Alfa Romeo Giulia nadert Chinees debuut

giulia china

De Alfa Romeo Giulia is hier vastgelegd in China, wat alles te maken heeft met de aanstaande marktintroductie die mogelijk eind dit jaar van start zal gaan. Een uitdaging want de Italiaanse luxe sportsedan, is zelfs wat het historische logo op de auto betreft een totale nieuwkomer op de Chinese markt. Een goed netwerk en een krachtige marketingstrategie om Alfa Romeo bij de mensen bekend te maken is dus van belang. Ferrari en Maserati bewijzen overigens dat het in China prima mogelijk is om een Italiaans merk met aanzien te vermarkten. FCA overwoog enkel jaren geleden al een marktintroductie van Alfa Romeo, om zo de Chinezen alvast op te warmen, maar bij het bekijken van het beperkte portfolio heeft men zich bedacht. Het is best mogelijk dat Lingotto de bekendheid in China extra kracht wil bijzetten, door Alfa Romeo samen met Maserati in een showroom te zetten. Een strategie die in heel wat Amerikaanse showrooms ook zal worden toegepast.

jato alfa

Inmiddels is in Europa de kop eraf. Niet alleen zijn de reviews in heel wat landen lovend, ook de klanten hebben stiekem halsreikend naar Alfa Romeo en haar begeerlijke Giulia uitgekeken. Dat zien we terug in de eerste verkoopmaand met dik 1332 eenheden. Meer dan enkele concurrenten die al een tijdje hun best doen om premium sedans aan de man te brengen. Inmiddels is de 2.0 turbo wegens het succes al een paar maanden vervroegd en zal eind dit jaar ook de vierwielaangedreven Q4 met 250 pk debuteren. Ook verwachten we een 210 pk versie van de 2.2 diesel. Deze laatste zal eveneens als Q4 verkrijgbaar zijn.

13 gedachten over “Alfa Romeo Giulia nadert Chinees debuut

  • 26 juli 2016 om 22:32
    Permalink

    Met een goede reclame campagne moeten ze hier er wel wat van kunnen maken. Mijn chinees is niet zo goed maar als er goede reviews ook daar komen en vergelijkingen met de andere waar de Giulia goed uit komt bij voorkeur als de nr 1. Dan moeten ze er best wat weg kunnen zetten.

    Laat ze eens een test doen met het rijtje van hier boven in het plaatje, als onderstaande test van Auto und Motor Sport https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek daar was de verketterde vwd 159 de beste in het segment toen nog zonder Q2.

    Wel netjes als nieuwkomer (4jaar niet actief geweest) op de markt met alleen een sedan en alleen een diesel. Die paar Q versies zullen de aantallen niet zijn gok ik en na wat ik begreep ook nu pas leverbaar na de 2.1JTD (Italianen zijn niet zo goed in afronden).

    Beetje jammer dat in Europa de slechtste het best verkocht is met kop en schouders boven de rest. Marketing is belangrijker dan een lekker rijden wagen maken kennelijk. Standaard zijn ze te slap en met s-line pakket te hard. Een Skoda rijd standaard beter zit net zo goed in elkaar en kost een stuk minder.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2016 om 06:41
    Permalink

    Tja, Audi, simply clever….

    Kijkend naar de rivalen en de aantallen, vind ik het voor de hekkensluiters blijven geen prestatie van formaat. Jaguar voorbij sterven zegt meer: Ook relatief nieuw in dit segment en ook en merk met een rijke historie. Daarna op naar Volvo!

    Beantwoorden
  • 27 juli 2016 om 08:45
    Permalink

    Ik ben ook erg benieuwd naar de 2.0T met de zeer fijne 8 traps ZF. Ondanks dat ik al 21 jaar Alfa rij maar mijn 159 wel op zijn eind begint te lopen, ben ik toch eens een C klasse estate gaan proefrijden. En dan begrijp je ook wel waarom Mercedes bijna 17.000 exemplaren weet te verkopen.

    Bijna alles aan de auto voelt doordacht aan. De 200kg gewichtsvoordeel zorgt voor een fijn weggedrag en bovenal een laag verbruik en hij is echt heel stil van binnen. De 1.6 turbo met 156pk is net zo vlot als de 159 2.4 Qtronic (200pk). En de instelbare demping zorgt ervoor dat je naast comfortabel ook in de sportstand best een leuk potje kunt sturen.

    Het is alleen allemaal wat afstandelijker qua beleving.

    Ik wacht nog even op de proefrit met de Giulia 2.0T en de komst van de Stelvio. Maar zonder Giulia SW ben ik bang dat het geld naar Stuttgart gaat.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2016 om 10:01
    Permalink

    De eerste verkoopcijfers zeggen nog niets. Een groot deel daarvan is voor het dealernetwerk. Ik denk dat Alfa heel blij mag zijn als er in Europa zo’n 4.000 auto’s per maand afgezet kunnen worden, zonder SW.

    @ Eelco: Jammer van die C-Klasse, maar begrijpelijk. Mooie en goede auto hoor, maar het is natuurlijk geen Alfa. Ik denk toch dat je uiteindelijk dat ‘gevoel’ gaat missen.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2016 om 10:57
    Permalink

    Eelco als jij een Mercedes koopt doe ik een Naninitje bij je daar kan Roland Asch over mee praten 🙂 :). Ik zou blind voor de Alfa gaan gewoon veel mooier en hij is beter als de Mercedes Alfa is met de Giulia weer Class leading!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 28 juli 2016 om 08:02
    Permalink

    Volgens wat ik gezien heb in de presentatie van het gamma zou de Q4 280 pk krijgen.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2016 om 11:11
    Permalink

    Wel een beetje gek dat ze bij die doordachte Duitse ontwerpen allemaal na het ontwerp klaar was, de optie lijst aan het samen stellen waren, en tot de ontdekking kwamen dat ze de optionele NAV vergaten waren in het ontwerp mee te nemen en hem ergens op het dash hebben gedumpt als een goedkoop aftermarket gadget.

    @Eelco heb je echt een SW nodig dan?? Met een beetje goede wil heb je hem niet nodig en voor die 1 keer in de x tijd je wellicht met een trekhaak en een wagenentje bij de bouwmarkt of Ikea afdoende is? Ik ben met jong gezin (2 kids 6 en 8) van een 159 sedan overgestapt op Giulietta. Alles wat ik nodig heb past er in en bijna de helft gaat ongebruikt als nog retour NL toch weer te veel mee. Dan zie ik die Hollanders hier op vakantie met 7 zitters grote SUV’s en een dak koffer dan vraag ik me af wat doen die mensen zicht allemaal aan dat ze de halve huisraad mee slepen. En dan ook dat ding de hele tijd er op laten zitten. En dan heb ik ook nog geen compact cameraatje mee maar een uitgebreide DSLR set.

    Ik houd er niet van om een auto achter te laten op een parkeerplek waar alles tot het plafon is door gestapeld. Een 159 SW zou ik meer kopen omdat ik hem mooi vind en het handig is maar ik heb net zo lief een sedan. Een tandemasser voel je er niet achter en het geen er in ging paste echt niet in geen enkele station.

    Daarvan vind ik wel dat de een SW moeten uitbrengen want er is in de EU meer dan voldoende markt voor de helft zal dan een SW worden. Er zijn er ook zat die voor het werk de ruimte handig is. Hoewel ik zelden een vertegenwoordiger zie met een volle station maar dat terzijde.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2016 om 21:21
    Permalink

    AR 159,
    Ik rijd momenteel met een 159 sportwagon met 434000 probleemloze kilometers op de teller.
    Heb hem als firmawagen, en ook meer gekocht voor de looks als het per se nodig hebben van een station. Bovendien is de nieuwe Giulia in bestelling, en zal hopelijk eind september bij de dealer staan. Voor mij net op tijd, anders was het een Giulietta Veloce geworden. Een echte Alfa rijder blijft zijn merk trouw, maakt niet uit wat de concurrentie op de markt brengt.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2016 om 21:37
    Permalink

    Raf ik hou van je , je bent net als ik een echte alfist ..

    Beantwoorden
  • 29 juli 2016 om 08:33
    Permalink

    @Lancia4Ever : nee hoor – ik had vorige maand een uitgebreide introductie van FCA in Beringen en daar werden ook de Veloceversies van de Giulia aangekondigd: 210pk voor de diesel en 280 pk voor de benzine. Van een 250pk versie was geen sprake.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2016 om 09:14
    Permalink

    Ah dan is de 250 pk mogelijk voor de Italiaanse markt want er wordt wel over gesproken nl.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2016 om 16:40
    Permalink

    Er kwam toch ook nog een benzine met 300+ iets van 330PK? maar met 330PK zit er nog een gat tussen de QV met 510Pk een V6 met 1 turbo en 430PK is misschien ook wel welkom voor een iets vriendelijkere prijs als de QV.

    Dat ze enkel bank uitschakeling doen en geen cilinder uitschakeling voor de 2.0 dan kunnne ze wellicht nog wat grammen er afschrapen voor de nodige CO2 reductie m.b.t. de EU regelgeving. Of zouden ze toch voor de eu markt nog komen met 150 en 180PK 1.4 er in. Wel erg goed voor een laag wagen gewicht :).

    Is er al bekend wat de 2.0T op de weegschaal gaat doen?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.