Ferrari heeft sterker merkimago dan Google

Ferrari merk

Het afgelopen jaar was niet voor niets een recordjaar voor het sportwagenmerk uit Maranello, Ferrari is namelijk als sterkste merk gekozen boven ijzersterke labels als Google en Coca Cola. Alleen Apple deed het beter als het om merkwaarde gaat en dat mag geen verrassing heten. Overigens wordt Ferrari wél sterker dan Apple geacht als het om merkidentiteit gaat. Het is een conclusie van de jaarlijkse ranking van Brand Finance. Ferrari heeft als automerk dus de status waar iedere autobouwer spontaan stikjaloers op zou kunnen worden, dat kwam ook naar voren in de column van afgelopen weekend. Ferrari krijgt vooral veel waardering omdat het immens populair is qua merk, ondanks dat het minuscule is vergelijking met andere kolossen in het lijstje. Formaat is dus niet alles en dat kan een inspiraties zijn voor andere merken van Fiat SpA, zoals bijvoorbeeld Maserati en Alfa Romeo.

Luca Cordero di Montezemolo is dubbel tevreden, aangezien er ook nog eens 4,5% meer auto’s werden verkocht in vergelijking met 2012. Dat komt neer op 7.318 Ferrari’s, het hoogste aantal in 66 jaar geschiedenis. De crisis lijkt dus aan Maranello voorbij te gaan.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.