Home » FCA

Marchionne: “Ik kan niet zomaar met cijfers smijten over Fabbrica Italia”

26 oktober 2011 22:01 4 reacties

Marchionne autoindustrie

Sergio Marchionne; Hij moet inmiddels echt doodmoe zijn van het eeuwige gezemel van bonden en beurscommissie (CONSOB en FIOM). Ditmaal trekken ze opnieuw aan zijn trui om exacte cijfers voor het investeringsplan Fabbrica Italia, om de simpele reden dat men niet gelooft dat het een serieuze investering zal zijn. De FIOM noemde het plan gedurende de staking van afgelopen vrijdag een zeepbel (foto). Toch kon de CEO opnieuw de moeite opbrengen om met een rationeel antwoord te komen;

Het is echt onmogelijk om met exacte cijfers per fabriek naar buiten te komen voor de periode tot 2014. De concurrentie doet dat ook niet, dus ik vind het niet terecht dat men dat op een werkelijk obsessieve wijze wél van Fiat vraagt. Fabbrica Italia is dan ook een vrijwillige intentieverklaring van onze kant. We kwamen hier nota bene mee naar buiten toen we wel iets anders aan ons hoofd hadden, namelijk het vormen van een internationaal bedrijf. Helaas blijft men de presentatie van dit plan maar niet begrijpen en eindeloos slecht interpreteren. Bijvoorbeeld de bonden die het gebruiken om onze goodwill ernstig in twijfel te trekken. Je kunt in deze tijden dat iedereen grote vragen heeft over wat er in de toekomst financieel mogelijk is, toch niet van ons vragen dat we met exacte investeringscijfers naar buiten komen? Dat terwijl we de laatste tijd miljarden staatssteun hebben zien regenen op onze concurrenten in landen als Duitsland, Frankrijk, Zweden, Spanje, Portugal en Groot Brittannië, eigenlijk zo’n beetje in heel Europa. Wij hebben het intussen allemaal alleen willen doen. We hebben echt alles uit de kast getrokken om de kosten te drukken en een hoop te besparen. We hebben ook vele plannen tegen het licht gehouden en herzien vanwege pure noodzaak. Ondanks dat kunnen we onze concurrentie behoorlijk bijbenen. In 2009 waren we niet voor niets het best presterende autoproducerende bedrijf in de wereld. De Italiaanse markt is momenteel het moeilijkste waar we mee moeten dealen. Omdat we 30% van deze markt in handen hebben is de grootste daling in 15 jaar iets dat ons flink raakt.

Fabbrica Italia zeepbel

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

4 reacties »

  • Lusso schrijft:

    Tja, en veel steun van de italiaanse regering hoeft hij niet te verwachten gezien de besparingsplannen aldaar…

  • Lancia4Ever schrijft:

    Sterker nog. Hij heeft op enkele uitspraken na nog nooit steun gehad van Berlusconi.

  • Alfa156 schrijft:

    Nou… Dat is niet helemaal waar, Fiat heeft diverse subsidies gehad voor fabrieken en in het verleden heeft Fiat veel staatssteun gehad (wat niet erg is, andere landen doen dat ook)

  • Lancia4Ever schrijft:

    Maar Berlusca heeft altijd gebroken met FGA dat is een ding wat zeker is, vraag maar na. Er schijnt een oridinaire Milanese anti-Turijn ruzie aan ten grondslag te liggen van de kant van de premier die meer invloed wilde afdwingen. Ik zal er nog een keer een artikeltje over samenstellen als Berluskaiser ‘m eindelijk peert.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

FCA

Volg ons

Advertenties