Home » Fiat , Fiat Professional - Iveco

Mitsubishi met Fiat-logo straks uit Thailand

27 juni 2014 9:50 8 reacties

mitsufiat

[Update] Mitsubishi gaat auto’s leveren met Fiat-logo (of Chrysler) voor de Aziatische markt. Dat meldt persbureau Reuters vanmorgen en is een bevestiging van eerdere geruchten. Geen pick-up voor Brazilië dus in eerste instantie, maar wie weet heeft Fiat nog een verrassend exportplan in petto. Zoals de Fiat Doblò vanaf vandaag in eigen huis in een andere hoedanigheid naar de VS reist, zo zal Mitsubishi vanuit haar Thaise fabriek het nodige gaan leveren vanaf eind dit jaar. Het is een kostenbesparende strategische samenwerking van Fiat, die onder andere de niet al te sterke marktpositie van Lingotto op de Aziatische markt moet verbeteren. De samenwerking met Mitsubishi in Azië, vindt plaats naast een bestaande samenwerking met Suzuki en een op handen zijnde deal met Mazda. Er is dus niets mis met het Japans van de Italianen. Volgens Automotive News gaat Mitsubishi mogelijk een kleine sedan leveren aan FCA op basis van de Attrage.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

8 reacties »

  • danielcarrer schrijft:

    Wat een flut-bedrijf toch. Als het zo doorgaat is geen enkele auto meer Italiaans. Het is een grote rebadge-bende aan het worden. Wat is er mis met de Siena? :S

  • dmantione schrijft:

    Ik snap ook niet hoe je met hetzelfde product als de concurrentie levert, Mitsubishi dat zelf enorm veel groter is dan jezelf in Azië, markt wilt gaan veroveren…

  • Lancia4Ever schrijft:

    Ik denk dat het een tactische deal is om vlot een middelgrote pick-up op de markt te krijgen in Azië en Brazilië tzt (eentje die Fiat/Chrysler niet heeft). Je ziet dat zulke samenwerkingen ook werken voor PSA/Mitsubishi en Nissan/Mitsubishi/GM/Fiat e.d.. Waarom het wiel uitvinden in zulke markten zolang je nog redelijk zuinig moet zijn op de centen? Toyota is toch sterker. Later als je groot bent 🙂 kun je altijd nog zelf met iets komen en dan leen je aan anderen (zoals Doblò/Combò).

  • Lusso schrijft:

    Inderdaad, ideaal is het niet maar het kost ook niets aan ontwikkeling. Voor een bedrijf dat elke euro (of is het nu dollar) kan gebruiken zit er voorlopig niets anders op.

  • bvanarum schrijft:

    Druist dit niet in tegen de marktpositie van Mitsubishi zelf in Azie ?

  • Lancia4Ever schrijft:

    Op sommige markten helpt het om meer voordeel te halen. Puur kwestie van afweging. Dat zie je in NL ook met de Doblò / Combo.

  • niccolo schrijft:

    Ik zie de meerwaarde voor Mitsubishi ook niet. Oftewel what’s in there for them? Bij de combo ddobló deal versterk je elkaar in locale markten. Maar in zuid oost Azië heeft fiat Mitsubishi niets te bieden. Geen dealernetwerk, geen productiefaciliteit, geen goede naam en geen marktaandeel. Geen synergie voordeel, niets. Het kan m.i. dan ook niet anders dan dat dit de voorbode is van verdere samenwerking.

  • bvanarum schrijft:

    @Lancia4ever: Of wel, (bijv.)de L200 wordt straks onder beide merken in Azie aan de man gebracht. Dan is de toe te voegen slagkracht van FCA beperkt, immers het is een surrogaat. V.w.b de Doblò/Combi, hier ligt de efficiency mede in ontwikkeling/productie. Maar Fiat heeft Opel niet nodig om met de Doblò een continent te veroveren, toch ?

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties