Fiat Nederland heeft meest belastingvrije aanbod van het land

Tijd voor een primeur van Fiat Nederland.

Fiat is de eerste maar vooral ook de enige die vier belastingvrije modellen aanbiedt. De meest verkochte Fiat van het moment de Panda 1.2, hoort in dat portemonnee-vriendelijke lijstje thuis samen met de populaire 500 1.2 Dualogic (incl. 500c), de (Grande)Punto Actual en de nieuwe Punto Evo. Geen BPM en wegenbelasting dus voor deze compacte Fiats. Zelfs de sterkste concurrentie kan niet tippen aan een dergelijk aanbod. Het is een duidelijke vrucht van het feit dat Fiat al enkele jaren achtereen marktleider is, in het produceren van ultra zuinige en schone modellen.

Ten opzichte van een gemiddelde 1.4 benzinemotor met 77 pk is de Fiat Punto Evo 1.3 16v MultiJet 85 al vanaf zo’n 1.200 kilometer per jaar voordeliger. In vergelijking met een dergelijke benzinevariant kan met de 1.3 MultiJet jaarlijks ruim €900 bespaard worden (€348,- wegenbelasting per jaar en €4,45 aan brandstofkosten per 100 km, op basis van 12.500 km per jaar). De Fiat Punto Evo 1.3 16v MultiJet 85 is per direct bestelbaar vanaf € 15.395.

De Fiat Grande Punto 1.3 16v MultiJet 85 Actual is met een vanafprijs van € 12.795 ten opzichte van zijn directe concurrenten de voordeligste. De auto is standaard voorzien van 2 airbags, ABS, elektrisch bedienbare ramen voor en centrale deurvergrendeling. De Fiat Grande Punto 1.3 16v MultiJet 85 is per direct bestelbaar.

Zowel de cabrio als de gesloten versie van de Fiat 500 1.2 start&Stop Dualogic zijn wegenbelasting en BPM vrij en zijn voorzien van het start&stop systeem. De zonder meerprijs leverbare gerobotiseerde automatische versnellingsbak verlaagt het brandstofverbruik en uitstoot nog eens met 3%. Vanwege de geringe uitstoot van 110 gr/km, is de Fiat 500 1.2 Dualogic Start&Stop door de overheid beloond met het schoonste A-milieulabel, is de auto BPM-vrij èn is de bijtelling 14%. Tevens hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden.

7 gedachten over “Fiat Nederland heeft meest belastingvrije aanbod van het land

  • 31 mei 2010 om 23:00
    Permalink

    Vanaf wanneer is de Punto Evo 85 in Nederland te bewonderen? Kan niet wachten op een confrontatie met bijvoorbeeld de Polo, Ibiza e.d. 🙂

    Beantwoorden
  • 1 juni 2010 om 09:49
    Permalink

    Leuk maar wanneer gaat fiat al die modellen die ze hebben voorzien van die vernieuwde motoren die nu de oude versie hebben. Al dan niet meer leverbaar in NL met deze regeling kunnen ze hier weer verkocht worden.

    Dus 1,3 JTDm II in:
    Mito, Ypsilon, Panda, 500, musa

    1.2 69 met Duallogic
    Panda, Ypsilon, musa

    Beantwoorden
  • 1 juni 2010 om 11:11
    Permalink

    O en voor de diesel. Met de duallogic of ddct moet deze ook nog wel zuiniger kunnen.

    Beantwoorden
  • 1 juni 2010 om 12:02
    Permalink

    Mooi voor Fiat,

    Maar wat is de status van de kleine 0.8 turbo motor? Met nog minder uitstoot.

    Al maanden niets meer van gehoort!

    Beantwoorden
  • 1 juni 2010 om 13:48
    Permalink

    @ Tammo

    Als ze daar nu ook eens meekomen in alle modelen die ik hier boven al melde dan hebben ze er meer dan 10 belasting vrij in de keuze klein (B) en heel klein (A).

    Jammer dat ze nog niks in C en D segment hebben want dat is toch de grootste lease markt. Een 159 met 20% bijtelling als tegenhanger voor de 320D eco met 163PK zou het hier wel goed doen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.