Nieuwe persfoto’s van de Alfa Romeo 4C

Alfa 4C foto

Alfa Romeo heeft nog weinig onthuld over de commercialisatie van de 4C, behalve het feit dat ie er komt en enkele cijfers en kenmerken. Toch blijft het merk uit Milaan alle liefhebbers lekker maken door de in Genève voor het eerst getoonde concept bij allerlei evenementen neer te zetten, of door nieuwe persfoto’s in de ether te gooien zoals deze. Laten we het zien als een gunstige voorbode, want hoe vaker men dit soort publicaties doet, hoe aannemelijker het is dat het zeker geen jaar meer zal duren voordat de introductie zal plaatsvinden. We gaan dus gemakshalve even uit van de eerste helft van 2012.

Op deze mooie foto’s zien we eindelijk het interieur eens beter en het moet gezegd worden dat dit een volbloed Alfa Romeo is met het juiste DNA; Spartaans en toch stijlvol, modern en toch met de nodige authenticiteit. Als je dit ziet moet je de autogoden eigenlijk op je blote knieën danken dat Alfa Romeo nog altijd bovenal een Italiaanse firma is en niet iets anders. De 4 meter lange slechts 850 kilo (dankzij carbon fiber en hoogwaardig aluminium) wegende auto met 1750 krachtbron, is aangesloten op een TCT transmissie en heeft een top van meer dan 250 km per uur. Het aantal pk’s moet rond de 230 zijn en de 100 kan worden bereikt in minder dan 5 seconden.

Uiteraard zal de productieversie een stuk minder exotisch ogen van binnen dan de concept, maar het basis idee (zoals de middenconsole) zal ongetwijfeld gehandhaafd blijven. De 4C moet de eye-catcher worden van het nieuwe Alfa Romeo, dat zich vanaf volgend jaar ook in Amerika zal gaan presenteren. Een 4C is straks bij de dealer voor minimaal 50.000 euro verkrijgbaar.

[nggallery id=599]

httpvh://www.youtube.com/watch?v=xySP41Nw0uU&feature=related

9 gedachten over “Nieuwe persfoto’s van de Alfa Romeo 4C

  • 19 mei 2011 om 23:14
    Permalink

    Ik heb net een interview gelezen met Ramaciotti (hoofd design van de fiatgroep) in het blad AutoItalia waarin hij zei dat het interieur NIET behouden zal blijven. Dus ook NIET de middenconsole… Die zou sowieso sneuvelen om gewicht te besparen om aan de beloofde 850 kilo te kunnen komen. Het interieur is in zeven haasten ontworpen om klaar te zijn voor het salon van Geneve en heeft dan ook geen enkele realiteitswaarde.

    Beantwoorden
  • 19 mei 2011 om 23:26
    Permalink

    Ik ken het interview en het gaat over de materialen niet over de lijnen. Niet het staal maar wel het idee van de drie ronde uitsparingen boven elkaar. Concept design is altijd een bepaalde basis vooral bij Italiaanse merken. Alleen Duitsers en Japanners halen nogal eens een heel creatief idee weg en vervangen het productiemodel door een bestaande (en veel saaiere) oplossing.

    Beantwoorden
  • 19 mei 2011 om 23:54
    Permalink

    Ik hoop het! Het is in ieder geval heel apart en zal daarom wel door de rest (de mindere merken) worden nageaapt…

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 08:37
    Permalink

    Marco Tencone is overigens een groot designer. Mensen lopen altijd weg met Da Silva en Egger maar Tencone staat ook garant voor prachtige oplossingen. Lancisti weten dat.

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 09:23
    Permalink

    Mooie detailfoto’s trouwens. Ze geven al wat meer info over bvb de kofferruimte. Het valt ook op hoe vergaand het prototype al is afgewerkt.

    Ik ben alleen nog benieuwd wat er schuilgaat onder de voorste ‘motor’kap… Extra kofferruimte? Of batterij/reservewiel?

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 13:02
    Permalink

    Leuk Leuk. Die oplossing van de tellers is ook erg mooi (beetje a la 458) Maar het wordt ook tijd voor een ander interieurdesign. Ieder zichzelf respecterend merk heeft inmiddels de Alfa-koker-klonen toegepast, aan Alfa de beurt om WEER een trend te zetten!!!

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 14:00
    Permalink

    Mooi mooi, zou hem wel eens in het echt willen zien maar ik vrees dat het een piepklein wagentje gaat worden waar je amper in kan zitten.Zou dan ook veel liever een opvolger van de Brera zien maar dan wel een rasechte sportwagen.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2011 om 19:45
    Permalink

    @Milleke

    Een 6C?

    Weinig concurrentie voor deze 4C trouwens, een Lotus misschien. Porsche Cayman zou ook kunnen al is die wel een stuk zwaarder.

    Beantwoorden
  • 23 mei 2011 om 13:24
    Permalink

    Inderdaad een 6c zie ik wel zitten, mits sportwagen genen natuurlijk. Geen Brera 2 als het effen kan.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.