Fiat India lanceert prijsvechter met Linea Classic

linea classic

Fiat lanceert in het Indiase C-segment de nieuwe editie Linea Classic. De insteek voor dit model is veel auto voor je geld. De langste in het segment zelfs, of zoals men bij de presentatie zei, een sedan voor de prijs van een hatchback. Fiat Chrysler Operations India directeur Nagesh Basavanhalli omschrijft het als een scherp aanbod dat de doelgroep nog weleens aan zou kunnen spreken. Het middensegment vormde vorig jaar 12% van de totale markt. Fiat hoopt met de Classic potten de kunnen breken in een segment waarin vorige maand circa 30.000 auto’s werden verkocht. De Linea Classic verschijnt als 1.4 op benzine, als 1.3 Multijet diesel Classic en als 1.3 Multijet diesel Classic+ verkocht.

Dat Fiat deze Linea nu de Classic noemt, suggereert ook dat er nieuwe modellen aan zitten te komen. Basavanhalli zegt dat er binnen twee en een half jaar nieuwe en vernieuwde modellen (4 Fiat’s en 3 Jeeps) geïntroduceerd zullen worden, variërend van een Linea met nieuw gezicht tot de introductie van een model van Jeep. Het dealernetwerk dat nu op 79 verkooppunten zit, zal tevens worden uitgebreid naar 100 winkels voor eind 2013. Fiat heeft nu nog amper 1% van de markt in handen, maar hoopt dit de komende jaren stelselmatig te verdubbelen dankzij nieuwe introducties en een uitbreiding van de activiteiten op deze opkomende markt.

2 gedachten over “Fiat India lanceert prijsvechter met Linea Classic

  • 28 september 2013 om 19:36
    Permalink

    @ henk

    Bijna nederlandse toestanden daar in India. Hier in Augustus nog geen 3% marktaandeel voor FIAT. Als dit zo door gaat dan halen ze ons in India inzake marktaandeel spoedig in.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.