Magneti Marelli Kit One: Hopelijk de eerste en de laatste

Een tijdje geleden maakten we reeds even kennis met de nieuwe ‘Magneti Marelli Elaborazioni’ tuning divisie. Hun subtiele smaakvolle aanpassingen van de MiTo en de 500 verdienden toen van ons alle lof. De nieuwe weg die Magneti Marelli was ingeslagen maakte ons reeds enthousiast voor de toekomst. Dat gaat vanaf vandaag echter alleen nog op voor het technische gedeelte wat ons betreft. Wat Magneti Marelli vandaag als perspresentatie naar buiten brengt stemt ons alles behalve gelukkig. Een werkelijk afzichtelijk spoilertset die doorloopt tot over de wielkassen maakt van de MiTo in een klap een soort provisorisch vertimmerde auto uit een Indiaas reclamespotje. Onder de naam ‘Kit One’ presenteert MM een pakket voor de MiTo. Sportveren (verlaging van 30mm), uitlaatset, Brembo remmen (305 mm diameter), 18 inch spaakvelgen (die zijn wel mooi) en een een toename van 31 pk maken eigenlijk niets goed ten opzichte van de uiterst verwerpelijke bodykit. Zo zie je bijvoobeeld dat de kit aan de voorzijde helemaal niet mooi overloopt in de bestaande carrosserie. En alsof dat nog niet erg genoeg is…De bodykit komt nota bene van het Milanese Castagna. Er komen 200 van deze gedrochten op de markt.

Het slechte nieuws houdt hier helaas niet op. De spyshot die wij onlangs toonden van een zogenaamde MiTo GTA komt helaas van Magneti Marelli en heeft te maken met deze Kit One set. Toch hopen we dat de fantastische MiTo GTA concept ooit keihard terugkomt binnen het Alfa Romeo van de toekomst. Wij hebben wat Magneti Marelli, die zich nu ook op de 500 en de Punto Evo willen storten, maar een mededeling; Terug naar de tekentafel en forza Abarth! Dit is het label ‘made in Italy’ totaal onwaardig vinden wij. Doe ons maar de Duecento van Squadra uit Nunspeet.

18 gedachten over “Magneti Marelli Kit One: Hopelijk de eerste en de laatste

  • 28 mei 2010 om 18:18
    Permalink

    Mocht dit helemaal mooi meegespoten worden valt het al bij al nog goed mee vind ik…

    Beantwoorden
  • 28 mei 2010 om 19:12
    Permalink

    Wat een negatieviteit. Vind het net als Mackenzie nog wel meevallen. Verschillende kits van zowel Lester en Cadamuro zijn erger. (vooral voor de 156)

    De popnagel-look is ook lekker retro. Alleen Spyker heeft dat de laatste tijd nog gebruikt. Van mij mag Magneti Marelli doorgaan. Niet slecht als eerste product.

    Beantwoorden
  • 28 mei 2010 om 19:38
    Permalink

    De kit word al verkocht bij meerdere online-aanbieders zo te zien.

    Ook voor de 500 is er al van alles beschikbaar. Einddempers, verlagingssets en de ecu-module.

    Jammer dat ze alleen two-tone foto’s laten zien.

    Beantwoorden
  • 28 mei 2010 om 23:37
    Permalink

    Ik snap het niet, dat heeft een Alfa toch niet nodig… Of is het de bedoeling om een bepaalde doelgroep te trekken. Beetje te hoog need for speed anabolen gehalte…

    Beantwoorden
  • 29 mei 2010 om 09:01
    Permalink

    Dan was de GTA concept ook niet nodig in mijn ogen. Maar die is verbasterd door Alfa zelf waardoor het door Alfisten vaak sneller word geaccepteerd. Net als de “Evo-kit” die zowat 50% van de 75-liefhebbers graag op zijn wagen zou willen hebben. Of de GTA-kit die steeds populairder word voor de 156.

    Hoe meer ik naar de Marelli creatie kijk, hoe mooier ik hem vind worden. Ziet er best wel retro uit zo met die wielkasten. Was immers populair op menig Abarth 500/600 en ook in de jaren ’80 op een 33.
    Het enige wat ik er lelijk aan vind is die diffuser met veel te dikke pijpen. (diffuser is overigens los te koop voor de liefhebbers 😉 )

    Beantwoorden
  • 29 mei 2010 om 09:05
    Permalink

    Vergeet daarbij niet mensen dat een “uitbouw-kit” vanuit de oorsprong nooit bedoeld is om mooi te moeten zijn. Puur en alleen bedoeld om de spoorbreedte + bandbreedte te kunnen vergroten.

    Beantwoorden
  • 29 mei 2010 om 20:17
    Permalink

    De ouderwetse stokslagen zouden weer ingevoerd moeten worden! Hebben ze daar een Duitser aangenomen of teveel aan de grappa gezeten?

    Beantwoorden
  • 30 mei 2010 om 13:14
    Permalink

    Dan moet je ze ook zwart maken..op slicks zetten en niet over laten lopen in een of andere raar plastick gebeuren aan de voorzijde.

    Het historische voorbeeld is veel stoerder i.p.v wanstaltig zoals dit.

    Beantwoorden
  • 30 mei 2010 om 14:11
    Permalink

    De GTV is automatisch stoerder dan een MiTo. Met of zonder kit.
    Kan een GTA MiTo ook niet veranderen.

    Nam zelf de Groep-4 GTV als voorbeeld dat zo’n kit puur en alleen bedoeld voor sportieve doeleinden. Zou me ook niet verbazen dat als er een MiTo-cup vorm gaat krijgen, die dan ook gebruik maakt van de Marelli-kit.

    Ook de stoere GTV heeft enkele misbaksels van verbredingskits gehad. (als je naar de schoonheid ervan wilt zoeken) Zoals de kits voor de Groep-2 GTV en de V8 GTV :

    http://www.alfetta-gtv.ch/dat/rennsport/pics/gr2/8.jpg
    http://www.alfetta-gtv.ch/dat/rennsport/pics/rally/rally9.jpg

    Off-topic : eeuwig zonde trouwens dat Alfa de productie van de V8 GTV niet meer in overweging nam. 🙁

    Beantwoorden
  • 30 mei 2010 om 14:26
    Permalink

    Bodykit: smakeloos, velgen en dubbele uitlaat: kan ermee door.

    Beantwoorden
  • 30 mei 2010 om 17:49
    Permalink

    Off-Topic : zijn oude artikelen van Alfablog.nl nog bereikbaar?

    Beantwoorden
  • 31 mei 2010 om 12:07
    Permalink

    Bedankt Quadrifoglio!

    Heb gevonden wat ik zocht. Op Alfablog.nl stond vorig jaar een artikel over de body-kit van Lester.

    Die werd omschreven als “indrukwekkend” terwijl dat echt een alfa-onwaardig gedrocht is. Dat vind ik niet te rijmen met dit nieuwsartikel over Marelli’s creatie dat de grond ingeboord word.

    Dezelfde personen die de Marelli-kit als een gedrocht omschrijven, vinden de creatie van Lester “indrukwekkend”. 😯

    http://www.lester.it

    Marelli heeft veel meer respect voor de originele belijning van de MiTo. Zonder ordinaire hood-scoop.

    Beantwoorden
  • 1 juni 2010 om 01:04
    Permalink

    Niet 10 mensen , 20 meningen? 😉 🙂

    Uiteindelijk is het maar goed dat er uberhaupt body-kits voor de MiTo geproduceerd worden. Dat geeft aan dat de auto populair is. Voor slecht (of minder) verkopende wagens gaat de tjoenert immers geen kits ontwikkelen.

    Zie nog dat het artikel aangevuld kan worden met een extra product. Marelli leverd ook een by-pass klep voor in de uitlaat. Voor zover ik weet betekend dat dat je met een druk op de knop zelf je uitlaat kan dempen?

    Dat wil ik nog wel eens fabriceren voor onder me 156. Ideaal voor als je snachts de buren niet wilt wakker schrikken. D)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.