Nieuwe Lancia Ypsilon op gas: Geen ‘EcoChic’ maar ‘BiFuel’

Ypsilon BiFuel

De aantrekkelijke nieuwe Lancia Ypsilon nadert deze dagen de Nederlandse grens. Eind volgende week openen de Nederlandse verkooppunten de deuren voor wie deze auto van dichtbij wil bekijken. Dat het excentrieke luxe merk uit Turijn steeds meer talen spreekt blijkt nu ook uit het feit dat het steeds groener en zakelijker wordt. Auto’s met 14% bijtelling en een extra lage CO² uitstoot zijn niet langer enkel voorbehouden aan Fiat. Overigens is ook Alfa Romeo steeds actiever op dit gebied.

De nieuwe Ypsilon komt zelfs met een groene golf aan varianten, want behalve de winnende 85 pk 900 cc TwinAir (‘Best Green Engine 2011’) en de zuinige 95 pk 1.3 MultiJet, is er ook de LPG variant met 1.2 Fire EVO II Bi-fuel (69 pk). Helaas is de 1.3 MultiJet niet verkrijgbaar in ons land, maar de LPG is nu wel leverbaar. Ook over dit model betaal je geen BPM en geen wegenbelasting. Zakelijke rijders betalen slechts 14% bijtelling. De schone LPG Lancia’s hebben niet langer de naam EcoChic, maar presenteren naast de titel BiColore voor twee tonen lak, nu ook de term BiFuel voor deze combinatie van benzine en LPG. De 1.2 viercilinder heeft door deze combinatie een uitstoot van 110 gram CO² per km.

Bekijk hier de hele Nederlandse optie- en prijslijst van de Lancia Ypsilon.

 

7 gedachten over “Nieuwe Lancia Ypsilon op gas: Geen ‘EcoChic’ maar ‘BiFuel’

  • 17 juni 2011 om 13:37
    Permalink

    Zucht wat een ander verhaal hier als op autointernationaal.nl die hebben de auto totaal niet getest en gegeven hun mening over afwerking en kwaliteit die slecht is bij de nieuwe Lancia echt sommige in de autopers liegen en bedriegen gewoon!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 17 juni 2011 om 14:19
    Permalink

    @Squadra

    Ik heb het direct gelezen, wat jammer weer zo’n zuur stuk. Wil wel eens een echte vergelijking zien maar dan liever met een C3 dan zo’n saaie Swift.

    Beantwoorden
  • 17 juni 2011 om 17:10
    Permalink

    AI test niet eens zelf auto’s maar selecteert een review die hij leuk vindt en zelfs opnieuw van commentaar voorziet….hoe objectief kan dat zijn? 😕 Vind je het gek dat op die manier een ongefundeerde menig voort kan woekeren op het internet. De Ypsilon is van prima bouwkwaliteit en doet niet onder voor de concurrentie. De Lancia heeft alleen meer creatieve vormoplossingen bedacht waardoor bepaalde delen wat fragiel over kunnen komen in plaats van dat het rechttoe rechtaan is.

    Beantwoorden
  • 17 juni 2011 om 17:44
    Permalink

    @AutoEdizione

    Dat vermoeden had ik al, is dus helemaal fictief? en om een Italiaanse auto de grond in te boren. Bij een echte test zul je toch minimaal een flink stuk met beide auto’s moeten rijden enz.

    Beantwoorden
  • 18 juni 2011 om 18:10
    Permalink

    Oh my oh my… AI is toch wel de top als het gaat om zaken te verdraaien. Het verhaal begint best redelijk normaal (alhoewel ik de Yp totaal niet vergelijkbaar vind met een Swift maar dat terzijde).
    In de laatste alinea wordt de Yp gewoon afgebrand op een manier dat je weet dat het gewoon niet kan kloppen, gewoon alles is ronduit belabberd.
    En wij weten dat qua materiaalgebruik juist ELKE Lancia WEL weet te overtuigen.
    Onlangs in een Ford Kuga gezeten.. jemig… goedkoop schuimrubber gegoten dashboard, ja ’t voelt zacht ja… maar mist elke uitstraling en hoogwaardigheid die mijn Delta (€ 12K goedkoper) wel biedt….

    Beantwoorden
  • 19 juni 2011 om 09:09
    Permalink

    Hopenlijk zitten de stoelen weer prinsheerlijk. Al kraakt de volledige autopers Lancia af, het merk zet m.i. de standaard: betaalbare luxe. Door de fusie, of is het enkel een samenwerkingsverband met automerk Chrysler, is de toekomst van dit merk verzekert. Onder de Fiat vlag weet je dit nog niet zo zeker.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.