F1: Grand Prix Duitsland 2010

Het is Ferrari vandaag eindelijk weer gelukt een prestatie van formaat te leveren. De rijders van de rode bolides wisten als 1 en 2 over de finish te komen. Fernando Alonso mocht de overwinning op zijn naam schrijven. Of dit het resultaat al het gevolg is van de recente bemoeienis van Di Montezemolo valt te betwijfelen. Wel hing er een vreemde sfeer rond de overwinning van Alonso. Er kwam namelijk een verdachte zin over de teamradio, die veel weg heeft van een verboden teamorder. Na deze zin volgde er tevens een nogal opvallende inhaalactie van Alonso. Of dit nog gevolgen gaat hebben voor de eindstand is nog niet bekend. Wel heeft de FIA aangegeven dit geval te gaan onderzoeken.

Pos Coureur Nat Nr Team Tijd/Achter
1 Fernando Alonso SPA 8 Ferrari 1.27:38,864
2 Felipe Massa BRA 7 Ferrari + 4,196
3 Sebastian Vettel DUI 5 RedBull – Renault + 5,121
4 Lewis Hamilton ENG 2 McLaren – Mercedes + 26,896
5 Jenson Button ENG 1 McLaren – Mercedes + 29,482
6 Mark Webber AUS 6 RedBull – Renault + 43,606
7 Robert Kubica POL 11 Renault + 1 ronde
8 Nico Rosberg DUI 4 Mercedes + 1 ronde
9 Michael Schumacher DUI 3 Mercedes + 1 ronde
10 Vitaly Petrov RUS 12 Renault + 1 ronde
11 Kamui Kobayashi JAP 23 BMW Sauber – Ferrari + 1 ronde
12 Rubens Barrichello BRA 9 Williams – Cosworth + 1 ronde
13 Nico Hülkenberg DUI 10 Williams – Cosworth + 1 ronde
14 Pedro de la Rosa SPA 22 BMW Sauber – Ferrari + 1 ronde
15 Jaime Alguersuari SPA 17 Toro Rosso – Ferrari + 1 ronde
16 Vitantonio Liuzzi ITA 15 Force India – Mercedes + 2 ronden
17 Adrian Sutil DUI 14 Force India – Mercedes + 2 ronden
18 Timo Glock DUI 24 Virgin – Cosworth + 3 ronden
19 Bruno Senna BRA 21 HRT – Cosworth + 4 ronden
r Heikki Kovalainen FIN 19 Lotus – Cosworth + 11 ronden
r Lucas Di Grassi BRA 25 Virgin – Cosworth + 17 ronden
r Sakon Yamamoto JAP 20 HRT – Cosworth + 48 ronden
r Jarno Trulli ITA 18 Lotus – Cosworth + 64 ronden
r Sebastien Buemi ZWI 16 Toro Rosso – Ferrari + 66 ronden

7 gedachten over “F1: Grand Prix Duitsland 2010

  • 25 juli 2010 om 17:40
    Permalink

    Weer liet Ferrari zien totaal geen oog te hebben voor de regels van de F1.
    Net zoals ze vorige race Alonso lieten doorrijden na een illegale inhaalactie op Kubica was er nu sprake van een illegale teamorder ten nadele van Massa.
    Die was daar niet van gediend en ging opvallend aan de kant voor zijn teamgenoot die kennelijk kampioen moet worden.

    Heb direct daarna de tv uitgezet en ga deze onzin niet meer volgen.
    Hoop dat Ferrari nog een leuke reprimande krijgen en schrappen uit de uitslag van Alonso.
    Maar daar zal die corrupte FIA wel niet aan beginnen.

    Beantwoorden
  • 25 juli 2010 om 18:37
    Permalink

    De enige tak van FGA waar ik geen goed woord voor over heb. De arrogantie in het algemeen als “het belangrijkste, onmisbare team” (inclusief bijhorend gedrag), plus steeds weer opduikende geintjes zoals deze teamorders.

    Hier maakt Ferrari zich weer niet populair mee. Sportiviteit is ver te zoeken, en qua sympathie kan Ferrari bijvoorbeeld nog een hele hoop leren van (de rijders van) McLaren.

    Kortom: Misselijk gedrag en ik hoop dat er nog een reprimande volgt.

    Beantwoorden
  • 25 juli 2010 om 19:05
    Permalink

    Sluit me bij de vorige schrijvers aan. Erg onsportief, ik had me graag verheugd in een overwinning, maar op deze manier gaat de lol er voor de supporters wel snel af. Een rotstreek!

    Beantwoorden
  • 25 juli 2010 om 19:18
    Permalink

    Doordat Ferrari zich tijdens GP in Valencia zich keurig aan de regels hielden door, in tegenstellng tot Hamilton, niet de safetycar te passeren, werden ze op een schandalige wijze door de stewards benadeeld. Maar ja, Hamilton is, net als Charly W. een Engelsman.

    Beantwoorden
  • 25 juli 2010 om 20:23
    Permalink

    De ex Ferrari baas / ehhh team heeft van de nieuwe Fia baas een boete van 100.000 euris gekregen , yeah

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 08:08
    Permalink

    Zoals Albert al aangeeft worden de regels niet eenduidig uitgelegd danwel bestraft.
    Belachelijk voor een tak van autosport dat het hoogste niveau zou moeten zijn.

    Zag ook races in de GP3 en GP2.
    Volgens commentator Martin Haven op Eurosport zijn ze nog wel tot komende woensdag bezig met alle zaken te onderzoeken.
    Die jongens doen alles na wat de grote broers in de F1 doen dus lekker buiten het circuit racen want dat kan met die veilige circuits en elkaar eraf rossen etc.

    Zo zie je dat wat op het ene niveau wordt toegestaan althans niet bestraft doorwerkt op alle andere niveaus.
    Je ziet zelfs jongens in de formule ford die Alonso gebaartjes maken en zal me niet verbazen als er jongetjes of meisjes in de kartsport hetzelfde doen.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 10:56
    Permalink

    Formule 1 ……… bestaat dat nog?
    Gelukkig zijn er tegenwoordig veel creatieve geesten in Azie en Amerika die wel interessante autosport voorschotelen.
    F1 is een grijze oudbollige wereld geworden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.