Genève 2012: De stand van Alfa Romeo

Alfa Romeo geneve

Mooi maar enigszins triest is de aanblik van de Alfa Romeo-stand dit jaar in Genève. Terwijl vorig jaar de mensenmassa zich nog verdrong om de 4C Concept te kunnen zien, zien we nu op dezelfde plaats een veel grotere stand (7 voertuigen!), dat enkel de leegte en gebrek aan geïnteresseerde pers lijkt te benadrukken. Zelfs het personeel leek afwezig dit jaar. Misschien is dit de reden waarom Abarth in de stand ernaast heeft afgezien van de introductie van de 695 Tributo Maserati. In een dergelijke luwe hoek van de salon is misschien toch niet zo’n goed idee om iets nieuws te presenteren. Voor Alfa Romeo en Abarth is Genève 2012 dan ook een show om te vergeten, want in Parijs zal alles goed worden gemaakt met de presentatie van het productiemodel van de 4C en uiteraard de 695 Tributo Ferrari wat betreft de schorpioen. Wij zullen daar in september bij aanwezig zijn en er tot in detail verslag van doen. Gelukkig kwam Marchionne vandaag met wat goed nieuws over het Milanese merk. Op de stand van vandaag zien we de Giulietta in Exclusive uitvoering, een versie die we voorlopig nog niet in Nederland hebben. De Mito staat er onder andere als TwinAir. Deze tweecilinder zal op z’n vroegst dit voorjaar arriveren in ons land. Om deze luwte een beetje goed te maken rijden wij van AutoEdizione deze week in een prachtige Giulietta QV en komen we met een aankondiging die de Alfist zal doen watertanden.

[nggallery id=788]

8 gedachten over “Genève 2012: De stand van Alfa Romeo

  • 7 maart 2012 om 18:58
    Permalink

    R.I.P Alfa. De Guilia is klaar , maar er schijnen nog geen geschikte motoren te zijn??Is ook maar een detail? Marktintroductie 2013/14/15? Het merk had ooit 4, 6, en 8 cilindermotoren, en wat voor motoren hebben we nu? Zelfs een 2 cilinder voor in de Mito. Wow. Alfa wordt een karikatuur zo langzamerhand. De stekker eruit of verkopen aan FAG of Ferrari.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2012 om 19:04
    Permalink

    @Lusso

    Waarschijnlijk wel, de modellen zijn altijd aantrekkelijk op de Alfa-stand maar nog niet uit bed op dit uur.

    @bertone

    Verkopen aan Ferrari? Die snap ik niet helemaal.

    Beantwoorden
  • 8 maart 2012 om 11:41
    Permalink

    Autointernationaal: De introductie van de nieuwe ALFA ROMEO Giulia heeft opnieuw vertraging opgelopen. Weigerde Sergio Marchionne, de topman van het overkoepelende Fiat concern, aanvankelijk om zijn handtekening onder het design te zetten, nu zijn er problemen met de motoren. Het idee was aanvankelijk om alle benzinekaarten in te zetten op de 1750 TBI unit en daar desnoods 300 pk uit te halen, maar dat blijkt nu geen bevredigend resultaat op te leveren. Marchionne wil Alfa Romeo nadrukkelijker gaan positioneren als premiumlabel en dat lukt alleen als er motoren zijn die zich kenmerken door een superieure loopcultuur. En dat is de TBI unit in 300 pk configuratie niet. De introductiedatum van de 159-opvolger is daarom verschoven van 2013 naar 2014 (aanvankelijk zou het model vorig jaar al op de markt zijn gekomen). Marchionne stelt dat Fiat zelf waarschijnlijk nooit meer actief zal worden in het zogeheten D-segment waarin de Giulia gaat opereren. Daarvoor heeft het merk te weinig status.

    Beantwoorden
  • 8 maart 2012 om 13:15
    Permalink

    @raaf

    Vraag me af waar dit bericht vandaan komt. Op de ‘loopcultuur’ van de 1750 is namelijk niets aan te merken. Het blok zou alleen op gebied van sportiviteit wat aangepast worden gaf Marchionne destijds aan. Maar dat bericht is al bijna een half jaar oud. Lijkt me een broodje aap verhaal… 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.