Scajola dronk uiteindelijk thee met Indiërs

scajola tata

Wat eerder deze week nog een gerucht leek over een gesprek met Chinezen, is nu een hardnekkig geluid geworden over een mogelijk gesprek met Indiërs.

Di Montezemolo liet eergister al weten dat er voor Termini Imerese zeker geen Chinese onderhandeling gaande is. Inmiddels maken sommige afgevaardigden rond minister Scajola er geen geheim meer van om wie het dan wél zou gaan. Namelijk een partij waar FGA ook nog wat aan heeft, Tata en Mahindra&Mahindra. Deze grootste speler van de Indiase autoindustrie zijn samen met FGA al een tijdje de krachten aan het bundelen. Daar komt volgens sommigen nu een nieuw ambitieus plan uit voort. FGA wil geen eigen auto’s meer in Termini Imerese bouwen en Tata wil haar ‘kabouter’ auto, oftewel de Nano, naar Europa brengen aangezien de concurrentie op dat gebied ook niet stil zit. Jammer voor de Italiaanse Chery partner DR, maar partners gaan nu eenmaal voor. FGA zal gaande weg op haar beurt de activiteiten in India middels Tata ook weer uitbreiden.

Als de Nano Europa inderdaad als lowcost autootje vanaf Sicilië gebouwd zal gaan worden, zou dat voor velen zeer goed nieuws betekenen. FGA kan dan namelijk meeprofiteren en de industrie van Termini Imerese, kan zelfs een groei verwachten aangezien het om productieaantallen gaat die veel hoger liggen. En die Italiaanse economie zal daarmee alleen maar bloeien. We zijn bij AutoEdizione dan ook benieuwd wat de ultra strijdvaardige bonden hier op tegen kunnen hebben.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.