15 gedachten over “Nieuw Alfa Romeo logo heel even te zien op internet

  • 31 mei 2015 om 14:15
    Permalink

    Lijkt me een overbodige actie, een nieuw AR logo. Het Lancia embleem is er niet beter van geworden en in mijn ogen moet je alleen vernieuwen als er iets te verbeteren valt … Hoop maar dat het een hoax is!

    Beantwoorden
  • 31 mei 2015 om 15:20
    Permalink

    Een nieuw begin en dit is het nieuwe logo, dat is zeker (geen test of hoax)

    Beantwoorden
  • 31 mei 2015 om 15:44
    Permalink

    Nieuwe logo is geen hoax. Was al lang te zien op de 2015 F1 racer van Ferrari. Alleen zonder kleur.

    Beantwoorden
  • 31 mei 2015 om 21:01
    Permalink

    Mmm, via de link ziet het er al beter uit … maar toch!?

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 08:39
    Permalink

    Totaal nutteloos en bovendien is het oude embleem beter. Alfa heeft historie en dat moet gerespecteerd worden. Het nieuwe Lancia logo was ook al een stap terug. We moeten auto’s hebben, geen van die prutserijen waar niemand wat aan heeft.

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 08:52
    Permalink

    @Lusso

    Sinds het begin van Alfa is het logo al vele malen aangepast (google maar eens) en deze aanpassing is erg fraai. Mooi strak en sober en zonder veel opsmuk, precies zoals de nieuwe modellen worden, en daarom heel nuttig.

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 08:53
    Permalink

    @Lusso helemaal mee eens. In mijn optiek veranderen alleen Japanse merken hun logo’s en is het echt een faux pas wat men bij FCA doet. Het terughalen van het oude Fiat-logo snap ik wel heel goed (maar doe het dan in 1 x goed en maak ‘m niet eerst blauw), want feitelijk droeg Fiat vanaf de jaren ’80 het logo van de overkoepelende firma op de achterzijde van de auto’s (al blijf ik die streepjes in de grille van toen werkelijk briljant vinden!).

    Het Lancia-logo zoals deze was, is misschien niet direct afleesbaar voor iedereen (logo’s moeten tegenwoordig groot en duidelijk zijn omdat vandaag de dag niemand meer de tijd neemt om iets te herkennen blijkbaar) maar draagt wel zoveel geschiedenis met zich mee dat ie nooit aangeraakt had mogen worden. Bijpunten mag, maar niet hertekenen. Het Porsche-logo (even ter vergelijking) is ook niet in 1 oogopslag te herkennen en dat heeft het merk toch ook nooit in een ID-crisis gebracht?

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 08:59
    Permalink

    …en vergeet even niet dat de kleuren van de Italiaanse vlag nu als nooit tevoren in het centrale deel naar voren komen.

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 09:17
    Permalink

    Klopt Henk, de kleuren zijn nu nadrukkelijk Italiaans geworden door goud en lichtblauw weg te laten en te kiezen voor azzuro ipv donker blauw. Typografie vind ik ook mooier: elegante letters ipv die iets te dikke letters. Ik blijf “Milano” missen, maar begrijp dat goed ivm productielocatie. En wie weet, ooit weer eens met een lauwerkrans…

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 17:10
    Permalink

    Volgens mij is dit het logo dat al sinds maart op de Ferrari F1 bolide staat.

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 20:34
    Permalink

    Ik vind ‘m top: fraaie, relatief subtiele en vooral respectvolle evolutie. Dichter bij “het origineel” dan je op het eerste oog zou denken en nog steeds ijzersterk en zonder enige twijfel de mooiste in de markt!
    Zet ze alle 6 maar eens naast elkaar, dan lijkt het huidige logo, hoe mooi deze ook is, welhaast een buitenbeentje. 😉
    Er komt een “nieuw tijdperk” aan, daarbij past best een herziening van het logo. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de inmiddels “oude garde” vond toen het huidige logo in 1972 werd gepresenteerd…. Wij gaan hier ook echt wel aan wennen hoor en over twee jaar weten we niet beter en vinden we dit de mooiste…..

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 21:12
    Permalink

    Mmm ik moet zeggen … een nacht slapen later vind ik hem steeds overtuigender! En inderdaad, het is een evolutie van het allermooiste auto-logo … ?

    Beantwoorden
  • 1 juni 2015 om 23:31
    Permalink

    Het vorige logo was prachtig… maar dit nieuwe logo is nog mooier. Totaal akkoord met Henk. Sober design en meer Italiaanse kleuren.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.