Alfa Romeo live in Parijs

De ster van Alfa Romeo op de show in Parijs is duidelijk de TCT transmissie.

Helaas kunnen we uit wat we daar zien goed opmaken dat de MiTo Blackline Collection bijna zeker weten enkel bestemd is voor de Italiaanse markt. De MiTo met zwart glanzend dak is namelijk nergens te zien op de stand van het Milanese merk tijdens de Franse autoshow. Eerder leek deze speciale editie van de compacte Alfa in combinatie met de TCT hier haar Europese debuut te beleven. Wel zien we een MiTo 1.3 JTDm2 van 95 pk in de zogenaamde Eco editie. Uiteraard is er de Giulietta met TCT, een 2.0 JTDm2 met 140 pk, en de MiTo 1.4 MultiAir 135 pk met TCT. Verder blijft de oogverblindende 159 van de partij. Deze D segment Alfa staat als MY2011 editie met een nieuw aangekondigde 2.0 JTDM2 van 136 pk in Rosso Alfa te glimmen. Deze zal de 120pk JTD vervangen.

8 gedachten over “Alfa Romeo live in Parijs

  • 30 september 2010 om 17:49
    Permalink

    Géén schakelflippers aan het stuur bij de TCT ?? Of is dat een optie ?

    Beantwoorden
  • 30 september 2010 om 17:51
    Permalink

    Blackline of niet, een zwart dak is gewoon optioneel op de mito voor 250.
    TCT deze week gereden en ben nog niet heel enthousiast, viel me een beetje tegen.
    Ergerde me al gelijk behoorlijk aan de start/stop functie icm met deze automaat.
    Je moet je voet op de rem zetten want anders gaat hij rollen en als je na S&S wil wegrijden is iedereen naast je al weg, doordat het simpelweg een tel of 2 duurt voordat je wegkan.
    Betekend voor mij dat je dit elke rit moet uitschakelen.
    Het rollen bij ingeschakelde versnelling hadden ze van mij achterwegen mogen laten.
    Bak is best gehorig (aangrijpen en terugschakelen) en schakelt wel snel maar moet wel even nadenken voordat hij ook echt schakelt.
    Als je precies voor de begrenzer opschakelt ben je al te laat.
    Zal ook wel wennen zijn, maar is meer een automaat dan een sportieve snelle selespeed.

    Beantwoorden
  • 1 oktober 2010 om 12:53
    Permalink

    Len,

    dus hij schakelt alles behalve zoals de DSG bij VAG ?
    En als je manueel gaat schakelen ermee, kan je de motor dan wel tot aan de red-line laten gaan ?

    Ik ben in de markt namelijk voor een Giulietta (Lease) en twijfel aan of met TCT of gewoon handbak. Had ook een Golf 160 PK TSI geprobeerd met DSG, en dat was een leuke bak die erin zit, dus als de TCT nou net zo goed was….

    Beantwoorden
  • 1 oktober 2010 om 13:31
    Permalink

    Heb nog nooit een DSG gereden.
    TCT is zeker niet slecht, maar had er iets meer van verwacht.
    Maar mijn grootste irritatie was S&S, waar dit bij mij geen rol speelt bij een handgeschakelde ,aangezien ik stilstaand zelden de auto in neutraal zet.
    In handgeschakelde modus gaat hij gewoon vol in de begrenzer als je niet zelf opschakelt, dus zoals het hoort!

    Beantwoorden
  • 1 oktober 2010 om 20:53
    Permalink

    Die dames mogen er wel zijn. Alfa heeft dat iedere keer weer goed voor elkaar 😉

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2010 om 19:03
    Permalink

    Vandaag wat langer in de TCT gereden en ik moet zeggen dat ik nu toch wel wat enthousiaster ben geworden.
    Ten eerste lijkt de 135 pk behoorlijk sneller dan de handgeschakelde, misschien door de 6 versnellingen?
    Schakelen bij sportief rijden is toch wel erg lekker, gaat gewoon heel snel. Inhalen op snelweg is ook best indrukwekkend voor slechts 135 pk.
    Start en stop dit keer uitgezet en me daar dus niet aan hoeven irriteren.
    In de file merk je wel dat het geen echte automaat is en dat het niet net zo soepel is en dat de motor soms ook wat wil hokken, zodra je weer snelheid kan maken is het gewoon genieten.
    Was altijd al redelijk positief over het rijden met div selespeed modellen, maar dit is nog lekkerder en vele malen sneller.
    1op 17 op de snelweg is ook echt haalbaar, daarentegen is een verbruik onder de 1 op 10 ook makkelijk te halen, maar dat lijkt me ook logisch, omdat deze auto gewoon uitnodigd om flink te trappen en toch 135 pk levert

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.