Lancia introduceert vandaag de nieuwe Voyager

Lancia Voyager

Lancia presenteerde vandaag in Turijn ook de nieuwe Voyager, wat reeds een sterke speler in het segment van de MPV’s is. De Voyager dient als opvolger van de Phedra die in samenwerking met PSA tot stand kwam en behoudt zijn naam vanwege een excellente reputatie. De Voyager is een ruimtewonder en kan dankzij een sterke identiteit net zo goed met het blauwe zakelijke Italiaanse logo op de markt opereren. De 5,21 m langde MPV (wielbasis 3,1 m) biedt ruimte aan maar liefst 7 passagiers en is in eerste instantie leverbaar met de 2.8 viercilinder Diesel met 163 pk en de V6 Pentastar benzinemotor met 283 pk.

Lancia houdt het eerst alleen bij de rijk uitgeruste Gold-editie met een zeer luxe interieur, geheel in de traditie van het merk uit Turijn. Lederen bekleding, cruise control, climate control met drie zone’s, elektrisch te openen achterklep, CD/MP3 speler en verwarmd stuur zijn een van de vele opties die je standaard zult aantreffen in de Voyager. Uniek is bijvoorbeeld het ‘Stow ’n Go’ systeem waarbij alle passagiersstoelen in de vloer kunnen worden weggeklapt, waardoor er een gigantische laadruimte ontstaat.

De diesel heeft een koppel van 360 Nm en een gemiddelde verbruik van 7,9 liter per 100 km (207 gram CO² uitstoot per km). De V6 heeft een verbruik van 10,8 liter per 100 km en bijna geheel een koppel van 344 Nm tussen de 1600 en 6400 toeren. Beide motoren zijn aangesloten op een 6-traps automaat. Het veersysteem van de Voyager is aangepast aan de smaak van de Europese klant. De Voyager staat op 17 inch lichtmetalen velgen en is verkrijgbaar in de kleuren Brillant Black, Carbon Grey, Silver en Stone White. Het interieur is er in twee tonaliteiten; Black/Grey of Beige.

[nggallery id=709]

8 gedachten over “Lancia introduceert vandaag de nieuwe Voyager

  • 20 oktober 2011 om 09:30
    Permalink

    Waarom die verouderde diesel in de auto? De tweeliter van Fiat levert al 170pk en hier steken ze dan een 2.8 in van amper 163. Eigenaardig.

    Beantwoorden
  • 20 oktober 2011 om 14:18
    Permalink

    @lusso Ik denk dat het gewoon te duur is om de technische aanpassingen die voor die 2.0 liter noodzakelijk zijn, door te voeren. De ophangpunten etc. verschillen natuurlijk enorm met die ouwe USA diesels…
    Overigens begin ik wel steeds meer te wennen aan het nieuwe Lancia. En heel eerlijk… ik vind het niet verkeerd!

    Beantwoorden
  • 20 oktober 2011 om 16:44
    Permalink

    @ Lusso: Eens, die verouderde diesel is in Nederland onverkoopbaar, dat wordt met 207 gram CO2 een BPM topper vanwege zijn F of G-label. Met de moderne 2.0JTD en 170pk was hij duizenden euro’s goedkoper geworden. Gemiste kans!

    Beantwoorden
  • 20 oktober 2011 om 21:12
    Permalink

    @lusso & mareblu: In Nederland speelt dit zeker: F&G label. Maar in de andere grote marketen (Frankrijk,Duitsland en Italie) speelt dat niet. Stel nou eens dat een aanpassing van de motorisering een paar miljoen kost (daarbij moet je niet alleen aan de ophangpunten denken maar aan de hele keten van motorfabricage tot en met het inhangen van de motor) Dan is het nu toch niet rendabel om die investering te doen als er over ca 2 jaar een volwaardige Lancia geintroduceerd gaat worden.

    Beantwoorden
  • 21 oktober 2011 om 11:19
    Permalink

    Wat is er uniek aan dat Stow&Go systeem? Is overblijfsel van de Chrysler Voyager – die had dat ook gewoon.
    En -inderdaad @Lusso- waarom die oude diesel erin hangen? Gek hoor..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.