Stellantis toont alvast planning tot en met 2023

Nog rustig tot 2023.

Stellantis bestaat 1 jaar en heeft direct hele mooie groeicijfers neergezet als groep (+14% netto-inkomsten). Tijdens de presentatie toonde men vandaag ook alvast een stukje van het productieplan voor de komende jaren. Om precies te zijn tot eind volgend jaar. De Italiaanse merken spelen daarin nog niet een heel grote rol. Het grootste nieuws komt van Maserati en Fiat. Maserati lanceert dit jaar nog de GranTurismo, Grancabrio en Grecale.

Vanaf 2024 komt het echte nieuws.

Fiat zal nog een nader te noemen (1 maart gokken we) volledig elektrische auto lanceren. Dit jaar nog zelfs, dus we denken dat dit de B-UV op basis van de Opel Mokka-E zal zijn. Alfa Romeo moet het met de hybride Tonale doen. De kleine SUV (Brennero?) is nog niet in zicht, terwijl hij wel voor 2023 werd verwacht. Lancia staat nog niet vermeld, omdat de internationale herstart pas in 2024 zal plaatsvinden middels de opvolger van de Ypsilon. Vanaf dat jaar zullen de genoemde merken overigens (bijna) volledig elektrisch worden en stapt men over op het nieuwe multifunctionele STLA platform.

5 gedachten over “Stellantis toont alvast planning tot en met 2023

  • 24 februari 2022 om 10:15
    Permalink

    En toch : teken aan de wand dat Lancia er zelfs niet op staat ?
    Ook voor de Amerikaanse merken is het pover gesteld : Ram, Chrysler, Dodge (die laatste is ook niet vermeld zoals Lancia). Alfa Romeo krijgt 1 zwaluw….
    Enkel Jeep wordt goed verzorgd.
    Aan PSA kant : enkel DS moet ter plaatse trappelen.
    Zoekt men “synergieën” tussen Lancia, Chrysler en DS ?
    Is Stellantis er gewoon nog niet uit wat ze met die 3 merken gaan doen ?

    Beantwoorden
  • 25 februari 2022 om 09:17
    Permalink

    Die tabel is overgenomen uit de bedrijfskrant van Stellantis, beter bekend als de Fabelteskrent. Het volstaat om twee lijstjes te maken met de merken waarin Stellantis echt gelooft (Peugeot, Opel, Jeep enz.) en die welke nu al met lege handen overblijven (Lancia, Alfa Romeo, Chrysler, Ram, enz.). Als er al een Italiaans premiummerk zal overblijven, dan is dat zeker Maserati…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.