Marchionne: ‘Giulia volgende zomer, beursgang voor kerst’

FCA 500X

Marchionne leek er veel belang bij te hebben tijdens de presentatie van de Fiat 500X in Balocco gisteren, om de komst van de Alfa Romeo Giulia onder de aandacht te krijgen. Waarschijnlijk heet de D-segment Alfa Romeo die we volgend jaar tijdens het derde kwartaal op de markt zien verschijnen ook daadwerkelijk Giulia, want Marchionne nam de naam nu zelf in de mond. De presentatie zal tijdens de viering van het 105-jarige bestaan van Alfa Romeo plaatsvinden in juni.

De 100 miljoen aan aandelen FCA zullen intussen ergens vlak voor de kerst van 2015 Op Wall Street genoteerd staan. De notering van het aandeel FCA op Wall Street en Milaan markeert een nieuwe fase van een vitale autogroep aldus de CEO, die daarbij tevens de 500X en de Renegade aanhaalde als eerste tastbare vruchten van het concern. Ferrari zal tussen het tweede en derde kwartaal van 2015 beursgenoteerd worden.

500x balocco1

Erg goede vruchten trouwens, want beide auto’s en met name ook de 500X scoren erg goed bij de pers tijdens de eerste rit. De Crossover van Fiat wordt zelfs bejubeld vanwege zeer goede rijeigenschappen en afwerking. Qua aankleding doet Fiat ook niet onder voor concurrenten als Renault (Clio en Captur), dankzij een breed pallet aan opties (Mopar®) over enerzijds de meer elegante en anderzijds de sportieve boeg. Deze laatste bijvoorbeeld met 17 of 18 inch velgen en ‘Total white’ pakket en de ander met chiquer ‘Chrome pakket’. Marchionne noemde de komst van de 500X (en Renegade) zelfs cruciaal voor de toekomst van de in de jaren ’90 gebouwde fabriek in Melfi. Gezien de eerste enthousiaste signalen over het eindproduct, lijkt dat nu een zeer productieve toekomst te zijn.

3 gedachten over “Marchionne: ‘Giulia volgende zomer, beursgang voor kerst’

  • 15 november 2014 om 14:50
    Permalink

    Tot nu toe verloopt de presentatie uitstekend, mijns inziens beter opgepakt dan met de 500L. De X gaat het zeker goed doen, ook omdat hij verrassender en exclusiever is dan de concurrent. Een gemiste kans vind ik nog altijd de Fiat-website, juist als ze de website ook willen gaan inzetten voor verkoop. Het blijft er ontwerptechnisch simpel en niet professioneel uit zien, met name het configureren. Menig concurrent doet dat echt veel beter.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.