Fiat werkt aan nieuwe hybride 500

Ook als Plug-in hybride?

Gisteren zou in de wandelgangen op Lingotto zijn doorgesijpeld wat we hier op AutoEdizione al eens schreven: Fiat werkt aan een hybride opvolger van de huidige 500 hybrid (die uit Polen zeg maar) op basis van de elektrische 500, waarvan gisteren het volledige gamma is gepresenteerd. Dit model op benzine en batterijen is misschien een plug-in met stekker en zal iets anders ogen. Bijvoorbeeld qua koplampen en inlaat.

Wederopstanding van de Italiaanse auto-industrie.

Indien deze ook uit Mirafiori zou komen, zou dit een enorme boost geven aan de Italiaanse autoproductie in Turijn. In dat geval wordt het zelfs weer druk rond Fiat’s oude industriële complex. Over de twee jaar geleden aangekondigde verlengde Giardiniera, wordt met geen woord meer gerept voorlopig. Ook de Abarth is nog niet genoemd gisteren.

6 gedachten over “Fiat werkt aan nieuwe hybride 500

  • 23 oktober 2020 om 11:27
    Permalink

    Positief! Waarom dan niet direct de 1.0 Hybrid uit het huidige model?

    Beantwoorden
  • 23 oktober 2020 om 11:42
    Permalink

    “Over de twee jaar geleden aangekondigde verlengde Giardiniera, wordt met geen woord meer gerept voorlopig. Ook de Abarth is nog niet genoemd gisteren.”
    Dit zegt toch al genoeg? Dikke kans dat dit voor de hybride ook zal gelden. Helaas.

    Beantwoorden
  • 23 oktober 2020 om 22:22
    Permalink

    Als al vaker gezegd, volkomen logisch, ook voor de Centoventi/nieuwe Panda. Fiat kan niet leven van alleen vol-elektrische auto’s.

    Jammer dat dit nieuwe platform niet meer zal worden opgeschaald naar nieuwe Punto + “600”/Lancia + B-crossover/“Pandona”. Dan had Fiat winstgevend meer dan half miljoen auto’s per jaar kunnen verkopen op hetzelfde platform.

    Beantwoorden
  • 23 oktober 2020 om 22:32
    Permalink

    1.0 Hybrid uit het huidige model is een aanfluiting, het enige positieve is dat hij zuinig zou zijn, maar verder traag als dikke ………. in de winter.
    Een 1.3 Hybrid 4 cilinder zou better zijn, met naar zeggen 101 pk.
    Een T3 Hybrid 1.0 Turbo met 120 pk zou tenminste de meest fatsoenlijke Hybrid motor zijn.

    Beantwoorden
  • 6 december 2020 om 16:03
    Permalink

    Te veel merken onder de zelfde vlag te veel concurrentie onder de zelfde vlag.

    Beantwoorden
  • 22 december 2020 om 11:01
    Permalink

    Maakt dus niet uit, geld komt uiteindelijk allemaal in het zelfde potje terecht, net als bij VAG.
    Uiteindelijk wordt het van zelf uit geslecteerd, en verdwijnen de slecht verkopende modellen van zelf.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.