Gerucht! Alfa Romeo zal in de VS de nieuwe ‘4C Spider’ presenteren!

Volgens een bijzonder gerucht dat momenteel de wereld in wordt gebruld, zal Alfa Romeo haar toekomstige Duetto Spider in augustus op Pebble Beach aan het publiek tonen.

Het zou gaan om een lichtgewicht open ‘Biscione’ met achterwielaandrijving waaraan de schakelbak gekoppeld zal worden volgens het Transaxle schema. Alfisten krijgen blijkbaar wat ze willen, want volgens een Amerikaanse autonieuwssite is een FGA insider uit de school geklapt en is dit nieuws een waar feit. De auto waarvan men zegt dat het ‘4c’ zal heten, zal een 1750 TBI herbergen met minstens 250 pk. De op de concours getoonde concept zal even later in productie gaan voor een gelimiteerde oplage van 5000 stuks. Uiteindelijk volgt er ook een gesloten versie meldt dezelfde bron. De auto zal opgebouwd zijn uit een hoop carbon fiber en is feitelijk het kleinere broertje van de 8C Competizione. Lingotto wil volgens het gerucht de 8C nog steeds zien als dé smaakmaker van het toekomstige Alfa Romeo.

In Europa zal de auto minstens 50.000 euro gaan kosten en in de VS vanaf 70.000 dollar. Volgens Marchionne, vorige week in Geneve, zal Alfa Romeo in de VS als merk terugkeren vanaf 2012. Hopelijk is dit de auto waarvan wij denken dat Alfa Romeo deze vanwege het 100 jarige bestaan, en vanwege de herintroductie in de VS heeft ontwikkeld, ten bate van de herpositionering van het Milanese merk. Hopelijk is dit ook de reden waarom er vermoedelijk in het geheim reeds is samengewerkt met Mazda, en hopelijk heeft dit iets te maken met de Duettottanta van Pininfarina

Maar als dit een slechte vervroegde 1 april grap is zullen we voortaan Toto vragen om het raam snel weer dicht te doen zodra hij wat te brullen heeft.

11 gedachten over “Gerucht! Alfa Romeo zal in de VS de nieuwe ‘4C Spider’ presenteren!

  • 10 maart 2010 om 15:35
    Permalink

    Tjongejonge, we worden de laatste tijd wel verwend met goed nieuws over Alfa Romeo. Hier wordt je echt vrolijk van 😀

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 15:47
    Permalink

    Waarom maar 5.000 stuks; maak iets voor de “massa”!
    Of moeten we dit als “imago verbetering” zien?

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 16:01
    Permalink

    Klinkt veelbelovend, hoewel een 4C voor 50 ruggen ext BPM veel te duur is. Dan zit je in de Porsche Boxter klasse, minstens 300pk dus. Klinkt mij meer als een 6C in de oren. Dan snap ik de link naar de MX5 niet zo goed… Al met al een vaag gerucht. Zie ook de Autoweek site, die al denkt te weten hoe de nieuwe spider er uit gaat zien. Wat is hier van waar? BTW het idee van een nieuwe Duetto is natuurlijk super, maar 50mille is denk ik geen goede prijs.

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 16:03
    Permalink

    (aanvulling)… plus dat een gelimiteerde oplage van 5000 stuks denk ik te groot is om het product echt exclusief te maken. Vraag me af hoeveel Alfa nu van het Brera/Spider model verkoopt. Zal er ook niet ver vanaf zitten.

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 16:29
    Permalink

    Goed nieuws! Hoop dat ze eens goed naar Pininfarina’s studiemodel gaan kijken. Maar de plannen die ik hierboven kan lezen vind ik niet heel positief. Waarom carbon gebruiken? dit is een erg dure stof, en zeker niet noodzakelijk voor een leuke auto. Limiteren van de oplage is ook niet goed, onderstaand plan zou voor veel grotere imago-verbetering zorgen:

    Alfa zou een Spider van rond de 35 á 40mille moeten leveren welke licht compact en wendbaar is. Het design van de Duettottanta zou geweldig zijn hiervoor.
    Daarnaast een nieuwe “Bertone” op dezelfde basis. (C-evo met RWD of MX-5?) En dan samen met een quasi-retro (wat een vies woord, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) neus als de legendarische Brievenbus. Dat zou geweldig zijn, en dan kunnen de Huidige Brera en Spider met pensioen, als deze nieuwe modellen over 2 jaar gepresenteerd worden.

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 19:17
    Permalink

    Positief is dat er gesproken wordt over de enige echte aandrijving. Maar waarom 5000 stuks van deze auto vrrag ik me af. Heeft men bij Alfa geen vertrouwen meer in het bouwen van een sportautomodel met een normale levenscyclus. De 916 serie was geen echt succes, de Brera/Spider een flop maar er is toch echt een markt voor sportmodellen. Als je er maar moeite voor wil doen ligt er een markt voor je open; Z4, TT, 370Z, 1-serie, SLK, MX-5 etc bewijzen het .

    Beantwoorden
  • 11 maart 2010 om 17:10
    Permalink

    Alfa heeft alle mogelijkheden om in dit segment te scoren. Ze hebben in het verleden zeer succesvolle spiders gebouwd (wo de Duetto), dus als ze het goed aanpakken (idd met achterwielaandrijving) zou het een heel succesvol nicheproduct kunnen worden. Carbon en een transaxle hoeft voor mij niet. Dit is een mooi exclusief en nostalgisch detail dat de auto vermoedelijk alleen maar (te) duur maakt.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 18:35
    Permalink

    Zijn dat diezelfde mensen die zeiden dat de GTA afgelopen januari op de markt zou verschijnen…

    ..er is nu dus duidelijk hoop dat het tegengestelde het geval is. 🙂

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 19:56
    Permalink

    Als je het zo bekijkt natuurlijk wel 😉

    Alfa Romeo zal op Pebble Beach aanwezig zijn, maar dit enkel met enkele collectiewagens.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2010 om 23:33
    Permalink

    @PJS: Waarschijnlijk weet de importeur ook niet welke modellen er komen. Turijn is momenteel druk bezig met de toekomst van Alfa Romeo. Pas eind april wordt dit mondiaal bekend gemaakt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.