Japan krijgt unieke Alfa Romeo GT

Ooit had de meest luxe variant in een laatste editie van een Alfa Romeo modelserie nogal eens de klinkende naam ‘Quadrifoglio Oro’

Tegenwoordig niet meer maar voor de Japanse markt (een markt van ware liefhebbers) wordt nu een uitzondering gemaakt. Want terwijl bij ons de mooie GT van Bertone gewoon afsterft te midden van verhitte debatten rond Pomigliano d’Arco, krijgen de Japanners nu de finale editie met deze eervolle titel; ‘Quadrifoglio Oro’. Een goudkleurig klaverblaadje die sommigen van ons nog kennen van de Sei en de Alfetta, zal straks prijken op een rijk uitgedoste rode GT met lederen bekleding, 18″ velgen, Selespeed en 2.0 JTS motor van 160 pk. Verder heeft de GT Quadrifoglio Oro rode remklauwen, de betere banden en chromen strip op de onderste luchtinlaat (precies zoals wij het model kennen sinds 2007). Slechts 60 stuks met dit embleem en in deze uitvoering gaan per schip richting het land van de rijzende zon.

Best Jammer dat de vergelijkbare EU versies die hier nog in een of andere haven staan deze eer niet krijgen. Vooral de nodige merkliefhebbers zouden door het gouden klaverblaadje extra verliefd kunnen worden. Het is maar een embleem met een veel zeggende titel natuurlijk… maar toch. Proficiat Japan.

7 gedachten over “Japan krijgt unieke Alfa Romeo GT

  • 31 juli 2010 om 12:08
    Permalink

    Wow! Deze had ik ook wel gewild. Mijn huidige rode GT is natuurlijk ook mooi, maar deze is net wel even een beetje extra. Ik snap overigens niet dat ze ‘m alleen in Japan uitbrengen. Twee jaar geleden ben ik daar geweest en er rijden daar amper Alfa’s. Vreemde keuze.

    Beantwoorden
  • 31 juli 2010 om 12:13
    Permalink

    Toch niet zo heel vreemd, er is in Japan echt een bloeiende Alfisti scene. Ze gaan qua “opwaarderen” en personificeren van hun auto’s ook veel verder dan wij hier in Europa.

    Beantwoorden
  • 1 augustus 2010 om 10:54
    Permalink

    Japan wordt wel vaker voorgetrokken, denk bijvoorbeeld maar aan de Alfa Romeo 155 TI.Z (hoewel Fiat Auto hier voor niets tussen zat) en de Lancia Delta Integrale Final Edition.

    Beantwoorden
  • 2 augustus 2010 om 09:40
    Permalink

    Leuk zo hoor, dat gouden klavertje is natuurlijk vooral een link naar de speciale versie van de Alfa Romeo 1750 GT Veloce destijds, daar was ook een variant met gouden klaver en dat was denk ik de inspiratie voor deze smakelijke GT. Gaaf!

    Beantwoorden
  • 3 augustus 2010 om 17:44
    Permalink

    Speciaal voor de Nederlandse markt heeft de importeur de GT Sport gemaakt. Deze is nog veel rijker uitgerust dan de Quadrifoglio Oro, met echt alles erop en eraan.

    Prijslijst staat op alfaromeo.nl

    Beantwoorden
  • 4 augustus 2010 om 16:22
    Permalink

    Jammer dat het een 2.0 JTS is, in een Alfa GT hoort een krachtigere en Italiaanse motor.

    Spijtig ook dat de GT het veld moet ruimen, ik vind het nog steeds één van de mooiste auto’s die momenteel op de markt is.
    Ik zou ook niet weten welke auto ik nu zou moeten kiezen. Niet dat mijn rode GT 3.2 aan vervanging toe is overigens.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.