Eerste Alfa Romeo ‘Giulia’ inmiddels samengesteld

giulia

Vorige week vrijdag 15 mei zou in Cassino de eerste proef gedraaid zijn met de productie van de Alfa Romeo Giulia (die niet zo zal heten). Dat zeggen stemmen dicht in de buurt van de fabriek in Frosinone. De productie van het eerste exemplaar heeft volgens het gerucht nog niet direct met de daadwerkelijke productie te maken, want deze zal bij wijze van proef pas aankomend najaar gestart worden, terwijl de echte seriematige assemblage op z’n vroegst eind volgende winter op gang komt.

Het heeft waarschijnlijk alles te maken met de drietal exemplaren die op 24 juni in Arese te zien zullen zijn en nog een kleine serie die tijdens de Expo te bewonderen valt voor publiek. De nieuwe Alfa’s die we als eerste te zien krijgen zijn van groot belang, omdat de Expo een groot podium vormt en het wachten voor publiek al enkele jaren vordert. De keiharde datum van 24 juni door Marchionne vorig jaar uitgesproken is dus een prestigekwestie. Een dergelijke presentatie zo ver voor de daadwerkelijke productie is dan ook vrij uitzonderlijk. Alfa Romeo zal de resterende tijd intussen keihard nodig hebben om alle techniek op orde te krijgen. Een reeks nieuwe motoren en een compleet nieuw platform (‘Giorgio) worden in hoog tempo klaargestoomd.

Eens kijken of van dit grote geheim nog een vroegtijdig plaatje zal uitlekken, nu er een definitief model op deze planeet moet bestaan.

3 gedachten over “Eerste Alfa Romeo ‘Giulia’ inmiddels samengesteld

  • 22 mei 2015 om 09:58
    Permalink

    Ik hoop echt dat ze de lange wachttijd hebben gebruikt om de kwaliteit van de auto tot het allerhoogste niveau te brengen, alleen dan zal er toegang zijn tot het marktaandeel van de Duitsers….

    Beantwoorden
  • 22 mei 2015 om 12:02
    Permalink

    Marco, dat is precies dat ik ook hoop (of verwacht). Ik denk dat de ruime tijd tussen de presentatie op 24 juni en de feitelijke introductie de fine-tuning plaatsvindt. De Alfa 164 werd zelfs eerst alleen in Italië geleverd om na de nodige aanpassingen pas in de rest van Europa geleverd te worden. En de 159 was ook niet 100% klaar voor presentatie. De eerste exemplaren zaten nou niet echt lekker in elkaar, die introductie begon niet goed, met alle gevolgen van dien. De 4C is wat dat betreft ook te snel geïntroduceerd wellicht. Hoewel dat een heel ander product is natuurlijk. Deze ondergaat namelijk op het moment de nodige aanpassingen (software, wielophanging ed.). Alle 4C’s zijn/worden “teruggeroepen”. Dat kun je bij een niche als de 4c nog wel verkopen als “doorlopende product-verbeteringen” of updates of hoe je het ook noemen wilt. Een deel van de eigenaren zal dat mogelijk ook nog wel snappen. Maar de “Giulia” moet echt in 1 keer raak zijn. Hopelijk lukt dat nu een keer echt, want de concurrentie heeft ook niet stil gezeten…

    Beantwoorden
  • 25 mei 2015 om 14:03
    Permalink

    Ik hoop voor Alfa Romeo dat het lukt, maar dit soort introductie trajecten (van een jaar of meer) werken niet mee in het segment waar Alfa Romeo wil gaan concurreren. Bij BMW, Mercedes en Audi is er een introductie en dan is het spul ook meteen leverbaar, in alle vormen en maten. In het verleden is het nog bij iedere Alfa Romeo introductie zo geweest dat de organistie vanuit Italie een rommeltje is. Mensen in het segment waarin Alfa wil gaan concurreren eisen niet alleen een mooie/goede auto maar ook een vlekkeloze organisatie. Niettemin ben ik zeer benieuwd wat er uit de hoge hoed getoverd gaat worden en zal ik zeker overwegen er eentje aan te schaffen 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.