De Alfa Romeo-Pininfarina Duettottanta in Genève

Eindelijk is er dan meer bekend over de mysterieuze cabrio van Pininfarina. Zoals wij onlangs al aangaven gaat het om een model ter viering van 100-jaar Alfa Romeo en 80-jaar Pininfarina. Duettottanta staat dan ook voor Duetto 80. Zoals wij al aangaven gaat het hier om een RWD cabriolet. De nieuwe 1750 is namelijk dusdanig aangepast, dat in in lengterichting is geplaatst.

Geheel in de huidige trend is er gebruik gemaakt van de bekende DNA schakelaar. Daarnaast is er gebruik gemaakt van de nieuwe DDCT versnellingsbak en een speciaal Brembo remsysteem. Welk platform er hier is gebruikt en of hij daadwerkelijk ooit in productie zal gaan is helaas nog onduidelijk.

[nggallery id=218]

10 gedachten over “De Alfa Romeo-Pininfarina Duettottanta in Genève

  • 2 maart 2010 om 15:09
    Permalink

    Mooi hoor, redelijk ver ontwikkeld om prductierijp te kunnen maken.

    Ps. verander de naam nog even in 2uettottanta

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 15:13
    Permalink

    Check dat stuurtje en die klokkenwinkel, zo moet het.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 15:18
    Permalink

    @Sergio

    Duettottanta in normale schrijftaal
    2 = DUE.

    Duettto Ottanta = Duetto 80 (Pinin farina bestaat 80 jaar).

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 15:56
    Permalink

    @waverider:

    Dat wist ik, maar Pininfarina noemt hem zelf 2uettottanta, zie ook het typebordje achterop.
    Dat het in de praktijk met een D geschreven wordt zal ik nooit ontkennen, ik herinner mij ook nog een Alfa Mi.To, nu Mito genaamd ….. :).
    Of een Alfa Giulietta, ook wel in het verleden Milano genaamd :, maar dat is weeer een ander verhaal.

    Waar is de tijd van de cijfertjes die het type aangeven 😉

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 16:20
    Permalink

    Moooooi

    Ik zag ondertussen ook al het Bertone concept,
    Maar was er geen derde? Of vergis ik me?

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 16:24
    Permalink

    Zo oogt ze compacter dan de eerste foto’s (de auto dan he). Maar waar is de derde concept (Giulia, 159 opvolger??)

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 16:59
    Permalink

    Mooie tijden komen er aan zo lijkt het. Ben benieuwd wat de donor is geweest voor de Duettottanta.

    Ben wel bang voor de Euro-ncap crashtest. Lijkt mij dat er nog rolbeugels gemonteerd moeten worden en een aanpassing aan de achterbumper. (of het gebrek aan een bumper)

    Maar please FGA, zorg voor een andere klokkenwinkel…..
    Dat blije dashboard ziet er niet uit zo.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 20:56
    Permalink

    Vindt het dashboard juist uitstekend, maar over smaak valt niet te twisten.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 08:17
    Permalink

    Er zou inderdaad nog een derde concept Giulia komen, een sedan en volgens de verhalen zou Italdesign-Giugiaro deze presenteren. Helaas, het is niet zo, wellicht hadden ze het te druk met de Proton?

    Maargoed, Pininfarina en Bertone hebben een knap staaltje huisvlijt afgeleverd, ik ben tevreden gesteld 🙂

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 12:42
    Permalink

    Moi ding lekker laag zo als het hoort. Als er ook nog een leuk prijsje aankomt tehangen wanneer kan ik hem bestellen?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.