MiTo MultiAir QV in Frankfurt al te zien!

MiTo QV

Roddelblad Auto Express doet de melding dat in Frankfurt straks al de QV te zien zal zijn naast de 105 en 135 MultiAir. In ieder geval is men al druk bezig met de publicitaire fotoshoot van deze hete MultiAir met 170 pk. De eerste kiejkjes zijn al uitgelekt. Op de afbeeldingen is in de donkere lucht achter dit monstertje de vorming van een tornado te zien. De beroemde badge is duidelijk herkenbaar. Ook de velgen van dit topmodelletje mogen er zijn. De MiTo MultiAir QV is volgens Italiaanse bronnen vanaf begin 2010 verkrijgbaar bij de dealer. Voor het eerst sinds lange tijd zal er standaard een QV badge op de auto te zien zijn. Ook zullen, zoals je inmiddels al weten kunt, de onderstelafstellingen anders zijn, en ook de uitdossing van het interieur. We verwachten dat het een aantrekkelijk alternatief voor de langverwachte GTA zal zijn die straks de rijen voorlopig zal sluiten op MiTo gebied. Weer later hopen we getuige te zijn van de onthulling van een open variant.

[nggallery id=11]

35 gedachten over “MiTo MultiAir QV in Frankfurt al te zien!

  • 5 oktober 2009 om 18:53
    Permalink

    De Mito is gelukkig toch een echte Alfa in de traditie van de Alfa Sud en Alfa 33. Ik heb zelf een Alfa Romeo 33 1.7 16V Quadrifoglio Verde uit januari 1994 een van de laatste.

    Ben benieuwd hoe goed de nieuwe Alfa Mito QV is zal leuk zijn als al die oude namen terug zouden komen. Mis alleen nog een mooie skirt en een klein spoilertje achter.

    Voor de rest is de Mito een heerlijke Alfa Romeo aan het worden zeker met die nieuwe technieken echt een heerlijke auto en momenteel de beste keus in het B-segment of wil je een nieuwe Polo!!??

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:53
    Permalink

    Ik verwacht komend voorjaar voldoende liquide middelen te hebben om een heerlijke, créme kleurige Mito aan te schaffen. Zwart leer, zwarte velgen. RRR.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:54
    Permalink

    Ben toch benieuwd of deze Mito inderdaad lager is dan de huidige Mito’s (en volgens de foto’s ook een paar spoorverbreders heeft).

    De laatste persfoto’s van de “normale” versies laten ook weer een verlaagde Mito met “vergrote” velgen zien (vermoeiend). Geeft de werkelijkheid totaal niet weer…..(helaas).

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:54
    Permalink

    De informatie op de Fiat perssite bestuderend zijn de maten (en dus ook de hoogte van de auto) bij alle versies hetzelfde. Dus volgens mij is de 170pk geen millimeter lager……(of is de QV een speciale versie van de 170 pk variant?)

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:54
    Permalink

    @ rboudewijns

    Dergelijke foto’s zijn inderdaad gebruikelijk. Het gebruik van ‘zandzakken’ voor een fotoshoot wordt al erg lang gedaan.

    Ik denk dat de Mito wel wat lager zal worden tbv de wegligging. Wellicht dat het SDC systeem de rijhoogte kan afstellen?

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:54
    Permalink

    Ach dat doet elke fabrikant momenteel en Alfa dus ook maar reken op een heerlijke auto.

    En ach je kan toch zo een setje Bilstein kopen of verlagingsveren, altijd leuk je moet je Alfa Romeo wel kunnen verbeteren bij Squadra Tuning een chipje halen en op naar de 200PK.

    Nee de Mito is voor mij nu een hele echte Alfa Romeo hopelijk als slagroom op de taart de GTA en een Mito Cup.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:55
    Permalink

    Ik snap nu ook waarom Audi zon ongelooflijke haast heeft met de A2 momenteel! 😛 Eindelijk hebben we es een keer een degelijke voorsprong! VAG is te laat !!!! Zu spät du schweinies! 😛

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:55
    Permalink

    @ Mattia Mariani

    “!!!! Zu spät du schweinies!”

    😛 😛 😛

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:56
    Permalink

    Mijn Mito (tot 1 november)is reeds verlaagd (Eibach en 18 inch meerspaaks als op de foto), echter ik ben niet tevreden met het stuurgedrag. Alfa ontwikkeld een bepaalde setup welke eigenlijk niet aangepast dient te worden. Indien een auto af-fabriek wordt verlaagd is de setup goed en zit er geld in de ontwikkeling hiervan; dan is de kans op goed stuurgedrag een stuk groter.

    Mocht ik een nieuwe werkgever vinden waar ik weer een auto mag uitkiezen; dan weet ik niet of het weer een Mito wordt. Niet verlagen is naar mijn mening geen optie daar het uiterlijk dit nodig heeft.

    p.s. tunen bij Squadra is overigens bij de huidige mito’s niet echt een optie daar de turbo’s (1.4 benzine) standaard reeds redelijk aan hun maximun zitten (zie website Squadra). Er kan alleen gefinetuned worden.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:56
    Permalink

    rboudewijns. Wat een onzin over die chiptuning.
    Zelfs squadra geeft 19 kp winst, maar vooral het koppel gaat schrikbarend omhoog(van 230 naar 320 nm) Dat merk je wel hoor! Dat van het verlagen klopt. De neus van de mito is lang waardoor je snel in drempels prakt. Verlagen maakt dat probleem erger. Ik zou niet verlagen, maar zijskirts plaatsen. dan komt ie er en profiel lager uit te zien.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:57
    Permalink

    Skirts plaatsen is inderdaad een optie. Maar de auto’s binnen FGA staan vaak te hoog op hun poten. Dus verlagen is eigenlijk de enige oplossing.

    @ rboudewijns

    Niet tevreden over de Mito begrijp ik?

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:57
    Permalink

    @rboudewijns: zo te lezen is de QV straks je droomauto. Je bent dan in 1 klap van al je klachten af.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:57
    Permalink

    Dat bedoel ik toch ook met “finetunen” 200 pk zit er denk ik niet in hoor (misschien bij de 170 pk multiair; de huidige 155 pk komt getuned niet verder dan 172 pk (=+17 pk)).

    Overigens zie ik pas net dat ze nu ook de 120 pk versie bij Squadra hebben toegevoegd. De 120 pk en 155 pk leveren standaard overigens een bak meer dan opgave (koppel en/of vermogen).

    Over de huidige zijskirt (optioneel) ben ik niet echt tevreden: past naar mijn mening niet bij de rest van het ontwerp. (zoals bijvoorbeeld de zijskirt van de 156 wel mooi paste) Ben nooit zo’n fan van uiterlijke veranderingen (vleugels en overdreven bumpers e.d.).

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:58
    Permalink

    @Il Quadrifoglio:
    Ik rijd ook mito, tot volle tevredenheid.
    Hij is gechipt en snel, en dat hoge, tja..
    Het leukst is dat na het chippen er in elke versnelling en in een groter toerengebied veel power is. Leuk op de snelweg, zeker in geval van de duitse snelwegblazers 🙂
    Zet m naast een Fiat GP of Polo, of Corsa en je ziet hoe relatief het is.
    Verlagen:ik zou willen, maar je ramt de voorspoiler. Is me inmiddels door verschillende specialisten en dealers echt afgeraden.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:58
    Permalink

    @rboudewijns:
    De meeste mito’s gaven bij de rollerbank standaard 160 pk, sommige zelfs 162.
    Die van mij is op de rollerbank geweest 177 pk..
    Maar dat is idd wel het meeste…
    200+ pk met vierwielaandrijving haalt toch ook niet echt aan, maar dat is mijn mening

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:58
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: ben qua uiterlijk wel erg tevreden; de velgen en verlagen staan haar super; zeker als je hem naast een standaard Mito zet.

    Waar ik niet tevreden over ben is het matige stuurgedrag; rond middenstand vaag (in N daarbuiten erg scherp); wil je in stand D aan het stuur draaien dan is er een onnatuurlijk weerstand voelbaar. Daarbij “schud” de auto bij vanuit stilstand wegrijden (en bij hard gasgeven). Net alsof de wielen niet “rond” zijn. Ze is al meerdere malen opnieuw uitgelijnd en gebalanceerd; ze kunnen niks vinden en doen het nu af als normaal. Echter gezien ik de auto 1 november in moet leveren maak ik me er ook niet meer druk over.
    Stoelen geven te weinig zijdelingse steun (en aangezien ik redelijke breed ben vind ik dit vreemd) 156, 147 en GT hebben welk puike stoelen.

    Het uiterlijk ga ik wel steeds meer waarderen.

    @Mattia Mariani: eerste eens een nieuwe werkgever vinden; is in deze tijd al lastig genoeg (bouwkunde).
    Alleen twijfel ik nog steeds of de QV dit gaat bieden. GP Abarth staat bijvoorbeeld standaard wel erg mooi laag op zijn wielen, hopelijk biedt de QV dit straks ook. Ik heb met de GB Abarth proefgereden en mij staat bij dat deze beter stuurde dan mijn Mito.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:59
    Permalink

    @rboudewijns:
    dat van dat schudden, had je dat na het verlagen al? ik herken die klacht namelijk helemaal niet, terwijl ik stevig rijd..

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 18:59
    Permalink

    @squeezy: Kan me voorstellen dat na tuning deze erg veel beter rijdt (heb het in het begin ook overwogen; ik heb een 120 pk Sport)
    De Eibach verlagingsveren maken de auto niet erg laag; ik kan makelijk in de stad rijden (woon in centrum Den Haag) maar ik moet er uiteraard wel een beetje rekening mee houden. Af en toe hoor je wel wat maar dat is niet de bumper zelf.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:00
    Permalink

    @squeezy: ze is voor aflevering verlaagd dus dat weet ik niet.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:00
    Permalink

    @ rboudewijns

    Deze problemen zijn inderdaad al langer bekend, wat betreft het stuurgedrag. Dit is eenmaal het nadeel van elektrisch ipv hydraulisch. Ontzettend veel nieuwe auto’s kampen momenteel met dit probleem (ook BMW en Audi). AR heeft dit in een later stadium redelijk verholpen door een krachtigere motor te plaatsen.

    Volgens het persbericht wordt dit verder verholpen met de MY2010. Ben benieuwd…

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:00
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: ik schijn reeds de aangepaste te hebben (is mij destijds wijsgemaakt)(aflevering op 3 maart 2009).

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:01
    Permalink

    De MY2010 krijgt een nieuwe aanpassing 😉

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:01
    Permalink

    Waarom kunnen ze het niet in een keer goed doen; ze hebben dat “ding” lang genoeg kunnen testen.

    Wat zijn die jongens dan de hele tijd op de Nordschleife aan het doen geweest? Hebben die dan nog nooit een stuur vastgehouden en weten ze niet hoe het moet? Mini kan het wel met elektronische stuurbekrachtiging en dit al sedert 2006 (met de nieuwe nieuwe mini) (ik heb overigens geen idee of de oude nieuwe mini (sedert 2001) ook al elektronische stuurbekrachting had).

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:01
    Permalink

    Overigens wil ik mij verontschuldigen voor mijn negatieve commentaar, maar boven een mooi uiterlijk en een goede motor moet een Alfa het beste onderstel met het juiste stuurgedrag van de betreffende klasse kunnen bieden. (anders kunnen ze wat mij betreft beter stoppen).

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:02
    Permalink

    @ rboudewijns

    “Waarom kunnen ze het niet in een keer goed doen; ze hebben dat “ding” lang genoeg kunnen testen.”

    Dit is binnen de organisatie ook wel bekend als het Luca de Meo debacle. 😉

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:02
    Permalink

    Ik denk het niet. Maar het komt op mij ook een beetje vreemd over dat het wiel ook op dit gebied opnieuw uitgevonden lijkt te moeten worden. Je kunt toch de techniek van de concurrent copy pasten. Of is het idd echt zo moeilijk om die software goed te krijgen en zijn de beste varianten net zon groot geheim als bv unieke motor techniek?

    @Rboudewijns: excuses zij hier absoluut niet nodig. 😉

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:02
    Permalink

    Luca de Meo wilde zo snel mogelijk een (nieuw) systeem in gebruik nemen dat fysiek testen bijna niet meer nodig maakt (ben de naam kwijt van dit systeem). Helaas waren de gegevens van diverse componenten destijds niet up to date en/of volledig. Gezien dat de ontwikkelingsfase in een dusdanig ver stadium verkeerde, was het niet meer mogelijk om dit bij constatering aan te passen. Met de Mito was immers ontzettend veel haast!

    Dit is dan ook de rede waarom we zo snel een update van de Mito krijgen. De auto is immers relatief kort op de markt. Met de Milano heeft AR er gelukkig voor gekozen de auto wel fysiek te testen. Er zijn namelijk bijna 2- miljoen testkilometers gemaakt met dit model.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:03
    Permalink

    Ik heb het gevoel dat pas vanaf de introductie de ontwikkeling van de MiTo pas echt los ging. Dat is een goed teken. Het betekent nl. dat i.t.t. het verleden men het onderste uit de kan haalt om zaken die nog niet goed zitten te vervolmaken. En De Meo? Die missen we als kiespijn. Prestige mensen zitten beter bij een langzaam neergaande club als VAG. Langzaam….maar zeker. 😛

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:03
    Permalink

    @rboudewijns

    Ik kan die 120 PK TBI niet vinden op de site van Squadra-tuning. Of bedoel je de diesel?

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:03
    Permalink

    @Mattia Mariani en @Il Quadrifoglio:

    Ik ben blij dat de ontwikkeling door gaat en ik hoop dat de gewenste verbeteringen gerealiseerd worden. Echter gezien de aanschafwaarde van mijn Mito (zo rond de €26.000) had ik toch een beter uitontwikkeld product verwacht. En ik denk niet dat ze deze aanpassingen nog op de reeds afgeleverde auto’s gaan doorvoeren.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:04
    Permalink

    Nee. Maar ik hoop dat ze klanten zoals jij in ieder geval niet aan hun lot over laten. Ze hebben zich in principe snel gecorrigeerd aangezien de MiTo nog een kervers product is.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:04
    Permalink

    @rboudewijns: Ik heb er vier jaar opzitten in een Mini uit 2006. Deze had nog hydraulische stuurbekrachtiging, waardoor ie wat zwaarder stuurt (precies goed imo) De Mini’s vanaf 2007 kregen electrische stuurbekrachtiging en dat is helemaal geen verbetering moet ik zeggen. Ik heb laatst een proefrit in een 120pk Tjet MiTo gemaakt en hij stuurt beter dan de 2007-Mini. Volgens de dealer (Creemers Roermond) kwamen de Multiairs van 105 en 135 pk in Oktober beschikbaar en duurde het met de QV nog tot volgend voorjaar. Ik “mag” nu een leaseauto uitzoeken (lees: wordt hiertoe gedwongen door mijn werkgever), maar dit lijkt me een leuk b-label alternatief voor mijn “vervuilende” D-label-Mini 😉

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:05
    Permalink

    Kijk… dit zijn mooie commentaren. Bedankt Alex!
    🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.