Home » Alfa Romeo , FCA , Fiat Powertrain , Maserati

FGA heeft nieuwe 3.2 V6 in de planning voor Alfa Romeo, Lancia en Maserati

17 maart 2012 12:46 10 reacties

V6

De Fiat-Chrysler groep heeft een nieuwe op de 3.6 V6 Pentastar gebaseerde 3.2 liter variant in planning staan. In het verleden hebben we hier al eens over geschreven op onze site. Het lijkt een niemendalletje, maar in realiteit is de 3.2 de basis voor een reeks krachtige motoren die we terug zullen zien op grotere modellen van Alfa Romeo, Lancia en Maserati. MultiAir techniek en turbo’s, zullen worden toegepast op deze door Fiat Powertrain Technologies bedachte evolutie. Paolo Martinelli is bij FPT een van de eindverantwoordelijken voor deze nieuwe ontwikkeling. Hij heeft momenteel ook de leiding in het onlangs geopende technologische centrum van Maserati, waar men hard werkt aan een flinke uitbreiding. Meer vermogen en een lager verbruik en uitstoot behoren nu ook tot de kenmerken van de V6 die er nu aankomt. Het blok zal bijvoorbeeld gekoppeld worden aan een nieuwe 9-traps automaat van ZF. De productie van het aantal V6 motoren zal volgens Marchionne sterk toenemen. Momenteel zijn dit er rond de 440.000 per jaar (Trenton, Michigan en het Mexicaanse Saltillo).

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

10 reacties »

  • alfadre schrijft:

    Eindelijk!
    Ik kan niet wachten om weer een echte V6 te starten.
    Nu hopen dat het geluid ook weer echt des Ala’s is 😉

  • alfadre schrijft:

    Alfa’s bedoel ik dus…

  • mickey schrijft:

    waarom niet weer de eigen 3.2 uit de gta,
    effe praten met cosworth 😛
    plenty power…

  • marcopas schrijft:

    Laten we eens beginnen met wat plastic op dat blok te vervangen door gepolijst RVS en aluminium….Mooie stalen aanzuigbuizen is niet alleen leuk voor het oog maar geeft een een mooier aanzuig geluid….

  • alfaspeed schrijft:

    Het schijnt dat dit blok al wordt geintroduceerd in de nieuwe Jeep Cherokee.of het ook de kwaliteit heeft van de Alfa blokken is inbekend.

  • mickey schrijft:

    het zal wel druk worden in het vooronder met al die toeters,en bellen.das niet fijn voor de monteur/en
    portemonee… 😆

  • squadra schrijft:

    Gaspedaal respons was heel goed bij de Busso V6 het oppakken van de motor voor de rest was de motor al behoorlijk oud maar wel een juweel. Ik denk dat deze nieuwe motor ons de oude Holden V6 snel zal doen vergeten. Martinelli is briljant en prachtig dat deze naam aan die motor zal worden verbonden. Een italiaanse trotse traditie die begon bij Busso, Lampredi, en nu Martinelli.

    Het Alfa Romeo blok zal wel met rode koppen komen en wat andere anpassingen misschien inderdaad wat meer chroom erop.

    Ciao

    Squadra

  • marcopas schrijft:

    Even wat wishful thinking: Wat denk je van deze motor in de lengte met een 6 (of meer) traps TCT boven de achteras? Die fantastische transaxle van de alfetta generatie had maar één nadeel; de schakelstangen. Met een TCT heb je dat niet, dus kom maar op….

  • Lancia4Ever schrijft:

    8) sllurrp. Hoop zo dat het wachten uiteindelijk om dit soort redenen is geweest. Voor 2014 moet er iets uitlekken over dergelijke modellen anders mogen we concluderen dat ze er simpelweg niet komen………………………….

  • lanciakappasw schrijft:

    Het zal ongetwijfeld wel een zijdezacht lopende motor zijn maar tegen die tijd kost de benzine minstens 2 euro per liter..

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Alfa Romeo , FCA , Fiat Powertrain , Maserati

Volg ons

Advertenties