Alfa Romeo binnen negen maanden naar India

Fiat is zoals gezegd van plan om zich stevig vast te bijten in de Indiase markt en bij dat plan hoort ook de introductie van het merk Alfa Romeo. Daarnaast zullen ook Jeep en Fiat Professional zich in deze opkomende markt gaan nestelen. Alles begint met het uitbreiden van een zelfstandig dealernetwerk en inmiddels gaan er steeds meer stemmen op dat de samenwerking met Tata verder zal worden afgebouwd. Volgens sommigen ligt in het verlengde hiervan een uitgebreidere strategische samenwerking met Suzuki in het verschiet. Suzuki heeft een marktaandeel van 38% in handen, maar zoekt nieuwe mogelijkheden dit verder uit te breiden. In een JV met Fiat ziet men kans om ook luxere producten, waar in India steeds meer vraag naar is, in de markt te zetten. Oorspronkelijk ontstond om dezelfde reden de samenwerking met Tata, maar die groep ziet nu nieuwe kansen met Jaguar en Range Rover. Alfa Romeo’s (en Jeeps) zouden in onderdelen naar India verscheept kunnen worden, om daar verder samengesteld te kunnen worden volgens de eisen van de mark. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan de MiTo en een nieuwe SUV. Overigens bekijkt Fiat momenteel ook de mogelijkheden om de lokale productiecapaciteit verder uit te breiden. De introductie van nieuwe merken naast Fiat, zal binnen een jaar al in gang worden gezet. Men spreekt over een periode van negen maanden.

2 gedachten over “Alfa Romeo binnen negen maanden naar India

  • 22 mei 2012 om 16:55
    Permalink

    Welke Indier gaat er een Alfa Mito/Giulietta kopen? In het luxe segment verwacht men een sedan, die Alfa nog steeds niet aanbiedt. Ik hoop niet dat dit weer zo’n fiasco wordt zoals in Brazilie een aantal jaar geleden. Jeep maakt een veel betere kans denk ik. Het heeft al een bekende naam, en maakt grotere modellen dan Alfa.

    Beantwoorden
  • 22 mei 2012 om 17:18
    Permalink

    Ken het wegennet daar niet maar die MiTo zal vermoedelijk wel een paar cm omhoog moeten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.