Maserati GranTurismo MC Trofeo: Het mooiste op racegebied

De prachtige vormgeving van de voor ons op een na mooiste GT van de wereld leent zich perfect voor een knap staaltje Italiaanse ‘striping’.

En alles staat de auto goed lijk het wel. Met wit als basis en een Martini-achtige lay-out qua strepen -plus een reusachtige drietand of Pirelli logo op de motorkap-, zien we een nieuw kampioenschap ontstaan met 100% Italiaans DNA, waar je spontaan van gaat watertanden. Op het historische circuit van Vallelunga zit de testfase van de GranTurismo MC Trofeo er inmiddels op. De eerste Maserati race met een stuk of 17 ‘Gentelemens drivers’ komt steed dichterbij. De tests hadden als doel de auto goed te leren kennen en het doen van verdere aanpassingen voor zover nodig. Een spektakel voor het oog moet dat zijn straks in Monza op 23 mei.

Het doel van Maserati is pure aandacht voor het exclusieve sportieve merk. Heel mooi om te zien dat men dit soort zaken niet enkel aan Ferrari over laat. Maserati mikt op een gepassioneerd Maserati publiek dat eens het ciruit op wil naast alle dagelijkse ritjes in de drietand. De van de ‘S’ afgeleide auto is dus een soort racende reclamezuil. Straks zijn er in Monza behalve de race zelf, ook de nodige merkgerelateerde paddocks waar veel te zien zal zijn. Inschrijven voor deelname blijft mogelijk. Vanaf een halve ton doe je mee.

Eerst in Monza dus op 23 mei. Daarna in Zolder (B) op 20 juni. Vervolgens Brands Hatch (GB) op 18 julie, Brno (CZ) 1 augustus, Oschersleben (D)  5 september, Valencia (E) 19 september en tot slot op Mugello op 10 oktober.

[nggallery id=307]

15 gedachten over “Maserati GranTurismo MC Trofeo: Het mooiste op racegebied

  • 28 april 2010 om 08:51
    Permalink

    Prachtige bak! Ik zou een moord doen voor een Maser! Vrijwilligers? :p

    oh btw, wat is de MOOISTE GT ter wereld?

    Beantwoorden
  • 28 april 2010 om 09:00
    Permalink

    1 keer raden… tip: iets meer hardcore dan de Maser en het heeft een hoop Milanees DNA in zich.. πŸ˜‰

    Beantwoorden
  • 1 mei 2010 om 23:46
    Permalink

    Las net op internet dat BMW weer instapt in het DTM vanaf 2012 dan gaan de nieuwe regels in. De DTM word een stuk goedkoper ze gaan rijden volgens het GT500 regelement vergelijkbaar voor een deel met het Japanse GT500 kampioenschap. Ik hoop wel dat de auto’s er nog realistisch uit gaan zien. Blijf er bij dat ze met D-segement auto’s moeten rijden. Audi A4 Mercedes C-klasse en de BMW 3serie.

    In 2012 komt Alfa Romeo met de Guilia dit lijkt mij een heel mooi moment om die Duitsers het nog een keer voor te doen!! Met de Alfa Guilia GTA met een leuke V8 onder de kap. Met oude de rotten en nieuw Italiaans talent we kunnen Stefano Modena, Nicola Larini, Alesandro Naninni, Giancarlo Fischella, Frans Engslter, Christian Danner, Gabriele Tarquini, Tamburini, Fabrizio Giofanardi, Al die DTM rijders die we bij Alfa gezien hebben en ik heb er nog een paar vergeten.

    Mister Machionne ALFA ROMEO HAS TO COME BACK TO THE ARENA OF DTM!

    LETS KICK ASS

    Ciao

    SQuadra

    Beantwoorden
  • 3 mei 2010 om 10:58
    Permalink

    @squadra: helemaal mee eens, Alfa is het aan zijn stand verplicht om actief te zijn in de autosport. Dan kun je laten zien dat je sportieve aspiraties ergens op gebaseerd zijn, n.l. succes op de racecircuits. Zie Ferrari, Audi, Mercedes, BMW etc. etc.

    Beantwoorden
  • 4 mei 2010 om 20:25
    Permalink

    @Squadra,

    Daarbij is de DTM ook in gesprek met de amerikaanse Grand-Am.
    Als er inderdaad een fusie gemaakt kan worden tussen de Grand-Am, de DTM en de Super GT ontstaat er een kampioenschap van formaat.

    Echter is de Super GT (GT500) veruit de duurste van de 3 omdat vrijwel alles is toegestaan. Zo mag een Celica voorzien worden van een Supra-onderstel en de motor van de NSX voor 45 graden verdraaid gemonteerd worden.
    De organisatie van de Super GT legt (soms vreemde) beperkingen per wagen op als ze te goed presteren in het kampioenschap.

    De fusie met Grand-Am zou kostenbesparingen kunnen brengen. In bijna geen enkele amerikaanse klasse is gebruik van carbon toegestaan.

    Rijden met D-segment wagens zou een vrije keus kunnen worden. In de GT300 klasse van de Super GT streed ook een Impreza tegen een 911 bijvoorbeeld.

    Als Alfa terugkeerd dan het liefst met maar 1 italiaanse coureur. We hebben in de ETCC/WTCC kunnen zien wat een problemen het geeft als er meerdere italianen voor een italiaans team rijd πŸ˜‰ .
    Zou wel blind kiezen voor Giovanardi. 1 van de weinige italianen die zijn hoofd koel kan houden. πŸ™‚
    Larini was ooit de top, maar Chevrolet heeft hem terecht met pensioen gestuurd in mijn ogen.

    Maar de oude combo Giovanardi/Thompson zie ik graag weer. πŸ˜€

    Beantwoorden
  • 4 mei 2010 om 21:06
    Permalink

    Ik zou sneller voor de F1 kiezen. Dat heeft internationaal een veel groter toneel. Een perfect marketinginstrument voor een sportief merk als Alfa Romeo.

    Beantwoorden
  • 4 mei 2010 om 23:15
    Permalink

    Formule 1 is voor mij alleen nog maar een “hype”. (die helaas al 60 jaar duurt) Iedereen kijkt er naar om maandag met de collegas op het werk mee te kunnen praten. Het is net voetbal…

    Kan er zelf niet iets in terugvinden dat : of iets met sport te maken heeft , of enige amusementswaarde bied.

    Voor mij alleen nog maar tin-top-racing. En het liefst iets buiten Europa. (lees “non-Fia”)

    Dat het een perfect marketing-instrument voor de rest van de meute is snap ik overigens wel. Maar niet voor mij….. πŸ˜‰

    Beantwoorden
  • 5 mei 2010 om 08:20
    Permalink

    F1 is geen marketinginstrument of je moet je hele bedrijf eraan ophangen zoals Ferrari.
    Dat is het enige merk met de traditie , het succes en vooral het geld om dat vol te houden. Door die traditie en het succes wordt weer heel veel geld gegenereerd met de petjes en shirtjes etc.
    Daar wordt meer op verdiend dan de auto’s las ik.

    Alfa Romeo was inderdaad leuk in de begin jaren en daarna verschoof de activiteit naar de lange afstandsraces op circuit en vooral de weg zoals Targa Florio en Mille Miglia.
    Helaas kon dat niet meer en werden de circuits hun domein.

    De afgelopen jaren met de 147 cup en vooral 156 natuurlijk heel succesvol geweest.

    Zou inderdaad heel mooi zijn als de Giulia aan het werk mag in de DTM. WTCC is beetje een farce op dit moment.
    Hopelijk worden er genoeg Mito’s en vooral Giulietta’s verkocht om dit mogelijk te maken.

    Beantwoorden
  • 5 mei 2010 om 11:17
    Permalink

    Ik denk dat Alfa Romeo zeker wakker moet zijn als je iets wil in de Autosport. Voor Alfa Romeo is het DTM zeker een hoger podium als het WTCC wat nu met Lada’s gebruikte Seat’s en Chevrolets rijd.

    Alfa Romeo volgt altijd een beetje BMW wat hun doen dan komt Alfa later ook ik denk dat de DTM voor Alfa Romeo een prachtige marketing tool is voor de nieuwe Alfa Romeo Guilia in 2012. Als Alfa Romeo het weer slim aanpakt en de Mito en de Guiletta zijn winstgevend zou ik het net zo doen als toen met 155. Alfa Romeo was toen al aan het testen met een prototype eind 1991 dit was een Alfa 155 Q4 GTA gebasseerd op de Lancia Delta Intergrale dit waren toen de mannen van Abarth die dat deden Limone en Fiorio hielden al die klasses altijd scherp in de gaten.

    Alfa Romeo werd toen kampioen in het Italiaanse toerwagen kampioenschap met de beide rode Martini Alfa 155 Q4. Eind 1992 tijdens de IRT testtag doet Alfa Romeo mee om te kijken of de DTM wat kan zijn voor de Alfa Romeo 155. De rest is geschiedenis!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 5 mei 2010 om 13:23
    Permalink

    Met de 156 en de 147 was Alfa Romeo goed bezig, daarna begon het verval. Ze moesten destijds doorzetten moeten, echter dat is toen niet gebeurd. Deze fout zullen ze niet weer maken. De 159 is een beetje een teleurstelling geworden. Het heeft niet kunnen brengen waar het op gehoopt had. Maar dat is eigenlijk niet zo gek, want de motoren waren ronduit bedroefend. Labels die in het rood liepen, terwijl de concurrentie al groene labels had.

    Beantwoorden
  • 5 mei 2010 om 13:27
    Permalink

    Nu weer on topic

    @squadra: Was Γ©en van de bestuurders van de 155 in de DTM niet Nannini. Hij werd volgens mij ook kampioen.

    Beantwoorden
  • 5 mei 2010 om 16:48
    Permalink

    Lada is inmiddels al gestopt met WTCC en stuurt z’n geld naar het Renault F1 team als sponsor.
    De BTCC is inmiddels ook een farce aan het worden met al die verschillende regels voor motoren. De gas-motoren in de Focus is nu een hot-topic die de rest er makkelijk uit rijd. Terwijl ex-kampioen Giovanardi het moet doen met een NGTC motor die voor de regels van volgend jaar geproduceerd is en daarmee dit jaar vrijwel geen kans maakt.

    Lang was er een eenheid tussen alle toerwagen klasses met de S2000 regels. Nu gaan ieder land zijn eigen weg en word het een puinhoop met verschillende regels. Het BTCC die straks het gebruik van 1 enkel (merkloos) motorblok voorschrijft , het WTCC die 1600cc turbo motoren voor gaat schrijven en de scandinaviers die verder gaan met de S2000.
    Gouden kansen voor de fusie van DTM / Grand-Am / Super GT!

    Larini was overigens kampioen.
    Nannini is tegenwoordig vooral bekend van het volgende filmpje :

    http://www.youtube.com/watch?v=zzxLn9zlhlA

    Must see voor diegene die de wraakactie van Nannini nog niet kennen. πŸ˜‰

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.