichtgewicht was.
    Dus had de giulietta het lichtst moeten zijn en zijn klasse..

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 13:19
    Permalink

    Ok hij is niet de lichtse van zijn klasse maar al helemaaal niet de zwaarste en om nou te zeggen “wat een gewicht” is niet helemaal op z’n plaats lijkt me.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 13:22
    Permalink

    Voorbeeld:

    BMW 120i 170 pk 1275 kg (20 kg zwaarder gelijk vermogen)
    VW Golf 1.4 tsi 160 pk 1245 kg (10 kg lichter, maar ook 10 pk minder)

    Al met al helemaal niet zo slecht.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 17:11
    Permalink

    Ach ja, het belangrijkste is hoe de auto stuurt en rijd..

    Beantwoorden
  • 13 maart 2010 om 18:28
    Permalink

    Zo vandaag maar eens een echt exemplaar van de introductiefolder gescoord…

    Beantwoorden
  • 14 maart 2010 om 16:17
    Permalink

    komtde 1.4 135pk er ook nog bij in de loop van het jaar of helamaal niet weet iemand dit toevallig 🙂 =

    Beantwoorden
  • 14 maart 2010 om 17:11
    Permalink

    @silas: Mijn mening is dat als de 1.4 135pk er ooit zou komen dat het gelijk bij de introductie van de Guilietta zou zijn. Maar dat is dus niet zo. Ik denk dat de 1.4 135pk er niet komt. Ik heb de indruk dat er later dit jaar verbeterde multiair motoren zullen gaan komen. We wachten rustig af.

    Beantwoorden
  • 14 maart 2010 om 19:39
    Permalink

    wete julie toevallig waar ik de belgise prijzen kan vinden ofzo want ben reuze beneiuwd naar de prijs in belgie . gts silas

    Beantwoorden
  • 16 maart 2010 om 09:18
    Permalink

    De leaseprijzen worden deze week berekend heb ik uit betrouwbare bron vernomen. (Zullen dus deze of uiterlijk volgende week bekend worden) Ik neem aan dat de optieprijzen dan ook beschikbaar zijn (hoe kunnen ze anders rekenen).

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.