Officieel: Alfa Romeo 4C tot 2500 stuks per jaar

Alfa 4C Modena

Fiat SpA maakt vandaag officieel bekend dat het de Alfa Romeo 4C vanaf mei 2013 in productie zal hebben in de Maserati-fabriek te Modena. De productie kan vanaf dat moment volgens de fabrikant oplopen tot 2500 stuks op jaarbasis. Momenteel is men –zoals we al eerder wisten te melden– bezig met de productie van componenten, chassis’, motoren en plaatwerk. Terwijl de eerste productie-exemplaren al aanstaande september en januari volgend jaar aan het grote publiek getoond zullen worden, zal de officiële productie geleidelijk op gang komen en in het voorjaar van 2013 dus volledig op stoom zijn.

4C production

Tegelijkertijd komt bij ons ook de bevestiging binnen, dat Maserati een groot deel van de productie voortaan in de voormalige Bertone-fabriek van Grugliasco te Turijn zal laten plaatsvinden om logistieke redenen. Maserati zal flink uitbreiden en wil tegen 2015 op jaarbasis ongeveer 50.000 auto’s produceren. De investering van ruim 500 miljoen euro in de fabriek te Turijn, is momenteel in volle gang en deze zomer zullen er de eerste auto’s geproduceerd worden in de vorm van een nieuw topmodel voor Maserati.

9 gedachten over “Officieel: Alfa Romeo 4C tot 2500 stuks per jaar

  • 12 april 2012 om 18:52
    Permalink

    Dat is goed nieuws!

    Weer een concrete stap naar een AR met geweldige tot verbeelding sprekende modellen!

    Nu alleen de duettotantta in productie

    Beantwoorden
  • 12 april 2012 om 20:41
    Permalink

    Kom maar op met dat ding nu ook nog even die versie zonderdak. En dan de Duettotantta er als model boven liefst met V6 alla busso (looks en sound dus chromen inname pijpjes een gegoten rood kleppendeksel met gepolijst logo en opschrift) O ja doe dat ook even voor het 4c plokje natuurlijk en dan graag ook op de blokjes voor QV’s en GTA’s.In iedergeval geen plastic afdekkappen.

    Beantwoorden
  • 12 april 2012 om 23:19
    Permalink

    Sprakeloos! eindelijk een supermodel waarvan ze er veel mer van zouden kunnen verkopen en dan beperken ze het tot 2500 per jaar. En tegelijkertijd bouwen ze volumemodellen als de Delta, Mito, Thema, Voyager, waar jaarlijks bij wijze van spreken nog geen 2500 klanten voor te vinden zijn. Misschien moeten ze de strategie omdraaien en gewoon gaan bouwen waar de klant om vraagt. Marchionne en modellenpolitiek, het wordt nooit wat.

    Beantwoorden
  • 13 april 2012 om 00:07
    Permalink

    Mareblu,

    Mag ik je uit je droom helpen zonder Marchionne was er geen Alfa Romeo meer geweest laat staan FIAT in 2003 zaten ze met hun handen in het haar. Ik denk dat we deze man dus op onze blote knieeen danken wat hij voor de Italiaanse auto industrie heeft gedaan. Je kan Ferrari altijd een beetje nemen als banche mark voor de Italiaanse Auto industrie waar staan die nu dat bedoel ik Ferrari is BOOMING. Dat zal dus ook gaan gebeuren met de merken eronder alleen dit heeft tijd nodig Alfa Romeo word echt top mensen. Er komen de komende jaren echt mega veel modellen met eigen super Alfa Romeo techniek.

    Ciao

    Squadra
    en ik zit al erg lang op deze site en laten we het met ze alle nou een beetje positief houden voor de Italiaanse auto Industrie anders is misschien Autoblog een leuke site??

    Beantwoorden
  • 13 april 2012 om 00:08
    Permalink

    Perfect nieuws. Ik kan me die aantallen juist wel goed voorstellen.
    In het verleden werd wel vaker ooehhh an ahhh geroepen maar als dan werkelijk de auto in productie ging bleken die mensen toch een wat minder grote koopdrang te hebben dan gedacht. Beter andersom benaderen, zeker in tijden dat wordt bezuinigd en mensen minder snel geneigd zijn geld te besteden voor, laten we wel zijn, een onpraktisch luxe artikel.

    Beantwoorden
  • 13 april 2012 om 08:00
    Permalink

    EINDELIJK zien we een eerste concrete stap van het heroplevingsplan van Alfa. Hopelijk komt er vanaf nu een stroom van spraakmakende nieuwe modellen op gang.

    Beantwoorden
  • 13 april 2012 om 19:13
    Permalink

    ik las ergens dat de prijs rond de 50.000 zit,
    hier in nederland natuurlijk niet,zal wel tegen de 70.000 worden met alle toeters en bellen,dat is gelijk zijn bottleneck denk ik.maar wat een heerlijke mooie auto.
    ben benieuwd naar de review`s 😉

    Beantwoorden
  • 13 april 2012 om 19:22
    Permalink

    o ja,de c4 weegt 850/kg,250/pk.
    is wel lastig voor de concurrent, 😆

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.