Lancia Voyager en Thema doen alle testrondjes in Amerika

Lancia Thema Amerika

De Lancia Thema en Voyager reizen dit najaar als Europese versies af naar Frankfurt, om zichzelf te presenteren zoals ze vanaf dit najaar bij de Lancia-dealer zullen staan. Wat je op de autosalon van Genève en de Auto-Rai in Amsterdam hebt kunnen zien, waren dan ook eigenlijk Amerikaanse auto’s die nog niet waren voorzien van aanpassingen voor de Europese markt. De Thema en Voyager worden deze dagen vlak voor een Europees debuut, steeds vaker gespot op de wegen rond Detroit.

De Thema verschilt visueel gezien vooral qua interieur van zijn donor met Chrysler-logo. Het dashboard is afgewerkt met echt leder en hout en het meubilair is ook voorzien van een verfijnder soort nappaleer. De Thema komt met drie motoren naar Europa; de 3.6 V6 met 292 pk en 8-traps automaat en de 3.0 V6 diesel met 190 pk of 224 pk, beide met 5-traps automaat. De Thema heeft ook een aantal veiligheidsaspecten die z’n oorsprong verraden; ‘Keyless Enter-N-Go’, ‘ESC’ stabiliteitscontrole met ‘Ready Alert Braking’ en ‘Rain Brake Support’, systemen die met je meedenken bij diverse veelal plotselinge handelingen. Ongelukkige voetgangers hebben op een Thema bovendien een grotere kans niets of weinig te breken, dankzij het ‘Active Pedestrian Protection’ systeem.

Lancia Voyager Amerika
De Voyager kun je straks bestellen in de vertrouwde edities Silver, Gold en Platinum. De twee leverbare motoren zijn de 3.6 V6 met 283 pk Euro5 en de 2.8 diesel met 163 pk Euro5. Ook het interieur van de MPV met Lancia-logo, heeft een iets Italiaanser karakter dan z’n Amerikaanse equivalent dankzij afwerkingen in Pelle Frau leder en Pelle Nappa. Je kunt deze MPV bovendien naar Amerikaanse traditie ombouwen tot een ‘Van’ dankzij het gepatenteerde Stow ’n Go® systeem van Chrysler. Alle passagiersstoelen zijn weg te klappen tot in de bodem van de Voyager, waardoor een idealer laadruimte ontstaat. De Voyager is daarmee de meest ruime MPV op de markt.

4 gedachten over “Lancia Voyager en Thema doen alle testrondjes in Amerika

  • 19 augustus 2011 om 13:47
    Permalink

    Met die motoren gaan ze hier geen potten breken.
    Waarom kunnen ze niet dezelfde motoren krijgen als de Freemont?

    Hiermee geraken ze op geen enkele leasing-lijst.
    Geschatte verkopen per jaar: enkele tientallen.

    Beantwoorden
  • 19 augustus 2011 om 17:22
    Permalink

    De achterzijde van de Voyager heeft wat zuid europese lampjes gekregen? VAG verkoopt trouwens overzee een rebadge met de typenaam Routan, grappig. Geen idee of ze deze zelf fabriceren of dat Chrysler dat voor ze doet.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.