Is dit de Alfa Romeo Giulia Sportwagon?

Wat je hier ziet kan in grote lijnen de achterzijde van de nieuwe Alfa Romeo Giulia Sportwagon 2014 worden. Want dit is wel degelijk een officiële schets uit Alfa Romeo’s Centro Stile. Dat er soms iets naar buiten komt zal je gezien de wachttijd niet verbazen, maar ook vanwege het feit dat (daardoor) er al het een en ander van hogerhand is afgekeurd. Maar laten we de aanstaande Giulia -voor zover we dat hiermee kunnen- eens voorzichtig analyseren;

We zien enkele mooie golvende lijnen over de flanken, iets wat reeds op de Giulietta is ingezet en een robuuste doch elegante lijnvoering. Dat wat we al een beetje van de oogverblindende 159 gewend waren. We vermoeden dat Alfa Romeo met de Giulia de lijn gaat inzetten van moderne scherp getekende achterlicht- en koplamp-units. Vooral de achterlichten op deze schets, tonen een mooie evolutie. Net als op de Giulietta zien we de hoeken van de carrosserie op vloeiende wijze doorlopen in de reflector. Ook de vloeiende C-stijl en de gedrapeerde achterruit wekken een stijlvolle indruk, maar het valt natuurlijk te betwijfelen of zoiets de productiefase haalt. We verwachten bij het zien van een dergelijke krabbel overigens, dat Alfa Romeo de Sportwagon opnieuw gelijktijdig met de sedan zal uitbrengen.

[nggallery id=854]

14 gedachten over “Is dit de Alfa Romeo Giulia Sportwagon?

  • 8 augustus 2012 om 12:20
    Permalink

    Ik hoop maar dat de neus zal lijken op die van de Bertone Pandion… De schets onderaan links wijst wel in die richting.

    Beantwoorden
  • 8 augustus 2012 om 12:48
    Permalink

    Tot nu toe WAUW. Dat je de voorkant niet/nauwelijks ziet klopt met de gedachte dat het met name de voorkant is die nog niet is beslist. Het front gaat de kern van de stijlrichting bepalen voor de toekomst van Alfa (extreem belangrijk) en daarover wordt nog veel nagedacht.

    Beantwoorden
  • 9 augustus 2012 om 18:07
    Permalink

    Lol ! Ab kan niet hebben dat we veel met dit onderwerp bezig zijn en zet nu alle alfisten weereens te kakke door ze voor dagdromers uit te maken. Het zoveelste bewijs dat ab een kinderachtig blog is met weinig niveau. De tekening die zij vandaag tonen is in tegenstelling tot deze hierboven niet van cs. Dat deze afb een half jaar oud is, is logisch want zes maanden geleden werden deze schetsen ook afgekeurd.

    Beantwoorden
  • 9 augustus 2012 om 18:56
    Permalink

    Ja had het ook gelezen op VWBlog.
    Die zijn echt anti Alfa Romeo op die site. Wel raar trouwens want de heer die tester is heeft een Alfa 147 gehad?!?. Wel leuk is het feit dat tussen de regels door jullie hier worden zwart gemaakt door deze site. OH men wat wordt het leuk als de Alfa Guilia straks toch RWD heeft Autoweek roept ook FWD en 4WD. Is wel iets voor jullie ook als deze site het straks goed heeft en de rest er naast zit :mrgreen:

    Alfa Romeo maakt auto’s die je moet begrijpen en niet moet afzetten tegen een Audi en dan over een dashboard gaat zitten zeuren. Dat de Alfa kwa handeling gehakt maakt van de laatste uit Ingolstad lees je nooit. Ja er is 1 blad die dat schrijft de mannen van EVO uit de UK. Die hadden laast een jaar lang een Audi RS5 Coupe echt een jaar lang jeetje wat kan een jaar lang duren schreven ze. Niemand wilde met die auto rijden ze vonden er niks aan kwa handeling perfect voor de Autobahn meer niet!!! 😯

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 00:17
    Permalink

    achja, over AB, ik vind het daar altijd zo zielig. de mensen vinden het grappig dat het zo lang duurt voor er een nieuwe schone italiaanse komt. Ze hebben wel gelijk, het duurt enigszins lang. Maar het feit dat wij Alfisti tussen de regels door zwart worden gemaakt, is niet echt een verbetering van de site.

    Veel German-minded ‘auto-liefhebbers’ daar. Probleem met deze heren is echter, dat zij stuk voor stuk hetzelfde zeggen over alfa’s, al 30 jaar. Ze roesten, dat nummerbord hoort in het midden en elektriciteitsstoornissen. standaard. Ach, bekijk het met galgehumor: ze maken in Duitsland al 30 jaar dezelfde auto’s.

    we hopen dat deze Giulia gauw komt! Wat ik het liefst zou hebben, is dat Marchionne hem vervroegd in de showrooms laat komen. gewoon 2013 Q3 ofzo. Gewoon puur om te laten zien, we zijn weinig beloften nagekomen. Zo ook deze, met als verschil dat deze goed uitpakte…

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 09:34
    Permalink

    @Superleggera “Gewoon puur om te laten zien, we zijn weinig beloften nagekomen. Zo ook deze, met als verschil dat deze goed uitpakte”

    Hahaha zou briljant zijn idd 8)

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 10:47
    Permalink

    Wat ook nog eens zo maar zou kunnen zijn,

    Is dat Marchionne “underpromise and overdeliver” beleid er op na houdt.

    Maar; dat de alfisti daar zwart worden gemaakt kun je ze bij AB niet op afrekenen; op deze site gebeurt precies hetzelfde met VW-producten/liefhebbers, tot aan plaatsvervangende schaamte toe.

    En ik snap dat het een natuurlijk groepsproces is; jezelf en de groep liefhebbers om je heen van italiaanse auto’s nog sterker verbonden te voelen door die andere groep in al zijn facetten de grond in te trappen, het is alleen jammer dat het een glans van jezelf weg haalt.
    Ik zie dat hetzelfde als een Alfa ook nog eens keer voorzien van onooglijke spoilters, dat heeft ie niet nodig toch?

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 12:54
    Permalink

    Ik vind je kritiek net zo overdreven als hoe je tegen onze altijd toch redelijk beschaafde opmerkingen aankijkt. Verlies je zelf dan niet aan glans? 😉

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 13:22
    Permalink

    goeie vraag!

    En wellicht terecht, want kritiek leveren is altijd makkelijk, dus in mijn geval ook, wat ik duidelijk wil maken is eigenlijk dat ik mateloos stoor aan het afzeiken van de “concurrent” en dat daarbij vaak alle redelijkheid verloren gaat(en dat is zeker niet vleiend voor dit forum of welk forum dan ook). Want de strekking is toch eigenlijk een gemeenschappelijke passie; de italiaanse autodesign en techniek te bewonderen, ervaring uit delen en speculeren over toekomstige modellen, etc, etc.
    Dan vraag ik me af wat voor nut en of bijdrage heeft het dan om die “andere” er bij te betrekken en te bekritiseren en elke dingetje aan te grijpen om nog verder af te zeiken, dat is een negatieve manier van glansverrijking toch?

    Dit te hebben gezegd, ga ik vanaf nu mijn eigen preek prakiseren;-)

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 17:04
    Permalink

    Klinkt nobel aan de ene kant, aan de andere kant is enthousiast zijn over het ene nooit zo leuk als je nooit eens negatief bent over het andere. En in dit geval vind ik (en velen met mij) dat die kritiek juist hier ook eens over die zogenaamd Duitse degelijkheid mag gaan, aangezien elders al volop (grotendeels ten onrechte) aan Alfa-bashing (en Italiaans in het algemeen) wordt gedaan. Dat het ‘ongehoorde’ kritiek is ben ik trouwens pertinent mee oneens. Het gaat juist altijd op een vrij beschaafde manier.

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 22:02
    Permalink

    Tja alleen op die andere sites, beginnen ze wel over onze merken en daarbij wij zijn een Italiaanse site toch?? beetje temprament voor je merk mag je dan toch wel hebben.

    Ik heb vaak het gevoel dat Alfa Romeo’s vaak in testen nooit de kans krijgen die ze juist verdienen omdat veel bladen de tekst van elkaar overnemen zonder daar zelf onderzoek naar te doen ( ken een tester) die wordt daar echt super moe van. Die vind de Alfa Mito bijvoorbeeld als je dat aan hem vraagt echt super goed. Bladen schreven over onderstuur en uit breken. Hij is iemand die dat zelf gaat testen en uitzoeken. Hij heeft daar een speciaal terrein voor dus met 100 KM HAAKS links helemaal niks de MITO gaf geen krimp huh hoe kan dit nog 2x gedaan en weer het zelfde resultaat raar waarom schrijven bladen dit dan.?

    Wil het resultaat zelf lezen http://www.autotesten.nl dan zie je dat ik niet lieg 😛 Alfa Romeo en auto die beter is als zijn naam.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 10 augustus 2012 om 23:46
    Permalink

    Dat weten wij toch al langer dat Alfa wordt ondergeschoven bij de meeste testen.ik heb ooit een test gelezen van een Golf GTI vs Alfa 75 1.8 . De Alfa veegde letterlijk de vloer aan met de Golf , wat motorisatie en wegliging betreft.nooit verder meer wat van gehoord.

    Beantwoorden
  • 11 augustus 2012 om 21:31
    Permalink

    Vanavond een bekend Nederlands Autoblad zitten lezen deze had ik nog liggen en vanavond lekker is even voor gaan zitten, deze was van 19-07. En daarin testen ze de nieuwe Maserati Grantursimo S wat was die auto al mooi maar jeetje wat is die auto opgeknapt na zijn kleine facelift zeker in het Maserati blauw. Ook hierin stond weer een stukje tekst, dat mijn wenkbrauwen deed vronzen. Ging over de handeling van de Granturismo S deze is beter geworden volgens de schrijver van de tekst MAAR dit is wat hij schreef. De auto heeft minder bodyrol en stuurt daardoor een fractie scherper naar nog altijd is de besturing wat licht en indirect wel uiterst precies en vol gevoel. HUH ik heb het daarna nog 2X gelezen volgens mij gaan indirect en vol gevoel niet samen en precies ook niet dus dit slaat als een tang op een varken 😯 jammer want de test is verder best goed. Alleen schrijven ze nog steeds niet op de manier zoals de Engelse dat doen dan zit je zelf achter het stuur als je dat leest en kan je je echt voorstellen hoe die auto zou rijden.

    Vond dit nog een mooie aanvulling op mijn eerdere verhaal!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.