Alfa Romeo Giulietta: 2700 orders in 1 weekend!

Wij mochten vast een beetje voorproeven, maar in heel Italië gingen afgelopen weekeinde de deuren bij Alfa dealer open voor de eerste geïnteresseerde klanten.

En niet zonder succes, want dat het Italiaanse publiek naar een nieuw middensegment Alfa Romeo uit heeft gezien moge duidelijk zijn. Op 22 en 23 mei werden er in totaal over 200 showrooms meer dan 90.000 bezoekers ontvangen. Er werden 10.000 proefritten gedaan. Een stuk of 17.000 gaan dat naar schatting binnenkort ook doen.

Intussen hebben 2700 mensen zelfs reeds een bestelling gedaan. De meest bestelde modellen zijn momenteel de diesels 1.6 JTDm met 105 pk en de 2.0 JTDm met 170 pk. Het liefst heeft men die in Distinctive uitvoering in Ghiaccio wit. Veel mensen waren enorm te spreken over de looks, rijeigenschappen, het comfort en de praktische kant van de Giulietta.

Alfa Romeo zegt dat dit grote succes te danken is aan de uitgebreide publiciteitsinitiatieven rond de Giulietta. Het is vrijwel niemand ontgaan. Ook de officiële website speelt daarin een belangrijke rol. Duizenden bezochten inmiddels de site en de carconfigurator. Als Nederlander ben je al vanaf dag 1 uiteraard het best op de hoogte over de Giulietta via onze site. Volgend weekend doet Alfa Romeo het in Italië nog eens dunnetjes over en staan de dealerdeuren weer wagenwijd open.

19 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta: 2700 orders in 1 weekend!

  • 25 mei 2010 om 18:56
    Permalink

    In het wit en dan ook nog een diesel? Het italiaanse volk begint zijn smaak te verliezen. 🙁

    Maar ja, elke goede verkoop is welkom. 🙂

    Beantwoorden
  • 25 mei 2010 om 22:47
    Permalink

    Tja Rosso Alfa niet leverbaar… Wit is dan sportief alternatief?

    Die van mij wordt iig in een notedop: Antracite, rood leer en 1.4 MA Benzine, maar goed ik ben dan ook geen Italiaan 😉

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 11:38
    Permalink

    Het punt is gewoon dat de diesels heel erg fijn rijden en ook nog eens zuinig zijn. En dan vooral in het gewone alledaagse verkeer.

    Alhoewel 1.4 en 1750 multi-air ook niet misselijk is.

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 16:57
    Permalink

    @ Quadrifoglio,

    Wannabe-alfisten dus eigenlijk. 😉

    Werk al de hele dag aan dieselmotoren. Dan wil ik er niet ook nog eens mee naar huis moeten rijden.

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 18:53
    Permalink

    De huidige generatie diesels rijdt zo fijn dat je zelfs in een Alfa geen benzine meer hoeft. En wit is de modekleur voor auto’s, het staat de Giulietta echt heel goed heb ik gisteren gezien in Catania. Maar zoals 6c Jordy schrijft: elke verkoop telt, dat is het belangrijkste nu.

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 23:03
    Permalink

    Als ik rond me zie naar 156 modellen of 159 modellen if mitos dan zie ik er toch weinig in rood maar veel in grijstinten. Zijn dat dan allemaal nep alfisten ? Inderdaad rood staat een alfa goed maar er zijn evengoed andere kleuren die geschikt zijn naargelang het model. De guilitta staat inderdaad heel mooi in het wit en ik vind het eveneens tijdloos en stijlvol. Voor elk wat wils zou ik zeggen en wat het allerbelangrijkste is, is dat de alfa spirit tijdens het rijden doordringt en dat is onafhankelijk van de kleur

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 23:12
    Permalink

    Hoe snel en krachtig (zeer relatief) een diesel ook mag zijn tegenwoordig , het haalt simpel niet de beleving van een otto.

    Dieselrijders zie je bijvoorbeeld nooit met raampje open in de tunnel.

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 23:24
    Permalink

    @Lorenzo,

    Iets minder serieus reageren mag ook hoor. 😉
    Maar als we het dan toch over wit hebben …….. het is een goed verkopende “kleur” op jappaners.

    Wit staat voor mij vrijwel nooit mooi op een auto. Een auto heeft teveel zwarte accenten zoals rubbers en plastics. Het contrast met een witte lak is me daardoor te groot om mooi te kunnen vinden. Dat men vaak uitwijkt naar grijstinten en zwart heeft een reden…..

    Een 159 heb ik nog nooit in een andere kleur dan in het zwart gezien op de weg. Nog niet eens een grijze of donkerblauwe, alleen maar zwart, zwart, zwart.
    Dan kopen ze een prachtige bella machina , ……… verstoppen ze die onder een zwarte lak. Zonde! 🙁

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 23:26
    Permalink

    @6C Jordy
    Dan zijn de laaste 5 jaar zwaar voor je geweest want voor de 1750 kwam was de beste motor in een brera/spider of 159 een Diesel of had je liever die GM bagger?

    Wat betreft de tunnel dan wil je een V12/10/8 horen en die zitten niet in betaalbare Alfas. Eventueel een 5 of 6 pitter als alternatief maar dan wel een echte V6 als de busso geen trage GM blokken. Persoonlijk vind ik de diesels niet slecht klinken vooral de 5 pitter.

    Persoonlijk zou ik graag een kleine (2Liter) 6 pitter zien liefst met bi turbo.

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 23:33
    Permalink

    @Il Q…: Rosso (Alfa)(donker of niet) is natuurlijk chique én vrij specifiek voor een Alfa. Vooral mooi om zo af en toe eens te zien rijden. Daar kan ik oprecht van genieten. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van smaak welke kleur je kiest en welke kleur je dagelijks wil zien. Al vind ik persoonlijk wit, mode of niet, geen kleur voor een auto… Én vind ik benzinemotoren mooier rijden.

    @6CJordy: Ik ben denk ik ook geen echte Alfist en streef dat ook niet echt na. Ik ben wel een autoliefhebber. Voor mij is het zo dat AR voor mijn smaak de best rijdende én mooiste auto’s in de bereikbare klassen maakt. Ik heb vertrouwen dat de Giu ook aan deze verwachtingen zal voldoen. Misschien word ik ooit wel een echte Alfist….. 😉

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 23:39
    Permalink

    “Dieselrijders zie je bijvoorbeeld nooit met raampje open in de tunnel.”

    LOL ik zal er eens op letten… Waarschijnlijk doen ze hun raampje dicht als ze jou aan zien komen 😉

    Beantwoorden
  • 26 mei 2010 om 23:54
    Permalink

    Het is wel zo! Ik rij al 10 jaar diesels en ben blij dat ik nu weer eens een benzine auto kan gaan rijden! Het leven begint pas bij 4000 tpm! 🙂

    Beantwoorden
  • 27 mei 2010 om 10:09
    Permalink

    Gaan we hier nou ook al de ‘echte Alfist’ discussie voeren? Ik dacht dat we daar wel boven stonden jongens….

    @6C Jordy: ik ben dolblij met mijn witte 147. En ja, de zwarte koplampen steken er heel erg op uit, vind ik hartstikke mooi.

    Overigens zie ik de 159 de helft van de tijd in het grijs en donkergrijs. Heel af en toe een verdwaalde blauwe of zelfs witte.

    En in Zuid-Europa is wit traditioneel al een heel populaire kleur geweest, vanwege de hitte enzo, je weet tog…

    Beantwoorden
  • 27 mei 2010 om 16:30
    Permalink

    @Latino,

    Weet je wat het is? Men kan sarcasme niet meer waarderen op forums deze dagen.

    Aan allen ter info : Als er een smiley met een knip-oog aan het einde van een tekst staat , dan is de kans heel groot dat er een stukje sarcasme ervoor geschreven staat!

    Ik geniet trouwens wel van de mensen die meteen happen en in de verdediging springen. Ga vooral door. 😀

    @AR 159,

    Nee , de jaren waren niet zwaar. Ik zou zeker de GM-bagger verkiezen boven een JTD. Dat een JTD toevallig door Fiat geproduceerd word maakt het nog niet “meer Alfa” dan de GM-bagger die wel specifiek voor Alfa een update ondergingen.

    Sommige mensen zouden een Vespa-blok nog goed kunnen praten in een Alfa. Alleen doordat ze dezelfde nationaliteit hebben. 🙁

    V8 voor in de tunnel is echt niet nodig hoor. Ik raad je aan eens een paar honderd euro te investeren in een goede 33. Al is het maar ee 1300 , genieten zul je zeker in een tunnel.
    Verder mag je 1X raden waar 6C voor staat. Ik weet wel hoe je moet genieten van een Alfa. 😉

    @Dennis,

    Weet je zeker dat het niet voor de roet-uitstoot is dan men het raam dicht doet? 😉

    Beantwoorden
  • 27 mei 2010 om 16:35
    Permalink

    @6C Jordy: de echte Alfist opmerking was niet naar jou toe gericht hoor, dat van het wit wel 😛

    Beantwoorden
  • 28 mei 2010 om 11:39
    Permalink

    wow, gisteren Antracite gezien, prachtige kleur!
    Ik zou um eigenlijk nog moeten zien in de buitenlucht en dan als het bewolkt is (standaard in NL), wellicht wordt ie dan een tikkie saai. Maar zo onder kunstmatig licht was het een prachtige kleur.

    Juist die schaduwen en verschillende accenten die bijv in de voorbumper ontstaan door die lak maakt het echt een eye-catcher.
    De zwarte en blauw/paarse die erbij stonden waren nogal saai, daar stond dan ook bijna niemand bij.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.