Home » Alfa Romeo

Alfa Romeo MiTo krijgt voorlopig geen opvolger

24 juli 2012 15:41 15 reacties

Volgens een Italiaans blog is de tweede generatie Alfa Romeo MiTo samen met de opvolger van de Punto het slachtoffer van de huidige crisis in Europa. Nog maar net hebben we geschreven dat de opvolger van de kleine Alfa straks wellicht samen met de 500X en de Jeepster van start mag, op de locatie waar de huidige generatie ook al in productie is, namelijk Mirafiori. De site Auto Premium zegt over betrouwbare informatie te beschikken. De huidige in 2008 geïntroduceerde MiTo zal voorlopig in productie blijven maar krijgt zoals gezegd geen facelift.

Alfa Romeo sprak eerder over een nieuw vijfdeurs model onder de Giulietta, maar deze is volgens dit gerucht nu dus helemaal van de baan voor de komende jaren. Het zou alles te maken hebben met het feit dat Fiat haar vingers voorlopig niet wil branden aan de ontwikkeling van meer conventionele B-segment modellen, die voornamelijk op de Europese markt verkocht zullen worden. Marchionne spreekt zelfs over een dure fout, indien Fiat dit wel zou doen. Fiat is hiervoor momenteel op zoek naar een partner en heeft die misschien gevonden in Mazda. Pas als dit plan vorm krijgt kan de productiekraan weer wijder open (2014). Dat de ontwikkeling van de 500L, 500X en Jeepster al wel kan plaatsvinden, heeft volgens de CEO alles te maken met een industrieel project in samenwerking met de Servische overheid en de export naar de Amerikaanse markt. Een kleine Alfa zou in de VS te veel concurreren met de 500 concluderen we hieruit en valt dus niet binnen het mondiale plan van Alfa Romeo.
To view this page in English please visit our international version.

RSS  

15 reacties »

  • italned schrijft:

    nou, ff samen met Mazda dan, niet te lang wachten!

  • Raaf schrijft:

    Om kosten te besparen kan je beter helemaal geen nieuwe auto meer ontwikkelen…
    En opbrengsten? Agh, die vind ik bedrijfsmatig niet zo interessant.
    Marktaandeel is iets waar alleen Duitsers en Koreanen zich druk over maken.
    Continuïteit van mijn bedrijf is het best gewaarborgd bij een volledige reductie van kosten.

    Goed zo, M. Goed werk! 🙄

  • bertone schrijft:

    Dit nieuws zal de verkoopcijfers natuurlijk verder opkrikken!?!!?! En de dealers zullen weer met lede ogen moeten toezien hoe het merk steeds verder achter gaat lopen in vergelijking met de rest van de automerken.
    Vraag me af hoe het verder zal gaan met Alfa, bijv de nieuwe Guilia. Als deze uiteindelijk in produktie mag gaan, in hoeverre kan hij dan de concurrentie aan met BMW,Audi of Mercedes ? Daar gaat de ontwikkeling van de techniek razendsnel. En dan zijn er nog steeds mensen die afgeven op deze premiummerken, onbegrijpelijk!

  • Vitorio schrijft:

    Tja, ik was me net aan het bedenken dat het de laatste tijd akelig stil is op alfa-nieuws front, krijg je dit…

    Ik begin een beetje een lancia gevoel te krijgen, een paar jaar doorsukkelen met een onbegrijpelijk klein gamma, terwijl er maar niks nieuws aan komt. Je gaat je haast afvragen hoe lang het duurt voor men aankondigt dat de Giulia gewoon een dodge dart wordt met een scudetto er op getaped.

  • danielcarrer schrijft:

    Begin steeds minder symphatie voor de Fiat Group/Marchionne te krijgen. Als elk bedrijf al z’n nieuwe producten wegens de Eurocrisis zou uitstellen/schrappen, in wat voor wereld leven we dan 😕
    Hoeveel mensen stappen nu niet naar andere merken over? In mijn omgeving veel i.i.g..
    Tegenwoordig komen de nieuwe, leuke auto’s vooral uit Frankrijk…

  • niccolo schrijft:

    Nu het licht op groen voor nieuwe modellen is een garantie voor rode cijfers later. Of Marchionne c.s. gelijk krijgen zullen wij zien, PSA is het bewijs dat je ook met nieuwe modellen verelies kunt maken.

    @Raaf: Duitsers maken zich minder druk om marktaandeel en des te meer om rendement. Marchionne idem.

  • San schrijft:

    Ik vind dit model er helemaal nog niet gedateerd uitzien, zolang is 4jaar nou ook nog niet. En Italiaanse ontwerpen zijn vaak tijdloos.

  • mareblu schrijft:

    Voor de MiTo vind ik het logisch dat er geen opvolger komt. Hij is er alleen voor Europa en is daar nergens een succes. Op geen enkele manier kun je dit model of zijn volger rendabel maken. Verstandig dus van Marchionne.

    Als ik het bericht goed begrijp maakt hij dezelfde keuze voor de Punto en dat vind ik echt onbegrijpelijk. Die is er ook vooral voor Europa, maar is wel een echt succes. Hij begint gedateerd te raken, alle concurrenten hebben glimmende strakke en hippe modellen waarop ze komende jaren allemaal Punto’s gaan inruilen, die klanten, zowel lease als particulier, raken ze dus kwijt, aan Kia, Hyundai, VW, Ford, Peugeot en noem maar op. Onbegrijpelijke keuze, hiermee herhaalt SM de fout die zijn voorgangers zo vaak maakten: geen opvolger klaar hebben voor je succesvolle modellen. Zie de Delta in 1999, De Lybra in 2005, de 159 in 2010, de 147 in 2009, etc.

  • Raaf schrijft:

    Geen een enthousiasteling van Alfa kan blij worden van dit nieuws. Een facelift kan niet duur zijn en de rest van de ontwikkelkosten moet er al lang uit zijn, via de fiat GP. Je geeft in ieder geval nog aan te geloven in je merk. Dat is dus nu niet meer het geval. Wat een grap. Straks nog maar 1 model. En ja, ooit eens dan breekt het los… Hahaha, dat hoor ik en lees ik nu al jaren. Dit wordt echt een staaltje “no guts, no glory”, “niet geschoten is altijd mis” en dat soort wijsheden. Te verdrietig voor woorden. Dan maar weer eens de VAG-optie overwegen voor Alfa?
    Ik rij nu in een 7 jaar oude FGA-bak, waar traditioneel weer eens geen opvolger voor is. Hulde aan de grote M. Zo hou je echt geen klanten vast. En kan je fluiten naar je grote ambities om in de top 6 van de wereldspelers te horen in autoland. Tijd dat de bankier op stapt en plaats maakt voor een automan. Maar waarschijnlijk duurt dat te lang en bestaat er alleen nog een Chrysler divisie.

  • Raaf schrijft:

    Nou ja, M heeft natuurlijk veel goeds gedaan. Maar het volledig gebrek aan opvolgers is natuurlijk zwaar frustrerend. Zeker als groot FGA liefhebber.

    Tav de MiTo had ik voor m’n vrouw erg gehoopt op een 5-deurs, waar een tijd sprake van leek. Nu dus helemaal niets..

  • alfaspeed schrijft:

    Kan me iemand vertellen over welke klanten ze het hebben?! Alfa is toch al jaren terzielen.alfa bestaat alleen nog in de gedachte van de liefhebber.waar maak je je druk over. 😕

  • bertone schrijft:

    Nog niet zo lang geleden werd er nog gerept over Alfa dat 300.000 auto’s zou gaan produceren . Bedoelde men per jaar of per decennium. SM staat voor Steeds Minder.
    Is het nou zo moeilijk om naar de markt te luisteren of een voorbeeld te nemen aan de grote 3 in Duitsland.
    Nee, het bouwen van echte auto’s laat men liever over aan de anderen, wij van FIAT rommelen maar wat aan als het gaat om Alfa en Lancia. Triest maar waar.
    Er komt een tijd dat Alfa en hopelijk ook Lancia over gaat in handen van VAG, of een ander concern waar men met enthousiasme en overgave aan de slag gaat met het bouwen en verkopen van echte auto’s. Zo niet dan R.I.P.

  • niccolo schrijft:

    @alfaspeed: SPOT-ON!

  • alfaspeed schrijft:

    @bertone: geen rare praatjes over verkopen en VAG.Bah! 😕

  • bertone schrijft:

    @ Alfaspeed: Ik vraag me af of de weinige Alfadealers in ons land niet stiekem hopen op een verkoop van Alfa aan een echt autoconcern.Wat hebben FAG en SM voor positiefs gebracht de afgelopen jaren;NADA!

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Alfa Romeo

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties