Toelevering door Magneti Marelli Italië groeit explosief

fca componenti

Bij de Magneti Marelli fabriek in Sulmona (provincie L’Aquila, regio Abruzzo) is de toenemende vraag voor componenten zoals de ophanging sterk voelbaar. FCA heeft daarom besloten om ook in deze fabriek, waar onlangs de nodige investeringen zijn gedaan, van een week met 15 ploegendiensten naar 20 te gaan. Dat wil zeggen dat nu ook op de zaterdag en de zondag zal worden gedraaid. In Melfi is dat bijvoorbeeld ook het geval. Een ploegendienst duurt van 6:00 tot 14:00, van 14:00 tot 22:00 en van 22:00 tot 6:00. Alleen op zaterdagmiddag wordt er niet gewerkt, om de productie vervolgens zondagavond om 22:00 hervat te worden. Vooral door leveringen aan Sevel voor de succesvolle Fiat Ducato (foto boven) en sinds kort ook aan Cassino, waar straks meer en meer Alfa Romeo’s van de band zullen gaan rollen.

FCA zorgt dus voor betere tijden in deze fabriek waar gedurende een langere periode ver onder de capaciteit is gedraaid en bij momenten de toekomst voor veel werknemers zelfs onzeker was. De vraag naar auto’s trekt in Italië zelf aan, maar ook voor de VS wordt nu door Magneti Marelli in Sulmona geleverd. Volgens de eerste geruchten neemt de vraag naar auto’s van Fiat in Italië deze maand ook toe, dankzij een afname bij het door een groot schandaal geplaagde VAG. De geavanceerde productiewijze in Sulmona, is volgens ingewijden uniek in Europa.

3 gedachten over “Toelevering door Magneti Marelli Italië groeit explosief

  • 21 oktober 2015 om 14:37
    Permalink

    Mooi! Wel weer een beetje jammer van de redactie om in bijna elk artikel een sneer naar VAG te moeten uitdelen. Dat heeft FCA niet nodig. Bovendien is nog maar zeer de vraag of de kentekenregistraties al op zo’n korte termijn te lijden hebben van dieselgate. Die auto’s waren immers meestal al maanden voor het bekendmaken van dieselgate verkocht.

    Beantwoorden
  • 22 oktober 2015 om 14:38
    Permalink

    IK vind het hier nog heel rustig VW heeft in het verleden vaak de problemen van de Italianen groot uitgemeten in de pers. VW heeft vals moeten spelen 10 JAAR LANG om in deze positie te komen elke sukkel die nu nog een VW koopt! VW heeft aan concurrentie vervalsing gedaan. Managers die goud verdiende door deze praktijken echt een hele hele slechte zaak. De betrouwbaarheid is de laatste jaren ook ruk maar in de auto pers komen ze vaak als winnaar naar voren. Als je voor betrouwbaarheid wilt gaan koop een Alfa 1.6 JTD of een Guilia 2.2 JTD of Turbo Benzina! Kwaliteit komt vandaag de dag uit ITALIE niet uit WOLFSBURG. RAAAAR

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 22 oktober 2015 om 15:12
    Permalink

    Ik denk dat voor dieselgate niet enkel de korte termijn van belang is. Wat je er van leest kan Volkswagen dit niet bij alle auto’s zonder compromissen herstellen en zijn negatieve gevolgen van de reparatie te verwachten. Dat kan bijvoorbeeld resulteren in een hoger verbruik, maar dan komt de eigenaar van een auto nog goed weg. Er zijn berichten dat VW in auto’s gaat boren om het ureumreservoir door de bezitter van de auto bijvulbaar te maken.

    Boren in je auto is vaak niet bevorderlijk voor de carosserie, wellicht dat dit nog mee zal vallen als het professioneel gedaan wordt, maar als je iedere maanden ureum moet bijvullen ben je als autobezitter ook niet blij. Je kunt natuurlijk gaan procederen en schadevergoeding vragen, maar probeer zo’n ongemak maar eens in geld om te zetten en procederen is een tijdrovende bezigheid.

    Als je zo’n auto hebt en hij na een paar jaar aan vervanging toe bent en je bekijkt de negatieve gevolgen ervan op je eigen rijplezier, stap je dan weer vol vertrouwen een toonzaal van Volkswagen in?

    Ik denk dat daar de echte pijn in gaat zitten. Voorlopig op de korte termijn is het alleen wat imagoschade.

    BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.