Fiat 500 nog altijd groot succes in Groot Brittannië

De Fiat 500 is in Groot Brittannië nog altijd beste deal voor wie op zoek is naar een mooie en goede stadsauto, aldus Glass Guide een gids voor Britse consumenten. De in 2007 geïntroduceerde (2008 in Groot Brittannië) 500 heeft de Britse harten echt veroverd en blijft dit doen, ook zonder een grondige facelift. De Fiat 500 vormt tevens duidelijk een keerpunt van het Italiaanse merk, dat ook in Engeland steeds meer terrein verloor.

Een 500 1.2 Pop met 69 pk behoudt na drie jaar maar liefst 66,7% van z’n oorspronkelijke waarde. Voor de 500C (Pop) is dat 63,8%. Met deze cijfers heeft Lingotto duidelijk een winnaar in huis, die ook in de VS inmiddels weet te overtuigen en in Italië nog altijd een van de best verkochte auto’s van het land is. Logisch dus dat voor dit jaar enkel gekozen is voor een milde opfrisbeurt met de aantrekkelijke MY2013. Een winnaar hoef je immers hooguit wat bij te punten. Een Fiat 500 Color Therapy met mooie retro lak, is bijvoorbeeld nooit gedateerd.

Voor het tijdens de Olympische Spelen zeer centraal gelegen Casa Italia, staan ook twee mooie 500’s te glimmen. Fiat is hoofdsponsor van het Italiaanse Olympische team. 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.