Maserati Grecale mogelijk pas tweede helft 2022 op de markt

Productiestart einde zomer?

Insiders van de fabriek in Cassino melden dat de productiestart van de belangrijke D-segment SUV van Maserati, mogelijk niet eerder dan in de loop van de zomer zal plaatsvinden. De Maserati Grecale zou oorspronkelijk eind vorig jaar debuteren, maar door de aanhoudende crisis rond de felbegeerde halfgeleiders, heeft men de lancering destijds naar komend voorjaar verplaatst. Men zegt nu dat de gestelde datum van maart 2022 niet gehaald gaat worden, omdat de preproductie (het proefdraaien van de assemblagelijn) nog niet eens gerealiseerd is. Met dit in het achterhoofd is het dus mogelijk dat de daadwerkelijke productiestart, nog eens een paar maanden opschuift. Intussen gaan de vele tests gewoon door. Dit keer op sneeuw en ijs in het hoge noorden, waarbij we het interieur al redelijk goed kunnen zien. Ook is de versie voor de Amerikaanse markt reeds gesignaleerd.

7 gedachten over “Maserati Grecale mogelijk pas tweede helft 2022 op de markt

  • 27 januari 2022 om 22:22
    Permalink

    Ik hoop dat Maserati de facelift direct lanceert. Grecale Evo klinkt goed. Of E-vo, meteen volledig elektrisch. Kom op Maserati: opschieten.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2022 om 23:24
    Permalink

    Heeft niks met Maserati te maken maar alles met te korten in de wereld op dit moment zeker voor nieuwe auto’s

    Beantwoorden
    • 27 januari 2022 om 23:38
      Permalink

      Er zijn ook fabrikanten die weinig of geen tekorten hebben. Tesla. Of BMW. Inkoop is een vak. En dat voor een klein aantal auto’s. Heb je volgend jaar een recessie is er wéér een argument waarom het niet lukt. Snelheid is de sleutel naar succes.

      Beantwoorden
      • 28 januari 2022 om 10:07
        Permalink

        Als je op vandaag een BMW besteld kan je heel wat opties simpelweg niet krijgen, ook wegens tekort aan halfgeleiders. Dat zijn dan nog bestaande modellen, de Grecale is volledig nieuw. Wel spijtig. Hopelijk wordt de lancering van de nieuwe Granturismo daarom ook niet verlaat…

      • 28 januari 2022 om 15:07
        Permalink

        Er zijn een heleboel fabricanten met een heleboel tekorten. Hoe meer soorten chips erin het model zitten hoe meer tekorten je kan hebben.

  • 28 januari 2022 om 12:39
    Permalink

    Jammer van de vertraging maar wel goed dat er ruimte zit tussen lancering deze en de Tonale. Niet dezelfde klasse maar als ze gelijktijdig worden geïntroduceerd dan is er toch onderling concurrentie om aandacht pers.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.