‘500 Millesima’: Meer dan duizend gezichten voor Fiat’s tijdloze kameleon

Door mensen voor mensen. De 500 is behalve een bijzondere succesvolle evergreen met stijl, ook vooral een allemansvriend.

Vanaf de eerste dag 4 jaar geleden ontdekte Fiat de kracht van een persoonsgerichte benadering van het ‘500’ publiek. Het idee van ‘500 wants you’ is mede ontstaan doordat de legendarische ‘500 Nuova’ uit 1957, nog altijd volop in de wereld te vinden is in allerlei gedaanten. Het was een teken aan de wand voor Fiat. Minstens 500.000 mensen houden nog altijd van de 500. De ‘Cinquino’ vertelt een verhaal over wie jij bent, over je jeugd, over je vakanties. De 500 heeft nooit iets aan zeggingskracht verloren. Na 500.000 exemplaren van de nieuwste generatie, blijkt dat nog steeds zo te zijn. Ook de 500 van de 21e eeuw is door en voor mensen gemaakt en weet altijd te enthousiasmeren.

Fiat zal dat op 3 mei aanstaande vieren tijdens de vierde verjaardag van de nieuwe 500. Na 500.000 exemplaren richt Fiat het ‘500 Millesima’ symbool op. Een monument in de vorm van een Fiat 500 met 1500 portretten. Mensen die de 500 maken, hebben, er kunst van maken of hun hobby. Het succesverhaal van de 500 en haar eigenaren zal opnieuw een hoogtepunt kennen. Jij kunt er ook op. 70% van alle portretten zullen internationale eigenaren zijn.

Het idee is ongeveer net als toen in 2006. Fiat zoekt jouw participatie in het tijdloze 500 project. Heb je een 500 en wil je dit meevieren. Ga dan naar www.fiat500.com en schrijf een origineel verslag of maak een link naar een eigen filmpje op Youtube of een pagina op Facebook. Maak een mooie foto van jezelf en stuur de gegevens van je auto.

“500 wants you!”

7 gedachten over “‘500 Millesima’: Meer dan duizend gezichten voor Fiat’s tijdloze kameleon

  • 30 april 2010 om 21:34
    Permalink

    Heb ik nu wat gemist hier of autoedizione?

    Ik ben deze nergens in de geruchten stroom tegen gekomen en als donderslag bij heldere hemel op eens onderstaande.

    Jammer dat mijn broer nu al een Polo BM heeft besteld. Als er wat van was gelekt hadden al die 4.000 VW Polo BM klanten wellicht deze overwogen. Natuurlijk een stuk beter dan een prutelende 3 pitter met minder power voor 3 mile meer. Ik had het wel geweten en boven genoemde had dan wat anders besteld.

    bron autoweek

    Ook Fiat Punto zonder mrb en 14 procent bijtelling

    Wie een vierzits diesel zonder motorrijtuigenbelasting wil, komt niet meer automatisch terecht bij producten van de Volkswagen Groep. Fiat brengt namelijk een extreem zuinige 1.3 Multijet naar de Punto Evo én de Grande Punto.

    Het gaat om de 1,3-liter Multijet 16v turbodiesel. De viercilinder diesel heeft een vermogen van 85 pk en een maximumkoppel van 200 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 13,1 seconden en de topsnelheid is 172 km/h. Het gemiddeld verbruik is 3,6 liter per 100 kilometer, oftewel 1 op 27,8. Dit betekent een actieradius van 1250 kilometer, belooft Fiat.
    De CO2-uitstoot is 95 gram per kilometer. Daarmee voldoen de twee nieuwe Punto’s precies aan de regels voor 14 procent bijtelling (bij diesels: CO2-uitstoot niet boven 95 g/km). Ook particulieren profiteren, want de bpm vervalt voor deze categorie auto’s én er hoeft geen motorrijtuigenbelasting te worden betaald. Dat is in het geval van een dieselauto extra interessant voor de particulier.

    Prijzen
    De prijzen zijn inmiddels ook bekend. De Fiat Grande Punto 1.3 16v MultiJet 85 Actual kost 12.795 euro. De auto is standaard voorzien van 2 airbags, ABS, elektrisch bedienbare ramen voor en centrale deurvergrendeling.
    De Punto Evo 1.3 16v MultiJet 85 heeft een standaarduitrusting bestaande uit airconditioning, 7 airbags (waaronder knie- en gordijn), elektrisch bedienbare buitenspiegels én ramen voor, cruise control en centrale portiervergrendeling met afstandsbediening. De vanafprijs is 15.395 euro.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2010 om 00:29
    Permalink

    Ik heb de link naar het bericht van autoweek op 27 april op het forum van deze website geplaatst.

    Overigens: volgens mij hebben meerdere bronnen dit bericht “gemist”.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2010 om 11:51
    Permalink

    Ik had hier wel een artiekel over verwacht en wat geruchten voor de bekend making. Nieuwe poging dan om optijd er bij te zijn. Wanneer komt dit blok met ddct en in de Mito en Ypsilon dan kan FGA dit jaar in NL nog heel wat wagens vekopen. Doe mij maar een Mito met dit bolk en DDCT dan kan dat VAG ding van het pad af en staan er twee Milanese schone voor de deur.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2010 om 12:26
    Permalink

    @AR 159:

    Het bericht is wat ondergesneeuwd door de grote berichtenstroom van het 4-jaren plan van Fiat.

    Ons forum is dat ook bedoeld om zaken te bespreken die de voorpagina niet halen.

    Dus well done rboudewijns!

    Beantwoorden
  • 1 mei 2010 om 13:53
    Permalink

    Maar weet iemand of er ook een dergelijke uitvoering van de Mito zal komen? (en dan graag met standaard verlaging voor een betere CW waarde 😉 )

    Overigens is de Grande Punto variant wel erg interessant! Voor ca. € 14.000 (met enkele opties toegevoegd zoals de (in mijn ogen)onmisbare airco (helaas handmatig)) heb je een perfecte zuinige auto zonder motorrijtuigenbelasting en BPM.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2010 om 15:01
    Permalink

    Vind nu iedereen de GP mooier dan de PE. Die grome lipstip waar het logo in zit vind ik het ergst. De 500 daar past het bij maar dat wil niet zeggen dat dat op iedere fiat moet liever niet zelfs!Het moeten geen vag’s worden die er allemaal het zelfde uitzien behalve de afmetingen :(.

    @Il Quadrifoglio
    Snap het wel dat het erg druk was maar vond het toch wel voorpagina nieuws. Verbaast me dat ewr niet voorteidig wat gelekt was zou als Fiat NL het toch wel heel erg hebben latten lekken zodat mensen niet naar de vag dealer zouden gaan voor een bpm vrij vag.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2010 om 02:22
    Permalink

    Ik moet nog iemand vinden die die PE mooier vind. Wat een misbaksel is dat zeg. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe dat ontwerp ooit goedgekeurd kon worden. Ze gaan straks Peugeot achterna met zo’n grille.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.