Luca Cordero di Montezemolo ook de komende jaren baas van Ferrari

Di Montezemolo

Luca Cordero di Montezemolo is misschien wel een van de meest in het oog springende zakenmensen van Italië. Over de voormalige eerste man van Fiat wordt steeds vaker gespeculeerd dat hij een carrière in de politiek zou ambiëren. Niets is minder waar, want volgens Di Montezemolo moet je echt ten einde raad zijn, indien je een politieke loopbaan wilt beginnen in Rome. Vandaag komt dan ook het nieuws naar buiten dat de CEO van Ferrari, nog minstens drie jaar de scepter zal blijven zwaaien in Maranello.

Di Montezemolo zei in Genève nog voor de grap dat zolang hij aanblijft als eerste man bij Ferrari, er zeker geen SUV of vierdeurs auto zal komen met steigerend paard als logo. Goed nieuws dus voor de ras-Ferrarist. Het is überhaupt goed nieuws voor Ferrari, want onder zijn leiding blijft de firma het voorlopig steeds beter doen. In 2010 verkocht Ferrari weer eens 5,4% meer auto’s dan ooit. Met meer dan 6500 auto’s per jaar lijkt er geen sprake van een crisis en verkocht Ferrari vorig jaar nog meer dan in recordjaar 2008. Dankzij zeer aantrekkelijke modellen boordevol nieuwe techniek zoals de nieuwe FF en de 458 Italia. Modellen die tot de verbeelding spreken met een groot gevoel voor traditie zoals de 599 GTO, en modellen die commercieel genoeg zijn om een grotere doelgroep aan te spreken zoals de California.

Het management bestaat nog tot 2013 uit Luca di Montezemolo, Piero Ferrari, Amedeo Felisa, Khaldoon Khalifa Al Mubarak, Alfredo Altavilla, Alessandro Gianni Baldi, Diego della Valle, Christopher Gent, Sergio Marchionne, Paolo Monferino, Lindsay Owen-Jones, Marco Piccinini en Sergio Pininfarina. De rol van Vice President is nog altijd toegewezen aan nazaat Piero Ferrari en Amedeo Felisa.

Een gedachte over “Luca Cordero di Montezemolo ook de komende jaren baas van Ferrari

  • 27 maart 2011 om 22:32
    Permalink

    Eigenlijk kan je stellen dat de dood van Enzo het merk goed heeft gedaan en dat Luca door zijn bekwaamheid de toekomst van ferrari heeft veiliggesteld. Ten koste van een vleugje authenticiteit… maar dat lijkt me logisch als je in een markt opereerd waarin je moet groeien om bestaansrecht te houden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.