Nog even en dan is het zo ver!

We tellen natuurlijk al heel lang af als het om deze splinternieuwe langverwachte Alfa gaat.

Maar nu is het dan ook echt zo ver. Vanaf 4 maart is de laatste verrassing die je op je beeldscherm nog kunt zien, de foto van het gepresenteerde model. Daarna rest nog enkel een ding, namelijk de auto opzoeken en uitproberen. FGA doet alvast een aankondiging van de show in de vorm van een aantal nieuwe foto’s bij een persbericht. We zien hierop de voor ons inmiddels bekende parelwitte Giulietta met glazen dak en nieuw ontworpen spaakvelgen. Mooi als altijd. Nog nooit hebben we ons al zo goed in kunnen leven in een nog niet geïntroduceerd model. Bijna dagelijkse scoops en uitgelekt beeldmateriaal leken het afgelopen jaar deel uit te maken van een hoop tromgeroffel rond dit cruciale model voor het honderdjarige merk. Zelfs over de technische aspecten heeft Alfa Romeo het publiek al volop ingelicht. Alfa Romeo staat weer op de wereldkaart met deze Giulietta en brengt ons vele interessante noviteiten.

De auto heeft vooral in de bodem het grootste debuut in zich in de vorm van het ‘Compact’ of ‘C-Evo’ platform. Hiermee wil FGA een nieuwe norm stellen in het C segment. Nieuwe materialen zorgen voor een ander gedrag. Een nieuw onderstel maar ook de nieuwe Dual Pinion stuurbekrachtiging, wat volgens Alfa Romeo zorgt voor prettig en direct stuurgedrag, moet indruk maken op de veeleisende bestuurder. Comfort en dynamiek gaan hand in hand. Natuurlijk heeft de Giulietta ook het DNA systeem netals in de MiTo. Deze zal in de drie verschillende standen de verhoudingen naar wens aanpassen tussen motor, schakelbak, stuurinrichting, Q2 elektronisch sperdifferentieel en de VDC stabiliteitscontrole. Nieuw is ook de DDCT bak van FPT op de Giulietta. De Giulietta maakt gebruik van de laatste LED techniek voor de lichtunits voor en achter. De Giulietta is 435cm lang, 180 cm breed en 146 cm hoog. De kofferbakinhoud is 350 liter mits je geen gastank hebt. Het interieur en exterieur heeft een elegante doch sportieve lijn waarvoor de exotische broer 8C Competizione model heeft gestaan. Bij de introductie zal de Giulietta 5 varianten met Euro 5 motoren met Start&Stop systeem in de showroom hebben staan.

De motoren bij de introductie nog een keer op een rijtje:

De 1.6 JTDm 105pk en 320 Nm koppel, met een verbruik van 3,7 liter Diesel op de 100 km. De 2.0 JTDm met een iets hoger verbruik maar wel met 170 pk en 350 Nm koppel. Op benzinegebied is er de 1.4 TB met 120 pk, de 1.4 TB MultiAir met 170 pk en 250 Nm koppel en bovenin de 1750 TBi met 236 pk en 340 Nm max. koppel. Deze laatste zal de QV badge dragen met het groene klaverblaadje. We vragen ons af of deze in de bekende parelwitte kleur verkrijgbaar zal zijn. Alle motoren zullen een handgeschakelde 6-bak hebben en het DDCT systeem zal alleen verkrijgbaar zijn op de MultiAir en de JTDm 2.0.

[nggallery id=206]

8 gedachten over “Nog even en dan is het zo ver!

  • 24 februari 2010 om 15:19
    Permalink

    Zo 3,7 liter op de 100KM voor de diesel. Dat is redelijk zuinig in zal binnen de 20% bijtelling vallen..
    Blijft een erg mooie auto, heb foto2 meteen ingesteld als m’n achtergrond!!!

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 16:23
    Permalink

    De plaatjes worden steeds mooier; nog anderhalve week slapeloos wachten en dan zie ik deze LIVE 😀

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 16:42
    Permalink

    Ook hier nog een aantal nachtjes slapen voordat ik de auto LIVE kan zien!

    Heb natuurlijk de Giulietta live gezien in Livigno en echt kunnen genieten van de mooie led lichten achter.

    Dat wordt denk ik een uurtje kwijlen bij de Alfa Romeo stand in Geneve. Hopelijk hebben ze dan net jullie nattigheid opgeruimd Roxxi maar dat zal wel die Zwitsers kennend.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 18:03
    Permalink

    @damster: Met mij erin 30kg te zwaar 😉

    Hele mooie plaatjes, zo mooi heb ik hem nog niet gezien op de foto.

    Beantwoorden
  • 25 februari 2010 om 12:36
    Permalink

    Ik blijf me er inderdaad over verbazen dat ze het gewicht nog niet bekend hebben gemaakt. Ondanks dat ze claimen dat er veel is bespaard vraag ik me af of de giulietta een lichtgewicht zal worden. Daar zijn denk ik de finaciele middelen te gering voor.
    Daarentegen de motorisering kan gelukkig wel weer wat goedmaken, wat bij de 159 niet lukte.

    Beantwoorden
  • 25 februari 2010 om 18:01
    Permalink

    Vanaf-prijs wordt ingeschat op net geen €24K (voor 120 pk). Is toch een hoop geld, zeker als je hem iets wil aankleden.. Maar mooi is ie zeker!

    Beantwoorden
  • 25 februari 2010 om 21:09
    Permalink

    Nu nog even wachten, tot dat we haar tegen komen in de showroom!

    @damster We krijgen een steeds hoger verwachtings patroon! 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.