Motorshow van Bologna is onmisbaar voor Italië

In een breed marktonderzoek is eens te meer duidelijk geworden dat ondanks de dip op de automarkt, de Motorshow van Bologna echt wel belangrijks is voor de verkoop.

Vorig jaar was de Italiaanse salon nogal uitgekleed vanwege het wegblijven van grote merken, maar vooral doordat vanuit Turijn een afmelding werd doorgegeven. Dit jaar is de show weer in ere hersteld en zullen van 4 tot 12 december ook alle nieuwste Italiaanse producten daar volop te bewonderen zijn. Uit de peiling blijkt dat maar liefst 20 miljoen Italianen de show zouden willen bezoeken in een periode dat ze ook een nieuwe auto overwegen. Dit jaar is een bijzonder slecht verkoopjaar, maar inmiddels is de blik al weer hoopvol op 2011 gericht door zowel de bouwers als de verkopers en in een bepaalde mate ook al door de Italiaanse consument. Zo’n 4 miljoen en 700.000 Italianen overwegen om de show in december net voor de kerstvakantie te bezoeken. Maar liefst 9% van de autogekke Italiaanse bevolking. Dertig miljoen Italianen (58%) kennen de autoshow en 3,5 miljoen (7%) hebben de afgelopen 4 jaar de show één of meermalen bezocht. Nog veelbelovender is het cijfer dat zegt volgend jaar ook zonder staatssteun een nieuwe auto te willen kopen; 10%, gelijk aan 5.193.000 personen, wil volgend jaar mogelijk een nieuwe auto kopen. Mét staatssteun is dat zelfs 16%.

De Motorshow voelt deze nieuwe tendens aan en grijpt de kan om zich weer volop in de kijker te zetten deze winter. Vandaar de veelzeggende slogan op hun website (zie afbeelding). Ook de autobouwer uit Turijn verwacht volgend jaar weer een goed herstel van de autodivisie in Europa.

Een gedachte over “Motorshow van Bologna is onmisbaar voor Italië

  • 9 september 2010 om 18:53
    Permalink

    Lijkt me een mooi moment voor de introductie van de Giulietta GTA (droomt maar weet dat het toch niet zo zal zijn)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.