Fiat’s kleine hybride komt steeds dichterbij

De Hybride 500 bestaat al.

Dat hebben we een tijdje geleden al bewezen en afgaande op de gedane beloften van FPT CEO Alfredo Altavilla tijdens de presentatie van het grote industriƫle plan van FGA, duurt het inderdaad allemaal niet lang meer voordat de 500 met batterijen op da markt zal verschijnen. Inmiddels komen er meer details vrij over de 2 cilinder TwinAir met hybride uitrusting. De hybride met kleine turbo motor heeft een uitstoot van ongeveer 80 g/km CO2. De auto heeft een DDCT bak. Behalve de hybride 500 zal ook de nieuwe generatie Panda met dezelfde techniek leverbaar worden. Volgens insiders zal dit uiteindelijk ook gelden voor de opvolger van de Punto Evo.

2 gedachten over “Fiat’s kleine hybride komt steeds dichterbij

  • 5 juni 2010 om 18:44
    Permalink

    Goed nieuws. Een minpuntje: wanneer komt dit nu eindelijk op de markt? Om te beginnen met de gewone TwinAir. Als het niet anders kan met dualogic, maar zo’n hybride met DDCT zou nog mooier zijn.
    Wanneer komt de DDCT in de Bravo, Delta en Giulietta? Wanneer komt Multi-air in de Delta? Zodra het er is bestellen we een 500 TwinAir DDCT en een Bravo, Delta of Giulietta MultiAir DDCT. Hopelijk lunt dat nog in 2010.

    Beantwoorden
  • 6 juni 2010 om 10:34
    Permalink

    @Orso: De DDCT voor de Giulietta stond volgens mij gepland voor het eind van dit jaar, maar het kan ook de eerste helft van volgend jaar worden. Weet in ieder geval wel dat de Mito en de Giulietta de eerste auto’s zijn waar DDCT toegepast zal worden. Had het ergens hier op Auto Edizione gelezen, maar weet niet meer waar.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.