De Chinese vrouw is gek op Ferrari

Voor Ferrari is China de komende jaren een heel belangrijke markt.

Daarom opende het merk van Maranello onlangs nog een Ferrari Flagship Store in het land waarvan de vlag wel heel goed matched met de huisstijl. Ook de reeds uitverkochte 599 GTO is door Ferrari bewust meegebracht naar de Beijing motorshow. 20% van alle verkopen deed het Modenese merk in China vorig jaar (220 stuks). In crisisjaar 2009 groeide het merk in dit land met 3%. Ferrari heeft er in totaal al 1100 auto’s weten te verkopen.

Het leukste feit komt nu. Chinese vrouwen met een goed gevulde portemonnee, vallen als een blok voor het bloedsnelle merk. Ze kopen het merk veel liever dan hun westerse seksegenoten. Vorig jaar gingen maar liefst 44 nieuwe Ferrari sleuteltjes naar een vrouw.

Ferrari CEO Amedeo Felisa zegt versteld te staan van de hoeveelheid vrouwen en tevens ook de jonge leeftijd van de gemiddelde Chinees die Ferrari koopt. Minstens 10 jaar jonger dan de westerse Ferrari-koper. Een belangrijke oorzaak voor het eerste feit, is dat veel Chinese vrouwen een leidinggevende functie hebben aan de top. Felisa is verrast en zegt hier nooit rekening mee te hebben gehouden. Misschien moet Ferrari dat ook niet te veel doen, mits vrouwen hun Ferrari anders willen natuurlijk.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.